søger hjælp fra de kloge hoveder på HG {{forumTopicSubject}}
Mine forældre har fået en skøn hund Tessa som er en blanding af schæfer og lab. hun er 14 uger. Der er vigtigt for os at hun kan senes med mine hunde da vi ofte ses med mine forældre. Det går fint med Tessa og vores Lupe.på 2½ år. men med Nelli går det ikke helt så let. Nelli siger MEGET fra men Tessa vil jumpe hende, ligge på hende, side på hende og driller... hun acceptere slet ikke når Nelli siger fra, hun bliver ved som om hun syntes det er sjovt. jeg har filmet det som i kan se. det lyder meget voldsomt. Skriv endelig så kan jeg uddybe det mere.
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=17748
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Men det er bare mit bud (;
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
har desverre ingen gode råd hvordan dere kan få den andre hvalpen til at blive mere forsiktig eller høre efter..
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Jeg ville stoppe hende i det der.. der er ikke meget forskel på dem i alder, og den yngste respekterer/forstår ikke den afvisning.. og der sker ikke noget ved det.. Jeg ville allerede efter 1-2. gang Nelli siger fra sige stop og så fjerne den lille.. hvis hun fortsætter ville jeg evt give snor på og få hende til at falde til ro, og så lade nellie komme til hende mens hun bliver i ro... Det er som det er nu ikke en god oplevelse for nellie, og det er synd!!
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 507
nov 2007
jan 2006
nov 2007
nov 2007
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Ideen med dette er at "fortælle" Nelli at hun har et trygt sted at være, og at der er hun beskyttet af jer.
jan 2006
nu er det ingen problemer... min brors lille hund vil meget gærne lege med min tæve , hun danser rundt min tæve og spiller op til leg , men hvis min tæve tar den ene pote og lægger over rygge ( og det er rolige bevegelser ) så hyler den lille hund , min tæve stopper , men det går ikke lang tid før den lille hund vil lege igjen... ... så de står og " danser " for hinanden ... men nu er min tæve 3,5 år gammel...
når hun var lidt ældre så var det også hvalp som hele tiden ville lege med hende og hun gadd hende ikke ( maja var ca 3 mnd eldre end hvalpen , det var en på hendes størrelse ) men da satte hun hvalpen på plads så blev det slutt efter et par ganger hun satt hvalpen på plass... maja var da under 1 år gammel...
håper i finder en løsning som passe jer og deres hunde...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Vores anden hund er ikke så god til at sige fra over for ham. Nok mest fordi at han elsker at lege.
Vi gør simpelt hen det at respekter han ikke når vi siger nej så får han snor på, eller også ryger han inden for. Det er efterhånden begyndt at virke men det har taget sin tid.
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.105
Synes jeg de blir FOR vilde med hinaden åbner jeg bare køleskabet.. Hundene ved godt at der kommer lækkert ud derfra.. De stopper straks og tror de skal ha guffer.. (men de får det ikke.. )
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
jun 2007
Heh.. Det kommer sgu an på hvem du spørger..
Jeg har ingen, og kender ingen, der har problemer med aldersforskellen på deres hunde. Det eneste jeg har oplevet er at hundene leger en del mere
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
jun 2007
Hmm.. Du skal se en film fra yellowstone park så.. Der fik alfa og en anden unger kort efter hinanden.. Det gik fint.
Jeg tror ikke på at hundene tænker over alder..
nov 2007
Det er sådan at vi tit ses med mine forældre og har hundene med. og de skal helst gerne ku enes så vi kan få vores hunde med juleaften.. Jeg har som sagt prøve at skælde ud, holde tessa i ro, lokke med godbider og sige at hun skal blive i hendes kurv... Men som sagt så bliver hun ved og ved,,,kan godt være at den eneste vej frem er at gøre det 100 gange mere... så gør vi bare det :o) Men ville lige høre hvad i havde af bud...
jun 2007
Jeg ville lade dem være hunde.. Den unge skal jo lige finde sin plads.. Og bliver det FOR vildt, så find et stykke kødpølse du ved de kan lugte og vil stoppe legen for..
På den måde har du overtaget deres leg. Nu skal de sitte og dække og hvad ellers for at få dette stykke lækre kød..
Når jeg er riiiiigtig doven smider jeg lidt mad udover gulvet.. Så tonser de rundt efter det..
søger hjælp fra de kloge hoveder på HG