{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Anja H
Anja H
Tilmeldt:
19. nov 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Rottweiler? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at få en "rotte" men har hørt så meget om dem, nogle siger at de er biske og andre siger at det er den perfekte familie/vagthund. Jeg vil gerne have en sød familie/vagthund er det så det rette valg?
Har også hørt noget om dem der er af Tysk afstamning er mere aggesive?
Vil MEGET gerne høre om jeres meninger
// Anja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler?
  • #2   6. jan 2009 Tja - jeg er nok lidt "farvet" - da jeg selv har 2 af slagsen :-))

    En rottweiler kan sagtens blive en sød familie/vagthund men den kan også blive noget knap så heldigt - det kan alle racer vel - det er et spørgsmål om opdragelse og træning.
    Vi har vores som familiehunde - det vil sige at vi er alm. fam. med 2 børn og der kommer mange børn/unge mennesker i vores hjem i løbet af ugen og de bliver taget pænt i mod hundene.
    De bliver trænet 2 gange i ugen + det løse - så du skal være parat til at bruge en del tid på træning oog opdragelse - er du ikke det og tror det kan klares med en ½ times gåtur om dagen - så er det ikke en hund for
    dig.
    Du skal være meget konsekvent i din opdragelse - altså det vil sige - et nej er et nej og det kan der ikke rokkes ved !
    Ikke at man skal være hård ved den men konsekvent :-))


  • #3   6. jan 2009 men hvis du skulle vælge en "rotte" så vælg en tæve som den første - de er somregel mere føjsomme og knap så store smiley

  • #4   6. jan 2009 Absolut en dejlig hund i de rette hænder. Kærlig og konsekvent opdragelse og som Nicolai skriver ikke en førstegangshund.

  • #5   6. jan 2009 en rottweiler er ikke født aggresiv unset om den er af tysk, dansk eller polsk afstamning - den er hvad den bliver opdraget til.

    En anden ting er - hvor gammel er du - hvor stor erfaring har du med hunde - er du alene om det ect. ????


  • #6   6. jan 2009 unset = uanset

  • #7   6. jan 2009 Cæsar er nu min første hund, og det går fortrinligt, så synes det er forket at sige at det ikke er en førstegangshund.

  • #8   6. jan 2009 Louisa T. Fint at du har fåer en god hund men min erfaring fortæller at mange Rottwielere har måtte lade livet på grund af uerfarne ejere. og det er ud fra denne erfaring jeg skriver.

  • #9   6. jan 2009 Sommerfugl S

    jeg giver dig fuldstændig ret - der er alt for mange der har måtte lade livet på den konto !


  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #10   6. jan 2009 jeg er 31, bor med min kæreste på gård. Er opvokset med hund og har 3 heste, så er vant til at opdrage:-)

  • #11   6. jan 2009 Den erfaring er du absolut ikke alene om.

  • #12   6. jan 2009 lyder fint - det var ikke for at snage :-))

    Men hvis nu du havde været en und pige på 17/18 og alene i en lejlighed - så ville jeg ikke anbefale en rottweiler - he he



  • #13   6. jan 2009 Jeg syntes også det kommer an på hvilken erfaringer man ell. har med rotten. Vores rottweiler er vores anden hund og jeg er kun 19, men jeg har haft rottweiler hele mit liv hjemme hos mine forældre, så på den måde er jeg vant til hunden og har set og deltaget så småt i hundenes opdragelse. Desuden hvis jeg støder ind i problemer ell. dillemmaer af en slags, har jeg altid mine forældre at henvende mig hos.
    med de rigtige rammer kan en rottweiler være en dejlige hund også til første gangs ejere. Men man skla huske ikke at gøre det sværer for sig selv, så husk at se både mor og far (temperaments mæssigt), en hvalp der er mentaltestet vil også være at foretrække og som sagt tidligere er en tæve noget nemmere en 'mænderne' smiley


  • #14   6. jan 2009 Anja H syntes du skal besøge nogle kenneler på et tidspunkt hvor der ikke er hvalpe og tage en snak med opdrætterne. Tag også gerne en tur på en træningsplads for rotten og snak med de forskellige ejere. Køb en hund med tavle. Og så vil jeg bare ønske dig held og lykke med Rotten.

  • #15   6. jan 2009 Men som Karin siger, så skal man også være villig til at lægge et stort arbejde i at have en rottweiler, og det har vi ihvertfald gjort. smiley

  • #17   6. jan 2009 Theo: Ja det skal man da selvfølgelig smiley

  • #18   6. jan 2009 Jeg har desværre haft dårlige oplevelser med rottweiler men tror det kan begrundes med ejerens manglende opdragelse af hunden. Har fra andre mennesker hørt rigtig mange positive ting ved racen. Det er jo en stor hund så den skal ikke gø ret mange gange før den kan virke skræmmende eller aggressiv (på mig).

Kommentér på:
Rottweiler?

Annonce