13.439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

er det ok at løfte hund i nakken?? er det ok at løfte hund i nakken??

Jeg ved det ærlig talt ikk nogen siger det ikk skader andre siger det gør jeg ville ALDRIG selv gøre det men...

Idag var vi ude og gå og jeg har som altid tulle i snor, men der kom en hund gående roligt over uden snor så jeg blev stående er jo dumt at flygte, så kaldre ejeren på den flere gange, den lystrede ikke og så kom ejeren og løftede den i nakken hen til hvor de var og den sagde underlige lyde den ku kun røre jorden med bagbene, jeg syndes det var synd og min søn blev helt ked af det og spurgte om den var ved at dø nu..

jeg ved ikk om der er mange der gør sådan men det gjorde ondt i maven på mig og fik en klump i halsen for jeg mener jo ikk hunden gjorde noget forkert det var jo ejeren der ikk har snor på hunden det da ejerens skyld den ikk lystre indkald, hvorfor skal hunden så straffes??

ved ikk syndes bar ikk det var fair og tænkte på det hele dagen så ville lige høre herinde om jeg bar er pyldret eller om jeg har ret i det ikk er okey at behandle hunden på den måde??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det ok at løfte hund i nakken??
  • #1   11. jan 2009 det var en voksen hund hvis det har nogen betydning

• #2   11. jan 2009 Nej, jeg mener ikke det er ok og kunne aldrig gøre det ved mine hunde.....)0:

• #3   11. jan 2009 Har det nøjagtig lige som dig!!

• #6   11. jan 2009 Jeg ville aldrig gøre det!

Men når det så er sagt, kender jeg en der gør det som et trick. Hans hund er en rundkørsel ad div. forskellige muskelhunde, og go som dagen er lang. Og han kan altså tage den i hoved og røv, eller nakkeskind og halerodsskind, og løfte den. Hunden siger intet til det, og ser nærmest ud som om den morer sig over al opmærksomheden, og som om det er en leg for ham.
    Det er også en voksen hund.

• #10   11. jan 2009 Det ville jeg aldrig syntes er okay.

• #11   11. jan 2009 Nei synes ikke det er ok.

tar aldrig selv fatt i mine hunde og kunne aldrig drømme om å gjøre det...

Tror ikke hundens indkald bliver bedre når eieren tar den sådan i nakken efter den har prøvet at indkalde hunden...

synd din søn fikk se det...

• #14   11. jan 2009 Kors i r.... !!!! Dumme mennesker er der nok af. Ville godt nok aldrig slæbe min hund afsted i nakkeskindet og ville nok også sige noget til de mennesker, hvis jeg så det ske. Folk har sq luft i hjernen hvis de synes det er okay

• #15   11. jan 2009 ja jeg gjorde det ved vorse hvalpe.. men ikk længere syntes de er blevet for store og tunge... ser intet problem i det når de er små.. deres mor gør det jo.. men ville aldrig gøre det ved en voksen hund....

har somme tider taget vores i nakke skindet og "trukket" dem.. men aldrig hårdt og det er så også kun fordi mine ikke går med halsbånd og især vores den store er ikke altid lige kvik til at flytte sig hehe

• #16   11. jan 2009 Betina G er helt enige med dig. gør det samme ved mine

• #17   11. jan 2009 Tja- har set mange, mange tæver med hvalpr- men aldrig at de skulle ha rusket, eller taget deres hvalpe i nakkeskindet

• #18   11. jan 2009 Er det ikke katte der bærer deres unger i nakkeskindet?

Hvis hunden gør noget, tager den så ikke nærmere hele hunden ind i munden?
    Har kun set få hunde med hvalpe..

• #19   11. jan 2009 syens også godt man kan tage dem i nakke skindet og sætte dem på plads men lige frm løfte hunden helt fra jorden er der vel ikke nogen grund til

• #20   11. jan 2009 Ejeren skulle da selv have haft sådan en rusketur........ føj

• #21   11. jan 2009 Okey så er det ikk bar mig der er pyldret.. fik bar så ondt af den stakkel hund.. kender ikk racen.. men det vel ikk ok lige meget hva race det er??

Jeg ville ikk turde over for dem at sige noget for det første for det andet ville jeg aldrig blande mig når jeg har min søn med for det mit ansvar han ikk skal opleve grimme ting og det kunne let ske hvis jeg sagde noget jeg kikkede bar ned i jorden. anede ikk hva jeg sku udover at stå stille med tulle...

Jeg bærer hverken katte, kaniner eller hunde i nakken da jeg tror på det kan skade hvis man ikk gør det præsis som man skal hvis man skal gøre som moren kan gøre..

• #22   11. jan 2009 Jeg er enig.. Man løfter ikke en hund i nakkeskindet og da slet ikke en voksen hund...

Jeg kan.. hvis Donna for 120 gang ikke hører efter, så tar jeg hende i nakkeskindet og siger FØJ.. men hun bliver ikke løftet op jeg tar kun fast i nakkeskindet.

Synd at din dejlige dreng skulle se det.. smiley

• #23   11. jan 2009 Ja det værste var at han til aften tog Tulle i nakken og jeg sagde at det måtte han ikke for det gør meget ondt på hende, men han sagde det måtte manden gerne... åhhh stod lige og måtte tænke mig godt om før jeg pænt sagde at det andre gør ikke altid er rigtigt.. osv..

Kommentér på:
er det ok at løfte hund i nakken??

Annonce