1.877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Nytår og medicin til hunde? Nytår og medicin til hunde?

jah nu har jeg så i år været ude og hente piller til hundene til nytår da jeg ved at begge hunde er utrolig bange for alt det knalderi og i år bor vi desværre midt nede i centrum... sidste år fik jeg både plegicil og diazepam men gav kun diazepam'en da jeg havde læst at plegicil kunne forhøje hundens hørelse eller hva man kalder det... jeg går så til dyrlægen og siger jeg kun vil ha stesolider (diazepam) den her gang da jeg mener det er det bedste... jeg kunne selvfølgelig ikke huske navnet på pillerne og da jeg kommer hjem opdager jeg ved gud grød at de har givet mig plegicil med hjem... :s så nu må jeg til dr dyr igen i morgen og høre om jeg kan få de der diazepam i stedet...

men det jeg egentlig ville høre var om der var nogen som kender nogle sidder hvor der står om lige de 2 slags piller jeg har prøvet at søge men finder ikke de rigtig sider.. sidste år var der nogle super hundesider hvor der stod rigtig meget om de piller og om hva de forskellige piller gør og ikke gør... håber der er nogen der kan hjælpe

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytår og medicin til hunde?
  • #1   28. dec 2008 Nej, jeg giver kun naturmedicin.. Go'Nat og i år skal vi så prøve Zylkene.

Dog har jeg hørt at man ikke må give stesolid alene.. Prøv at kigge i en af de 30 andre tråde, der har været de sidste par dage *S*

• #2   28. dec 2008 nåh det vidste jeg ikke der var lavet kommer ikke så meget i det åbne forum

• #3   28. dec 2008 Der er mange tråde..

Der er mange bange hunde, desværre:-(

• #4   28. dec 2008 Fie har tidligere fået diazepram og med godt resultat, hun skal dog kun have ½ dosis

Plegicil skal så vidt jeg husker kun gives sammen med stesolid ?

• #5   28. dec 2008 Der står lidt om det her (link fjernet)

• #6   28. dec 2008 (link fjernet)

• #7   28. dec 2008 Hva med de der man kan sætte i stikkontakten ? dem kan man også få som piller, spray og halsbånd.. alt efter hvornår hunden skal slappe af..

kan desværre ikke huske navnt på det..

• #8   28. dec 2008 Stina, du mener nok D.A.P, dem til stik-kontakten, der anbefaler man at man starter omkring 1 december, for at opnp en virkning af det

• #9   28. dec 2008 Rene: Ja det er det.. det er fordi jeg selv har tænkt mig at bruge det til mine hunde når de er alene.. medmindre det fortsætter som nu efter vi er flyttet.. der er de gode til at være alene smiley men så bare man også kunne få dem i alle de varianter der.. men så godt nogle af tingene skulle man begynde noget id inden ønsket virkning !! smiley

• #10   28. dec 2008 Nååh okay, så var det plegicil man ikke måtte give alene *S*

• #11   28. dec 2008 Nu har jeg købt en del urteblandinger fra Dorwest Herbs.
    Jeg kan se de har noget mod angst for nytårsskyts, tordenvejr osv. det hedder Scullcap & Valerian. Det var måske værd at prøve.

(link fjernet)

Håber I alle kommer godt og sikkert gennem nytårsaften. Jeg har så ondt af de stakkels hunde, der er bange.

• #12   28. dec 2008 Jeg har også hørt at noget af det, som skal berolige hunden, faktisk kun gør at de ikke kan reagere fysisk på lydene, som de er bange for. De ser derfor rolige ud, men psykisk kan det være traumatisk for hunden.

• #13   28. dec 2008 ***René** *
    det var lige præcis det jeg ledte efter som stod i det første link

• #14   28. dec 2008 Didde N
    nu er mine hunde simpelthen så bange for det at jeg syns det er direkte mishandling af lade være med at give dem stesolider... jeg har aldrig set noget lign, derfor er jeg også altid hjemme hos dem til nytår

• #15   28. dec 2008 * R.I.P Karina . Du Vil Altid Være Savnet *, godt du kunne bruge linket smiley

Mange der siger de aldrig vil "fylde" noget i deres hunde, har ikke oplevet en hund med voldsom nytårsangst, det er så min mening

For har man det, så gør man hvad man kan for at hjælpe den bare nogenlunde gennem aften og nej det er ikke altid nok med en mega lang gåtur og et stort ben, nogle hunde bliver så stressede at de ikke engang vil spise.

Så hellere et par piller til hunden

• #16   28. dec 2008 Didde: jamen det gør du da bare.. Men så er jeg da, som René også siger, glad for at du ikke har oplevet en angst hund.

Min er ikke panisk angst, men nok til at jeg ikke synes det er fair.

Her har vi fyrværkeri på begge sider af lejligheden, og især de kæmpestore brag, der får hele blokken til at runge.

Jeg har tæpper for alle vinduer, tv'et kører med lidt højere lyd end normalt og vi hygger bare herhjemme.. Alligevel er hun bange.. Og det skal jeg så lade hende være?

Næh det synes jeg ikke.. Og de piller jeg giver, sløver ikke kun kroppen..

• #17   28. dec 2008 De hunde som er MEGA bange skal selvfølgelig også hjælpes............alt andet ville være så synd.
    Mine egne meget bange hunde har også fået stesolid hvert nytår og det har de bestemt ikke taget skade af nogle af dem.
    Istedet for at sidde og ryste af skræk hele natten kan de sove en normal søvn. Det må da være bedre end det store ubehag om nytårsskyderiet
    gør ved dem !!!!

• #18   29. dec 2008 jeg takker mange gange for hjælpen.. jeg smutter en tur og dr dyr i morgen og beder om nogle diazepam i stedet for de plegicil jeg fik med hjem... godt nytår til alle

Kommentér på:
Nytår og medicin til hunde?

Annonce