Kooikerhondje. Agressiv? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg vil rigtig gerne på et tidspunkt have en kooikerhondje. Jeg har læst rigtig meget om den og den lyder som en lige for mig. Det skulle være en mellem størrelse hund. En hund som er meget livlig og som kan bruges til mange ting. Bla. agility. En hund som er reserveret overfor fremmede, men som knytter sig til en, når man lærer den at kende.
Men så er det at jeg bliver lidt i tvivl.
Jeg har nemlig læst om kooikeren i andre tråde herinde, hvor der er flere der har aflivet deres kooiker på grund af agressivitet overfor andre hunde.
Men for jer der kender kooikeren:
Synes I at kooikeren er agressiv overfor andre hunde?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 128 Svar: 395
Okay.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Min veninde sidder i dag med 2 fingre hun ikke kan bruge og flere ar på på kroppen og sjælen, han fik også bidt en mand i benet og har været tæt på at bide andre, min Gizmo er vokset op med ham og de elskede hinanden, sidst de sås blev vi chokerede vi skulle til træning og sætter Silas (kooikeren) ind bag i min bil som så mange gange før men der gik ikke 2 sek så var min Gizmo kravlet op på et kasse med bilting i og prøvede at komme væk fra Silas og han havde intete gjort, men selve hans udståling havde ændret sig meget at Gizmo hans bedste ven ikke turde sidde sammen med ham...
Jeg synes det er en skøn hund, men nu kender jeg 6 stk der alle er aflivet inden de blev 5 år og alle pga agrasivitet. Jeg ville ikke turde købe den.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.515
De skulle have en fast opdragelse. Men de var altid aktive og klar på leg og aktivitet. Men de kunne nu også sagtens ligge roligt og hygge.
Kan ikke sige så meget andet, men jeg ville da undersøge nærmere hvis det var en hund jeg påtænkte at købe. Jeg ville skrive og spørge flere herinde om deres erfaringer.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 128 Svar: 395
Puha. Det lyder ikke godt
Jeg er som sagt også meget i tvivl.
Jeg har nemlig hørt en del historier om det du skriver, så...
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Der bor også 2 ude ved min mor og inden de var blevet voksne angreb de ud i det blå begge mine hunde de kom bagfra og så¨var de bare ikke til at få væk igen...
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
Rigtigt at det er enormt vigtigt at hvalpen er blevet socialiceret fra hvalp, og det er en noget reserveret hund over for fremmede, men også en nysgerrig og aktiv hund.
Hvis du kan og vil se kooikere kan du møde en flok i Geelskov i morgen, hvor kooikerklubben holder nytårskur
Se invitation på klubbens hjemmeside www.kooikerhondje.dk
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Jeg har ellers skelet til Kooikerhondje for en veninde når hun skal have ny hund
Kooikerhondje. Agressiv?