{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige erfaringer med ..
  • #1   5. jan 2009 Har kun goder erfaringer med kasteration. Anubis blev kastreret for fem uger siden og har det supert. havde tidliger en dejlig, langhåret blanding som jeg fik kastreret lige da han var blevet kønsmoden. Havde aldrig nogen problemere med ham. Heller ikke med vægten. Man husker bare at de skal have lidt mindre foder, eller skifte til light foder og så masser af motion

  • #2   5. jan 2009 Har hellere ingen negative oplevelser med kasteration, og min ene kastrat var også Golden

  • #3   5. jan 2009 Steen: Tak for svar - Hvorfor er du overbevidst om problemer ved kasteration nu - han bliver 2 til april, vi har nærmere fået afvide at det snart skal være hvis det skal være ???

    Han skal ikke bruges i avl - så ser vi ingen grund til at han skal stresse over alle de lækre tæver, som han ikke må "lege" med......og derud over tror vi det vil give ham mere balance i hormonerne generelt. Og en ekstra ting vil nok være at vægten bliver nemmere at holde.....

    Vi vil bare ikke risikere en usikker eller nervøs hund - det kan jo ske???


    Lea og Søster: tak for svar


  • #4   5. jan 2009 Hvis hannen er velafbalanceret og har god psyke ville jeg ikke være nervøs mht. ændret temperament.

    Du kan dog med stor sandsynlighed få problemer med rigtig meget underuld.


  • #6   5. jan 2009 Maj-Britt, jeg bliver egentlig lidt nysgerrig (ikke noget nyt ;o) ) I det snarlige virke som dyrlæge, hvordan kommer du så til at forholde dig til kastration? Hvordan vil du rådgive dine patienters ejere, egentlig?

  • #7   5. jan 2009 CH: Uhhhh... et brandvarmt emne ;o)

    Jeg er for neutralisering af dyr, der ikke skal indgå i avl. Det skåner dem for mange frustrationer. Man kan lige så godt se realiteterne i øjnene - hundeejere i dagens DK har ikke meget til fælles med Irene Jarnved og man kan ikke forlange, at de kan træne deres hanhunde godt nok til at undertrykke hormonerne.

    Når det så er sagt, kommer det an på den enkelte hund. En nervøs hund er sjældent en god kastrationskandidat og bør i hvert fald se en adfærdterapeut, før man kastrerer.

    Den nye med kemisk kastration kan være en løsning (så man kan se en hunds reaktion på kastretion), men man kan aldrig vide, om hunden reagerer ens på kemisk og rigtig kastration, så det er kun en tilsnigning.


  • #8   5. jan 2009 Maj-Britt - Jaa - det er brandvarmt.. ;o)

    Et GODT emne.

    Min oplevelse - det er rigtig sandsynligt, at jeg tager fejl - er, at mange dyrlæger betragter især kastration som en adfærdsregulerende behandling. Nogengange tænker jeg, at det må koste en hund en gang imellem, hvis det er det første, der bliver forsøgt...

    Hvad er din oplevelse?


  • #9   5. jan 2009 CH: Ja, der er nok mange, der ser det som "den gyldne løsning" - hvilket jeg ikke mener det er. Jeg tror det kan være en fordel for langt de fleste hunde, men man skal se sig for!

    Hvad angår erfaring, kan jeg jo ikke prale med så meget. Jeg må dog sige, at jeg endnu ikke har været med til at aflive en hanhund, som var forsøgt kastreret pga. dårligt temperament og hvor det havde slået fejl.

    Jeg er helt klar over, at disse eksempler findes, men når man tænker på, hvor mange hunde, der kastreres hver dag, er det ikke min opfattelse, at det er mange, der "går galt".

    Og spørgsmålet er så også, om det ikke var gået galt uanset om man havde kastreret eller ej. Adfærdsterapi er super, men det kræver en helteindsats af ejeren, hvis det skal give succes.


  • #10   5. jan 2009 Steen: Man kan altså ikke sammenligne mennesker og dyr :o) Skulle vi så også sætte en stopper for muligheden for at aflive vores dyr?? Jeg synes i forvejen vores hunde bliver mere og mere menneskeliggjorte og det er bestemt ikke en tendens jeg støtter.

    Jeg har heller ikke problemer med min han, men jeg har - som Steen - også en race, der ikke er så meget modstand i ;o)


Kommentér på:
Dårlige erfaringer med ..

Annonce