Chow chow og samojede Chow chow og samojede
Hej
Min kæreste og jeg har planer om at få en chow chow og en samojede i fremtiden, da begge hunde er uimodståelige.
Men hvordan passer de to hunde sammen? Vi har læst en del om begge racer og umidelbart virker de til at minde om hinanden, begge meget selvstændige hunde, der ikke altid kommer, bare fordi man kalder. Men er der nogen der har erfaringer med at sætte de to racer sammen? Vi vil jo helst ikke have to hunde, der er for forskellige til at kunne gå sammen.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 712
Chowen er mega rolig og gøer næsten aldrig.
Om de vil kunne sammen kan jeg ikke sige, men kan så heller ikke sige hvorfor de ikke skulle.
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
Hvis i vil have begge racer, så synes jeg i skal starte med at købe den af de to racer i allerhelst vi have, hvis i nu virkelig skal vælge (kan i ikke vælge, så kan i lave en liste med plusser over hver af racerne, og så tage den der får flest plusser) og når i så har fået hunden/hvalpen, så lad der gp 1 ½ år, derefter kan i snakke om, om i skal have den anden race også.
Jeg stod selv og var vild med begge racer i beskriver:-), og skulle til at vælge, hvilken af dem, der passede bedst til min daværende kæreste. Men ved et tilfælde var vi på et internat, hvor en samojede søgte nyt hjem, og ham endte vi med at få med hjem . Og efter den dag har mit hjerte været solgt til samojeden. Jeg elsker bare deres sind. Så vent med at anskaffe jer begge racer, start med den ene.
Og den der med at den ene race gør mere end den anden, det er vist en myte. For ja samojeden kan godt være snakkende, men det synes jeg nu også at havde oplevet chow chow´en være
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Chow chow og samojede