{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.037 visninger | Oprettet:

Hvorfor "vasker" hunde os? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål ang. når hunde de gir deres ejer en "vasker".

Vores hund møffe, kan godt lide at "vaske" mig diverse steder på kroppen. Underben, hals, øre som så, det er liget meget om jeg lige kommer fra bad eller efter 12 timers arbejde.

Så hvad er grunden til at hunde gerne vil "vaske" deres ejer: Er det pga. kærlighed/ hengivenhed, beskidt( saltet), ren (sæbe), en måde at være underdanig på eller noget helt andet.

Vi har snakket om det nogle gange her hjemme, da Møffe ikke rigtigt "vasker" min kæreste, hvad grunden egenligt er, da hun altid driller mig med at jeg er beskidt smiley

Han kan også godt lige at slikke på vores hænder.


HVORFOR gør hunde sådan noget??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor "vasker" hunde os?
  • #2   12. jan 2009 Mit gæt er , at hunden synes det er hyggeligt at være social med dig på den måde.... at den anerkender dig...((0:
    Men det er et rent gæt!!


  • #5   12. jan 2009 For at hilse, vise omsorg, Forstærke flokfølelsen,

  • #6   12. jan 2009 Maria:

    Møffe er så begyndt på at tage sokkerne af for mig smiley


  • Jojo B
    Jojo B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
    #7   12. jan 2009 Mener også overdrevent slikkeri kan være et stress / angst symptom.. Ihvertfald hævder producenten af DAP at det kan have en virkning i forbindelse med slikkeri

  • #8   12. jan 2009 JoJo B:

    Stress/ angst er vist ikke tilfældet med Møffe smiley


  • #9   12. jan 2009 det jeg også gerne vide noget mere om.. min hund slikker mine hænder konstant også går hun til albuen også ørene... vil meget gerne vide hvorfor har hun gjort fra dag 1 og hun gør det på alle hun kan komme til det.

  • #10   12. jan 2009 Vi fik Møffe leveret fra holland på vores adresse af opdrætteren, det var første gang vi så ham for real. Da opdrætteren tog ham ud af sit bur i bilen og gav ham til mig begyndte han bare at slikke mig på hals og over det hele, det var kærlighed ved første blik smiley

  • #12   12. jan 2009 I naturen har hunde næsten hver deres job alt efter hvor de er på rangstien...
    Nogen vasker/slikker andre,, Hvor andre hunde rengører ører på andre osv..

    Kan huske Poul Thomsen fortalte det på dr1


  • #13   12. jan 2009 Jeg tror det er for, at "byde velkommen" ind i flokken i de fleste tilfælde.
    Ligesom i naturen. (:
    Dem der ikke gør det, tror jeg at deres instinkter er blevet undertrykt fra ejerne.


  • #14   12. jan 2009 Vores møssemonster derhjemme gør det konstant... Møs i hovedet, og på hænder... Mest på mig, men gemalen lan også få en tur, hvis han ligger og sover...

  • #15   12. jan 2009 Jeg spurgte engang min dyrlæge som fortalte at det er fordi din hund anerkender dig som alfaen i flokken. Den kan sagtens slikke både manden og damen, men den vil som oftest vælge at gå til alfaen og slikke den person først.

    Jeg har aldrig hørt at det skulle være manden den slikker først. Det er den person som hunden føler er alfaen i flokken...

    Det er noget hunden gør for at vise sin hengivenhed for dig, og for at vise at den godt er klar over at du er føren..

    Min hund gør det også meget, han både slikker mig og min kæreste, dog altid mig først...


  • #16   12. jan 2009 Min hund vil også meget gerne slikke mig.
    Jeg har fra starten af lært hende at det er fy, men i øjeblikket hvor hun er i løb, vil hun endnu mere. Nogle gange hvis jeg sidder og nusser hende på maven, får hun lige møvet sig hen så hun kan slikke mig på halsen og ørerne.

    Tror som de andre også at det handler om at styrke et bånd, og bekræfte at lederen har den rolle vedkommende nu har..


  • #17   13. jan 2009 Giz slikker meget, både på kæresten og mig, hvis han får lov. Kæresten lader ham slikke uhæmmet, men jeg kan ikke have det for længe af gangen, så derfor får han kun lov en lille smule hos mig :), men det er mig der er boss hos Gizmo hehe. Har jeg et sår et eller andet sted, så skal han sørme nok sørge for at holde det rent :).
    Det er hans måde og vise han er glad for os og at han er tryg. Det er jeg sikker på


  • #18   25. apr 2009 Min chow chow hvalp på 5 mdr. slikker på alt og alle. Han slikker både på mig, min kæreste, mine venner og hvad der ellers kan slikkes på.. Jeg er lidt i tvivl om man må skælde ham ud når han gør det??? for jeg syntes ærlig talt at det er skide irriterende når man er så kilden som mig smiley Og så er det også ret træls for ens gæster... Men hvis det er af hengivenhed, så bliver han vel forvirret hvis han får skældud for det? men på den anden side, så bliver han godt nok ret hurtig hengiven overfor enhver, for nogel gange når de jo ikke engang at træde ind af døren inden de bliver slikket helt hudløse smiley hehe.

  • Lotte A
    Lotte A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 2
    #19   23. dec 2017 min hund gør det også! Og jeg er også kilden, så jeg udholder det og så kan jeg ikke mere og siger stopså! Hvis hun forsætter, flytter jeg mig lidt, så stopper hun og jeg roser hende og beder hende ligge sig ved mig i stedet. - Men frupokker hvor det slikkeri kilder og det tager jo ingen ende, - jeg føler mig helt hudløs bagefter smiley

  • #20   23. dec 2017 Lotte A, tråden her er fra 2009. Og interessant hvor normal tankegangen om rang, flokfører og lederskab var for bare 8 år siden smiley

  • Lotte A
    Lotte A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 2
    #21   23. dec 2017 - Ja, det tænkte jeg faktisk også. Især fordi jeg ikke havde bemærket at det var en gammel tråd. smiley

  • #22   23. dec 2017 Hehe A, jeg bed også mærke i, hvor mange der nævner rang, flok, alfa, lederskab smiley

Kommentér på:
Hvorfor "vasker" hunde os?

Annonce