hundens første juleaften {{forumTopicSubject}}
Igår oplevede jeg min første juleaften - de mennesker har altså nogle mærkelige ideer.
For en uge slæbte de et stort træet ind midt i stuen, aj hvor blev jeg forskrækket, hvorfor skulle det lige pludselig stå der. Men jeg fandt hurtigt ud af, at det ikke var særlig farligt. Tværtimod, det havde sine fordele. Mine mennesker var nemlig så søde at lægge et tæppe under juletræet, så kunne jeg jo ligger der under grenene og putte. Det var mægtig hyggeligt. Og kløede det på ryggen, jamen så skulle jeg bare lige rejse mig og gnubbe rygen lidt mod de nederste grene - ren luksus for en lille hund som mig. De proppede også en masse så ting på træet som gyngede sjovt, når man stak næsen hen til dem.
Men altså - de der mennesker forstår det bare ikke. For straks lille juleaften begyndte de at lægge en masse pakker ind under- hvor skulle jeg så ligge. Prøvede at flytte nogle af pakkerne, men det måtte jeg ikke - Mille sagde de, ikke røre pakkerne. Nå ja, lydig hun er man jo, så nøjes med at snuse. Men da fandt et andet tæppe som jeg kunne ligge på ved siden af juletræet, det var næsten lige så godt.....ihvertfald når man så også fik tyggeben. Så måtte de gerne have træet for dem selv.
Igår tror jeg nu alligevel at de blev lidt småtosset det mennesker. Ikke nok med at de satte ild på træet (levende lys kalder de det) så rendte de også rundt om det mens de sang en masse sange. Jeg tænkte, at jeg hellere måtte gøre som dem, for ikke at være udenfor, så jeg gik med rundt ved siden af "mor". Men øj hvor de rendte mange gange rundt. Det blev altså lidt trættende - heldigvis havde jeg mit tæppe og kunne tage en pause - ihvertfald indtil de begyndte at rende rundt i huset og synge en sang om at julen varer helt til påske - det håber jeg godt nok ikke, for de har altså nogle mærkelige ideer i disse juletider.
Nå, man da de var færdige med at rende rundt om træet, så skulle alle pakkerne væk fra træet igen.....ja jeg fatter det ikke, først skal de derind og så skal de væk igen. Men så blev der jo plads til mig igen. Menneske-børenen fik pakker og hoppede rundt når de havde åbnet dem - jeg forstod ikke hvorfor. Lige indtil der også var pakke til mig.....øj det var sjovt at pakke op, det duftede rigtig godt. "Far" hjalp lidt, for det var lidt svært. Men inden i pakken lå en stor pose tørrede griseører....øj hvor jeg hoppede af glæde. Nu forstod jeg, hvorfor menneskebørnene hoppede sådan rundt når de havde pakket op.....det der med gaver er altså helt fantastisk. En hel pose guf bare til mig. Og "far" gav mig et med det sammen og så smuttede jeg hen på tæppet og hyggede mig. Så kunne de passe de sidste pakker selv. Jeg havde rendt nok rundt om det træ for idag.
Endelig blev de helt færdige og træet var mit igen - man sover altså godt under sådan et juletræ.
Idag er jeg rigtig træt, det var godt nok noget af en oplevelse igår - og al den renden rundt tager på kræfterne. Heldigvis er mine mennesker blevet helt normale idag. Menneskebørnene leger på værelserne, "far" leger med og "mor" sidder her i sofaen sammen med mig og putter. Det er altså også dejligt. Det var sjovt igår - men også dejligt at det nu er helt normalt her igen - altså lige bortset fra, at der stadig står et træ midt i stuen, men det er jeg jo blevet lidt glad for. Gad vide om jeg kan overtale dem til at lade det stå!!!
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Fie fandt sin egen julegave under træet og kom stolt med den *GG*
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
okt 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 256
hundens første juleaften