Trængende, men vil ikke ud i regnen {{forumTopicSubject}}
Min kareler har aldrig været glad for regn, eller fugtigt vejr.
Faktisk vil hun helst slet ikke ud.
Op til flere gange har jeg oplevet, at hun står og piver og vil ud, men når hun så kommer ud og ser at det regner, skynder hun sig ind igen, eller kigger meget sølle op på mig, som i "Ej moar - skal jeg virkelig ud i dét vejr".
Når jeg så tager hende ind igen, går der ikke et minut, så står hun og piver igen!
Hvad gør man lige ved sådan en hund?
Jeg skal tvinge hende ud på græsset, og 9 ud af 10 gange, får hun slet ikke tisset.
Og ja, det driver mig til vanvid, at høre på hendes piven - Hun står og stirrer på mig, i et forsøg på at få øjenkontakt, og når hun så får øjenkontakt, så både snakker og danser hun :o)
<b>Jeg har prøvet 2 ting:</b>
1. At tvivnge hende ud, og som før skrevet; mislykkes det 9 ud af 10 gange
2. At ignorere hende, hvilket driver mig til vanvid
Nogle gode råd?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Fra starten af har hun nægtet at være ude i regnvejr! Heller ikke hvis det bare er lidt regn.
Og jeg tvang hende altså.
Og lige så snart hun havde lavet det hun skulle, kom hun ind igen.
Du må bide i det sure æble, og stå og vente. Hun skal nok tisse før eller siden. Og lige så snart hun har luret at hun kommer ind af det, går det hurtigere næste gang.
Faktisk skynder min hund sig nu hen på gruset, tisser, og løber hen til døren..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Min gamle tæve var ikke begejstret for regnvejr da jeg fik hende. Hun fik i starten et regndækken på (altså ikke foret -bare vandtæt), og så gik vi ellers afsted -eller jeg gik, så måtte hun jo ret hurtigt finde ud af at folde stængerne ud og følge med når snoren ikke var længere).
Jeg gjorde nøjagtigt som jeg havde gjort hvis det havde været tørvejr. Ingen forskel der (udover dækkenet i starten). Ikke om jeg vil planlægge turen efter at hunden ikek vil have våde tæer;o)
jan 2007
Men ja det gør jeg. Endnu har der ikke boet en hund hos mig der ikke har lært at gå tur i regnvejr (ok -det er så osse kun 3 stk der har boet her *G*). Det står ikke til diskussion om vi skal gå tur, og ret hurtigt har hundene osse vænnet sig til det, og faktisk lært at være ligeglade.
Reiki er en muddergris uden lige og har hele tiden elsket regnvejr, men både Møffe og Happy (plejehund) skulle lære det. Møffe blev ligeglad, Happy lærte at acceptere det. Men de er aldrig blevet spurgt om de ville, de er blevet fortalt at "nu går vi"
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 121
<b>Michelle *strid kælling *</b>
Problemet, for os, med bare at sætte hende i kæden og gå, er, at vi bor inde midt i en by. Og sætter vi hende i kæden ude i haven, og selv går ind, så står hun bare ude foran døren og gør.
Går vi en tur med hende, i regnvejr, så skal hun også nok få tisset, på et eller andet tidspunkt. Problemet ligger i, at vi jo ikke har tid til at gå en tur med hende, hvis vi står alene, og f.eks. er ved at lave mad.
<b>Anja S</b>
Tro mig, vi har prøvet det med, bare at stå og vente. Og det hjælper ikke en døjt, på Fifi. Vi tror mere, at det er fordi hun ikke bryder sig om at få poterne ud i det våde græs, og slet ikke at få måsen ned i det.
jan 2007
Ingen grund til at gøre det til en videnskab, for det er det altså ikke:o)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Gaia HADER vandet. Hun går udenom selv de mindste vandpytter, og sætter aldrig røven helt ned når det er vådt. Selv hun sætter sig, har hun lige bagen løftet lidt.
Og når det sner og regner står hun næsten helt op og tisser.
Hun skal ikke nyde noget.
Men gør som Michelle siger,
tag hunden ud inden I går i gang med maden. Så står der ikke noget og brænder på.
Og så bliv ude med den, i stedet for bare at gå. Ideen er vel heller ikke at hun skal kædes fast udenfor i regnvejr? Hun skal bare tisse af, så det er klaret..
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 121
Det har vi også prøvet (f.eks. idag). Men med Fifi er det sådan, at det ikke er altid, hun vil gøre det hele færdigt, første gang hun er ude. Jeg havde hende f.eks. ude, og hun fik tisset, men gjorde ingen tegn til at skulle lave andet. Da vi så kommer ind, går der ikke mere end 5-10 minutter, så står hun og vil ud igen, fordi hun skal skide... så den er altså lidt svær.
Selvom vi går en lang tur, gennem hele byen (og der er masser af græsarealer hun kan gøre det ene og det andet på), så er det ikke sikkert hun får sig gjort færdig. Når så vi kommer hjem, går der ikke ret lang tid før hun vil ud igen.
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Hvis jeg roser med godbidder, tror hun bare at hun skal have godbidder når hun kommer ud, og kan derfor slet ikke koncentrere sig.
Hun nægter sætte sig ned og tisse, og prøver bevidst at vende snuden hjemad.
Bliver jeg ved med at trække hende ud på græsset, bliver hun så stædig, at hun sætter sig på røven, ved siden af mig!
jan 2007
Når reiki har været ude at gå tur må han gøre sig færdig der. Det kræver slf at man bruger tiden på at lære hunden det, og dermed bliver ude til hvad der skal gøres er gjort -osse selvom det så måske i starten tager 2 timer. Det er jo kun en kort periode til hunden har fanget det.
De fleste hunde har en hvis rytme i hvornår de skal af med noget. Dvs hold øje med hvad tid på dagen hunden har afføring, og tilpas turene efter det, så der er sor chance for "gevinst" indenfor rimelig tid.
Alternativt smider man snor på ige og går ud med hende igen.
Så vidt jeg kan forstå bor du og Lykke sammen. Jeg ve godt at med hest, hund osv kræver det lidt planlægning, men så kan en jo altså godt ufte hund mens den anden laver mad.
jan 2007
På et eller andet tidspunkt skal hun nok få lavet noget og så skal der self roses
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Spidshunde er desværre ikke så nemme at få til at tisse, som en typisk anden hund.
Hun er meget sippet med, hvor hun vil tisse, og hun vil kun tisse på græs, jord, flis eller grus, og de 3 sidstnævnte er der ikke så meget af, her omkring, med mindre det er inde i andres haver.
jan 2007
Tror de fleste hunde foretrækker grus/græs/sand e.l. underlag. Og det er jo osse helt ok, og egentlig forståeligt nok.
Men det er bare ikke op til hunden om den vil være ude eller ej. Skal den tisse må den jo gå med ud -og blive der til det der skal gøres er gjort.
Trængende, men vil ikke ud i regnen