618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ang forsikring Ang forsikring

Hejsa

Jeg kan lige se i et andet indlæg at der er en der har en sygeforsikring på sin hund..

Er det noget der er i den "almindelige" hundeforsikring eller er det noget man skal oprette ved siden af??

det er jo en god ting at have i tilfælde af sygdom.. Og kan i anbefale et godt selvskab til det??

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang forsikring
  • #1   6. jan 2009 Det er en særskildt forsikring. Og ja en god ide og have.

• #2   6. jan 2009 Så vidt jeg ved findes der 3 slags forsikringer til hunde: Den lovpligtige (ansvar), sygeforsikring, og udvidet ansvar (bruges mest til figoranttræning).
    Vi har både ansvar og sygeforsikring hos Tryg... Jeg syntes det er super dejligt at vide at man ikke kan recikere at skulle aflive sin hund fordi man ikke har råd til den rigtige behandlig... smiley

• #3   6. jan 2009 Jeg kan anbefale alm. brand, deres selvrisiko er kun 300,00 kr. de dækket op til 18000,00 pr år. Vi har inden for de sidste måneder fået dækket 18000,00 på vores hund uden problemer.
    Og ja, det er en forsikring man tegner særskilt, men i forbindelse med den alm. lovpligtige hundeansvarsforsikring.

• #4   6. jan 2009 og alm brand er ligeledes en af de få forsikringer der også betaler for genoptræning . Jeg går feks til svømning med min tæve efter en korsbåndoperation og det betaler de til :O)

• #5   6. jan 2009 hvad giver i (jer der har alle 3 forsikringer) for jeres forsikringer? og hvor?

• #6   6. jan 2009 jeg har alle 3 hos alm brand. giver tilsammen 1400 årligt...... alle pengene værd

• #7   6. jan 2009 Linda A, Vi går også til genoptræning/svømning med Carla efter sprunget korsbånd. Vi har så fået 18000,00 tilbage inden for ½ år, ved du hvordan reglerne er mht hvornår man begynder forfra, eller kan få dækket igen. Vi tegnede Carlas forsikring i marts måned. Er vores forsikringsår så derefter eller hvad, ved du det ?

• #8   6. jan 2009 Har dyrekassen Danmark ansvar, sygeforsikring og figurantdækning giver omkring 1600.

• #9   6. jan 2009 Det er vigtigt at være opmærksom på, at både dyrekassen og Alm. Brand ikke dækker regningen 100%. De dækker "kun" 80% af udgiften til dyrlægen og derefter bliver der fratrukket selvrisiko. Om man hellere vil have en forsikring som dækker fuldt ud (men stadig betale sin selvrisko), er en smagssag og kommer an på regningens størrelse, hvad der er smartest.

Husk ligeledes, at der er 2 mdr. karensperiode hos de fleste (dvs. du kan ikke anmelde skader de første 2 måneder efter du har tegnet forsikringen). De fleste selskaber tegner hundesyge, når hunden er under 4 år gammel, så de kan du sagtens nå. Ikke alle selskaber vil have en sundhedsattest.

F.eks. Dyrekasse og Alm. Brand: Regning på 10.000 kr. 80% heraf er 8.000 kr. Derudover betales selvrisko på 300 kr. = 7.700 i erstatning.

Hos selskaber der dækker fuldt ud:

Regning på 10.000 kr. - 900 kr. i selvrisiko = 9.100 kr. i erstatning.

Til gengæld er regnestykket til fordel for Alm. Brand og Dyrekassen, når regningen er mindre, dvs. under 3.000 kr.

Summasummarum: Regninger der er lig mede eller mindre end 3.000 kr. --> Dyrekassen eller Alm. Brand.

Regninger der er større end 3.000 kr. --> Vælg et sekskab der dækker fuldt ud.

Vær samtidig opmærksom på, at de enkelte selskaber har hver deres øvre grænse for max erstatning pr. år.

• #10   6. jan 2009 Dyrekassens erstatning op til kr. 23.000 og de dækker også genoptræning, det gør alm. brand også. Hvad deres årlige erstatning lyder på ved jeg ikke lige, men det er der sikkert andre der gør.

• #11   6. jan 2009 Næsten samtlige selskabers betingelser kan findes på Internettet.

• #12   6. jan 2009 Man skal også være obs på hvad de forskellige dækker - f.eks. om ens race er undtagen nogle behandlinger hos de forskellige selskaber, om de dækker det samme (f.eks. er der nogle der ikke dækker kejsersnit m.m.) og ikke mindst hvor længe de dækker - om i bliver opsagt når hunden fylder 10 år, hvor heldbredet typisk begynder at kræve flere dyrlægebesøg.
    Har man en lille hunderace med en forventet levealder på 13-15 år f.eks er det træls ikke og være dækket den sidste 3. del af hundens liv... smiley

• #13   7. jan 2009 Puha det lyder som noget indviklet noget. Håber da jeg kan finde ud af det smiley

Kommentér på:
Ang forsikring

Annonce