{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

kastrere 3 årig han ? {{forumTopicSubject}}

heej.. jeg har haft min søde lille Zambo i 3 dage nu.. hann er af racen Kleinspitz og er ikke kastreret. Han bliver meget ked af det når han bliver efterladt derhjemme alene, og næsten hævner sig ved at tisse rundt i huset. nu kan det være at han bara er lidt forvirret nu i begyndelsen, fordi at jeg har fået at vide at han normalt ikke tisse´r indendørs.

Han er lige kommet til mig fra et ældre par der ikke kunne have ham mere, så det er næsten som on at han er bange for at man ikke skal komme tilbage når man efterlader ham.

Når jeg er ude og tisse med ham, tisser han i rigtig mange steder og meget lidt ad gangen. dette er jeg ikke vandt til da jeg kun kender til tæver.

Jeg har fået en tid hos dyrelagen til at få ham kastreret.i næste uge.. men så er det jeg tænker... vil det måske hjælpe på tisseproblemet, nu mener jeg specielt indendørs??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kastrere 3 årig han ?
  • #1   17. jan 2009 Nu ved jeg ikke om du har valgt at kastrere ham pga tisseproblemet eller anden årsag. Jeg ville i hvert fald lige give hunden en chance for at falde til. For som du siger virker det som om han er bange for, at i ikke kommer tilbage, det kan jo skyldes at tæppet lige er blevet revet væk under ham, nu er hans tidligere ejere pludselig forsvundet, og derfor er han bange for at du også forsvinder. Jeg ville i stedet træne alenehjemme med ham i stedet for. Altså at du tager væk i kortere tid, så han opdager, jamen du kommer jo tilbage hver gang.....
    Det er ikke sikkert, at det hjælper at kastrere ham, når det ikke direkte er en markering, for sådan tolker jeg ikke hans tisserier, nærmere fordi han er bange. Og mht kasteration kan det påvorke ham i negativ retning, hvis han i forvejen er lidt usikker.

• #2   17. jan 2009 tak for svaret smiley

Ja, han er faktisk faldet meget godt til på få dage og kar knyttet sig overraskende meget til mig allerede. Han ved meget godt at jeg er hans mor, selv om vi er to voksne, et barn og en lille tjekkisk rottehund i huset smiley

Grunden til at jeg vil kastrer ham er nok mest fordi at han ikke kommer til at være brugt til avl og jeg synes at det er synd at gå med de følelser og impulser som de har, når han ikke kommer til at bruge dem aligevel. Rottehunden kommer også i løbetid om paar uger.

Har også hør at de bliver mere lydige og afslappede når de er kastrerede.

Vi har øvet lidt med at være væk kort tid ad gangen, men som du siger.... efter så få dage kan man ikke forvente at den lille stakkel har vænnet sig til situationen.

er der flere påvirkninger i negativ retning som han mon kunne få ?

• #3   17. jan 2009 Tror at det er nemt at have en han, der er kastreret, helt klart. Så negative ting, i den forstand tror jeg ikke at der er. Men vil lige gøre opmærksom på, at du ikke kan være helt sikker på, at han ikke kan lave hvalpem hvis din tæve kommer i løbetid relativt kort tid efter at han er kastreret, så det er en god ting at holde dem adskildt. Og jo, det er en rigtig god ide at kastrere, når han ikke skal bruges i avlen alligevel, dertil kommer at du sllipper for bøvlet med din løbske tæve.

• #4   17. jan 2009 Poula. Nu skriver du nok at du har hør at de bliver mere lydige og afslappede når de er kastrerede. Lad os sige sådan at når en hund når en vis alder så ændre den ikke altid adfærd ved en kasteration. Jeg fik min han kastereret i en alder af 6 ½ år og der er absolut ingen forskel på hunden - han er som han plejer. :O) - og det er snart 1 år siden han blev det

• #5   17. jan 2009 heey og takk for kommentarerne smiley

Til Bodil: Jeg synes at du har helt ret, man burde være hjemme hos den lille stakkel de første dage! Da det ikke helt kan lade sig gøre, da jeg på så kort varsel har fået ham i mit hjem. Den glade lille vovse skulle avlives, fordi at der ikke var nogen ny ejer til ham, så inden for en time hørte jeg om ham OG fik ham bragt hjem. Vi har også øvet med at være væk i kun et paar minutter, og han har aldrig været alene hjemme mere end 3,5 timer, så vi gør det så godt vi kan alligevel smiley

til Linda: Uhha så det kan også ske som du siger med din hund... Men han er slet ikke noget problem når det kommer til lydighed, men kunne godt være lidt mere afslappet til tider, men det vigtigste er at han ikke behøver gå rundt med de følelser og impulser som ikki kastrerede hanner har, og så selvfølgelig også vore lille tæve som snart kommer i løbetid.

Men så må vi da alligevel passe ekstra godt på, selvom han er blevet kastreret. 1000 tak for tippet Lykke !! smiley

Kommentér på:
kastrere 3 årig han ?

Annonce