{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

søger hjælp fra de kloge hoveder på HG {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har fået en skøn hund Tessa som er en blanding af schæfer og lab. hun er 14 uger. Der er vigtigt for os at hun kan senes med mine hunde da vi ofte ses med mine forældre. Det går fint med Tessa og vores Lupe.på 2½ år. men med Nelli går det ikke helt så let. Nelli siger MEGET fra men Tessa vil jumpe hende, ligge på hende, side på hende og driller... hun acceptere slet ikke når Nelli siger fra, hun bliver ved som om hun syntes det er sjovt. jeg har filmet det som i kan se. det lyder meget voldsomt. Skriv endelig så kan jeg uddybe det mere.

http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=17748

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger hjælp fra de kloge hoveder på HG
  • #1   18. dec 2008 Tessa bruger helt klart sin størrelse til at mose Nellie, nok fordi hun ikke helt har opfattet at Nellie ikke gider hende. Hundene skal være meget under opsyn hvis de skal lege sammen, men pas på ikke at stresse lille Nellie. Hvis det bliver ved med at være sådan, så kan det være at det ikke er en god idé at lade de to være sammen.

Men det er bare mit bud (;

• #2   18. dec 2008 Jeg vil sige at i skal stoppe hvalpen.....den forstår tydeligvis ikke, at hun ikke gider den og den overskrider hendes grænser ......hun gør jo hvad hun kan for, at afvise og hvalpen har fundet ud af, at hun ikke gør alvor af hendes afvisning

• #3   18. dec 2008 stop den store hund... din hund kan måske blive skadet når den gør sådan med din hund...

har desverre ingen gode råd hvordan dere kan få den andre hvalpen til at blive mere forsiktig eller høre efter..

• #4   18. dec 2008 ja hvad du skal gøre? men jeg kan sige hvad jeg ville gøre...

Jeg ville stoppe hende i det der.. der er ikke meget forskel på dem i alder, og den yngste respekterer/forstår ikke den afvisning.. og der sker ikke noget ved det.. Jeg ville allerede efter 1-2. gang Nelli siger fra sige stop og så fjerne den lille.. hvis hun fortsætter ville jeg evt give snor på og få hende til at falde til ro, og så lade nellie komme til hende mens hun bliver i ro... Det er som det er nu ikke en god oplevelse for nellie, og det er synd!!

• #5   18. dec 2008 Vi af haft fat i Tessa tusind gange og sige nej og alt muligt,, meget hårdt og hun blir ved og ved og ved... Selvom Nelli tydelig er meget sur her i klippet.. skal det lige siges at hun ikke som sådan er bange for Tessa. Hvis jeg fx. holder Tessa eller hun sover så vil Nelli gerne over til hende. Og Nelli prøver ikke så grave sig under gulvtæppet af angst. det er ikke sådan. Lupe vores anden tæve er heller ikke ret stor men når hun knurre af Tessa så stopper hun med det samme og nu gider Tessa hende slet ikke. Har det noget med Alderen at gøre at Nelli også er ung og der er derfor Tessa ikke forstår når Nelli siger fra.?

• #6   18. dec 2008 Som sagt så stoper vi hende også hele tiden... Nu har jeg filmet så i kunne se det derfor hun får "lov" så mange gange for vi siger fra til Tessa hele tiden når hun gør det... og det hjælper ikke. Tessa til åbentbart gerne have skæld ud hele tiden..? forstår ikke at hvalpen ikke selv trækker sig når Nelli siger sådan fra som hun gør

• #7   18. dec 2008 måske de skal finde ud hvem som har højere rang osv...

• #8   19. dec 2008 ja måske.. det har jeg også tænkt, specielt når Tessa vil Jumpe Nelli. Men ofte virker det som om Tessa bare vil lege, men Nelli siger jo tydeligt fra så forstår ikke den store forskel fra når Lupe siger fra og det fungere og når Nelli gør det og det ikke fungere...

• #9   19. dec 2008 har også prøvet at lokke Tessa med godbider og rose hende når hun ikke er ude efter Nelli.. men det hjælper heller ikke..

• #10   19. dec 2008 Iben - Jeg ville stadig gå i mellem - Og her skal I ikke begynde at tage fat i Tessa eller skælde ud, men bogstavlig talt gå i mellem, brug jeres krop/ben så Tessa ikke kan komme til Nelli.

Ideen med dette er at "fortælle" Nelli at hun har et trygt sted at være, og at der er hun beskyttet af jer.

• #11   19. dec 2008 nu var min tæve også lidt voldsom med nogle små hunder når hun var lille , men jeg kaldet på hende og fik hendes opmerksomhed på noget andet. jeg skeldet ikke ud henne, fordi da tror jeg at hun kan få negativ forbindelser med denne hund...

nu er det ingen problemer... min brors lille hund vil meget gærne lege med min tæve , hun danser rundt min tæve og spiller op til leg , men hvis min tæve tar den ene pote og lægger over rygge ( og det er rolige bevegelser ) så hyler den lille hund , min tæve stopper , men det går ikke lang tid før den lille hund vil lege igjen... ... så de står og " danser " for hinanden ... men nu er min tæve 3,5 år gammel...

når hun var lidt ældre så var det også hvalp som hele tiden ville lege med hende og hun gadd hende ikke ( maja var ca 3 mnd eldre end hvalpen , det var en på hendes størrelse ) men da satte hun hvalpen på plads så blev det slutt efter et par ganger hun satt hvalpen på plass... maja var da under 1 år gammel...

håper i finder en løsning som passe jer og deres hunde...

• #12   19. dec 2008 Her har vi lidt samme problem. Elvis forstår heller ikke når andre hunde siger fra. Han er nu 7 måender. Men da han var 10 uger tromlede han fuldstændig en fransk buldog på et år.
    Vores anden hund er ikke så god til at sige fra over for ham. Nok mest fordi at han elsker at lege.
    Vi gør simpelt hen det at respekter han ikke når vi siger nej så får han snor på, eller også ryger han inden for. Det er efterhånden begyndt at virke men det har taget sin tid.

• #15   19. dec 2008 Well.. Lad dog hundene !! Den lille skal sgu nok bide til når hun bliver træt nok.. Det gør mine da også.. Når den store vil lege og min lille ikke vil, så bider han til.. Tinka piver og fatter så at det gør ondt at blive ved..

Synes jeg de blir FOR vilde med hinaden åbner jeg bare køleskabet.. Hundene ved godt at der kommer lækkert ud derfra.. De stopper straks og tror de skal ha guffer.. (men de får det ikke.. )

• #16   19. dec 2008 Tessa er kun en hvalp som bøvler rundt og ikke forstår hendes størrelse..... Hvis jeg var jer ville jeg fjerne hende når hun bliver for vild ikke skælde hende ud men fysisk fjerne hende og hvis i har gjort det 100 gange så gør i det bare 100 gange mere. Med tiden vil hun forstå at hun er for voldsom og hun vil jo også blive lidt ældre. Får hun også lov til at lege med hunde på hendes egen størrelse?

• #18   19. dec 2008 Steen A. J

Heh.. Det kommer sgu an på hvem du spørger.. smiley

Jeg har ingen, og kender ingen, der har problemer med aldersforskellen på deres hunde. Det eneste jeg har oplevet er at hundene leger en del mere smiley

• #19   19. dec 2008 Steen A. J er nu ikke helt ved siden af. Hunde er fra naturens hånd ikke egnet til at være sammen med andre hunde der er næsten sammen alder. Hvis i tænker i naturen hvor det kun er alfaerne der får hvalpe vil de ikke opleve at så unge hunde skal håndtere hvalpe. Når det så er sagt er det jo slet ikke umuligt at det kan lade sig gøre, nogen gange bare med en lille smule hjælp :o)

• #20   19. dec 2008 Charlotte H

Hmm.. Du skal se en film fra yellowstone park så.. Der fik alfa og en anden unger kort efter hinanden.. Det gik fint.

Jeg tror ikke på at hundene tænker over alder..

• #21   19. dec 2008 charlotte H. Jo Tessa møder også andre hunde på hendes egen størrelse.

Det er sådan at vi tit ses med mine forældre og har hundene med. og de skal helst gerne ku enes så vi kan få vores hunde med juleaften.. Jeg har som sagt prøve at skælde ud, holde tessa i ro, lokke med godbider og sige at hun skal blive i hendes kurv... Men som sagt så bliver hun ved og ved,,,kan godt være at den eneste vej frem er at gøre det 100 gange mere... så gør vi bare det :o) Men ville lige høre hvad i havde af bud...

• #22   19. dec 2008 Iben O

Jeg ville lade dem være hunde.. Den unge skal jo lige finde sin plads.. Og bliver det FOR vildt, så find et stykke kødpølse du ved de kan lugte og vil stoppe legen for..
    På den måde har du overtaget deres leg. Nu skal de sitte og dække og hvad ellers for at få dette stykke lækre kød..

Når jeg er riiiiigtig doven smider jeg lidt mad udover gulvet.. Så tonser de rundt efter det..

Kommentér på:
søger hjælp fra de kloge hoveder på HG

Annonce