{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Vask af hvalp på 10 uger? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, det ikker er godt at gøre...

MEN, vores lille dejlige Westie herrer på 10 uger, han har rullet sig i noget, der STINKER, for at sige det mildt.
(Ude i haven, jeg nåede ikke hen til ham, før end det var for sent *G*).

Jeg har prøvet med en vaskeklud med lunkent vand, men det hjælper intet smiley

HJÆÆÆLP!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af hvalp på 10 uger?
  • #1   11. jan 2006 vask ham det kan han da godt tåle..... Man kan få hvalpeshampoo det skulle være mildere...Eller brug sæbespåner, det er naturligt og mildt....
    Men husk og skyl al sæben ud ellers udtørre hans hud...


  • #2   11. jan 2006 Giv ham dog et bad med lidt hunde shampoo smiley

  • #3   11. jan 2006 Hvis du har noget hundeshampoo så sprøjt en lille shat i en spand vand og fyld op med lunken vand og vask med det. Så er det så fortyndet men stadig nok til, at blive ren.


  • #4   11. jan 2006 Jeg har bare flere steder læst, at vask af hvalp frarådes?

    Men hvis I mener det, så kommer han i bad om 5 min, for han er meget lidt charmerende lige nu *GG*. Jeg har desværre ingen hvalpeshampoo, men sæbespåner.



  • #5   11. jan 2006 Hverken hunde- eller hvalpeshampoo smiley Gik ikke ud fra det skulle blie aktuelt, idet jeg havde læst flere steder, at jeg ikke måtte vaske så lille en hund.

    Hmm...jeg tror vi går til dyrhandleren med det samme efter hvalpeshampoo så, og tynder det op som du siger Casey.

    Tak for jeres hjælp smiley


  • #6   11. jan 2006 der sker ikke noget ved at vaske ham, bare husk at tørre ham godt bagefter, evt med en hårtørrer, den er snoop helt vild med.... men forbered dig, nogle hunde VIL bare ikke i bad he he.... vi er så så heldige at snoop elsker det...

  • #7   11. jan 2006 Yes Ultra? Ja, det var skisme nemt, det er lige for hånden ;o)
    Det er ihvertfald RET effektivt til vores katte, hvis de har haft dårlig mave (semi-langhåret katte).



  • #8   11. jan 2006 Gitte>>>> det må man ikke, fy (joke)

  • #9   11. jan 2006 Gitte: Ja, det lyder jo egentlig ret fornuftigt mht at det er reglmæssig vask, der frarådes ;o) Havde jeg ikke lige tænkt over *G*.


  • #10   11. jan 2006 Yup, jeg finder hårtørren og et stort frotté håndklæde frem.
    Jeg tror umiddelbart ikke,d et bliver et problem at vaske ham, da han er MEGET nysgerrig hver gang vi er i bad, og ofte på vej ind til os, selvom der er skruet helt op for bruseren!?


  • #11   11. jan 2006 En hvalp har heller ikke så meget behov for det, men samtiddig vender du din hvalp til, at blive håndteret på andre måder, og det en god ting.

    Min hund kom i bad fra den var 10 uger og så en gang hver måned, kun med vand, bare for at vende ham til det.
    Og idag elsker han bad smiley
    Som regel kan en hund vaskes så ofte du ønsker, hvis du bruger korrekt shampoo. Men nogle hunderacer bla. westie har vist en lidt sart hud/pels har jeg hørt. Så hver opmærksom på det.

    Men tag du bare ham i et dejlig bad *SS*


  • #12   11. jan 2006 Ja, jeg vil jo gerne ha', at han hurtig bliver vant til mange ting.
    Det der med at bli' friseret, det er helle ikke liiigeee hans stærkeste side *G*. Men med masser af øvelse og godbidder, så går det allerede MEGET bedre smiley

    Jeg smutter nu, vil bade ham smiley TAK allesammen!


  • #13   11. jan 2006 Gitte>>> har i mange ræve ude ved jer *sss*

  • #14   11. jan 2006 Så er det bare at gå på rævejagt....

  • #15   11. jan 2006 Mette: de er massere af rævre ved Gitte, min hund Xanthos ruller sig nemlig i deres afføring, til meget morskab for Gitte smiley

  • #16   11. jan 2006 Han er klammo er han.... Han gjorde det forleden da, men den var heldigvis stiv frossen, så kunne han lære det, den lort smiley

  • #17   11. jan 2006 Rikke> hmm godt spørgsmål..

  • #18   11. jan 2006
    Agge har heldigvis kun rullet sig i noget "et eller andet" der stank een gang.. Uff det var også lige hjem under bruseren. *gg*

    Møz og hvor jeg glæder mig til at møde
    "lortehundene" og deres ejerinder igen.. !

    Moster..


  • #19   11. jan 2006
    Øvs Gitte jeg troede da ellers du var på ?..
    Men du er bestemt velkommen en anden dag.. *ss* du kunne jo ogås komme søndag. hvis det passer dig bedre ?

    Megakram herfra *s*


  • #20   11. jan 2006 *gg* så er det vist min tur til at tjekke kalenderen *ss*.
    Kan ikke helt huske hvornår marktræningen starter *s*

    Men ellers er svaret et rungende JA ! *s*


  • #21   11. jan 2006 vil jeg gøre *s* og du er sgutte lagt på køl.. det har jeg nemmerlig en sprit ny fryser til.. *gg*


    har lige købt en halv frilandsgris, og skulle så lige sætte den gamle fryser til.. der stod en ildsøjle ud af røven på den og stå begyndte det bare at ryge...

    Blev godt nok noget rystet bagefter, for jeg var nemlig på vej ud og hente "svinet.. var det sket 2 mins efter, så var drengene brændt inde.... jeg var sgu godt nok rystet.. !


  • #22   11. jan 2006 Nuller doo.. ingen kage.. ! een skal passe på.. har taget en hel del på her i julen.. såå deet.. og man tilstår gerne at karakteren er svag ang kager og lign.. *gg*

    Ja jeg blev sgu godt nok noget klam.. fortalte det til en veninde, og hus sagde Guuud hvad med dit nye hus.. jeg sad bare som et ? Er skideligeglad med huset hvad med mine drenge.. Det havde jeg aldrig kunnet bære !

    Men nu ligger de heldigvis lige her hos moren og putter jap. ded er sgutte ikke sådan at kimse ad !


  • #23   11. jan 2006 Så blev den lille fims vasket...Han tog det meget pænt. Vil ikke sige, at han nød det, men lavede ej heller megen modstand. Der kom noget opvaskemiddel på selve "gerningsstedet"...Og pist væk er lugten.

    Tak for hjælpen!!!


    *looool* -Hvad er det lige, denne tråd har udviklet sig til ;o) I er skisme skøre *GGG*...!!!


Kommentér på:
Vask af hvalp på 10 uger?

Annonce