493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Mørkeræd? Mørkeræd?

Hej hunde folk

Vi har lige fået en lille hvalp i onsdags, men den virker som om den er mørkeræd, den vil nemlig ikke udenfor så snart det er mørkt, og for man den endelig udenfor så bliver den oppe på dørtrinnet...

Det er jo lidt små træls da den ikke stopper med at tisse bare fordi det er mørkt...

Nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg skal gøre så den tør komme med bare et par meget fra døren så den kan komme til at tisse osv?

Lige et tillægs spørgsmål, den piver rimelig meget men det er vel fordi den savner sin mor, skal man ignorerer den eller prøve på at lede dens opmærksomhed over på noget andet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mørkeræd?
  • #1   19. dec 2008 Hvalpe foretrækker steder de er trygge ed og jeg synes jeg har oplevet at en hvalp kan være utryg i mørke.
    Jeg har før brugt at løfte hvalpen ud til tissestedet. Det er selvfølgelig vigtigt at i bliver ved den til den har gjort hvad den skal...
    Det kan sagtens være at hvalpen ikke er helt tryg i sit nye hjem og derfor piver lidt. Det er lidt en balancegang om man skal ignorere eller lægge en hånd på den, så den kan mærke i er der. Nogen særlige situationer den piver i...?

• #3   20. dec 2008 Tak for rådene, prøvede med en lygte også lyse fremad, det hjalp rimelig meget, og han har ikke tisset indenfor hele natten, success smiley

Tror bare vi skal tage det med helt bitte små skridt, og en masse godbider indtil han er tryg ved hans nye hjem her...

Kommentér på:
Mørkeræd?

Annonce