kastrere 3 årig han ? {{forumTopicSubject}}
heej.. jeg har haft min søde lille Zambo i 3 dage nu.. hann er af racen Kleinspitz og er ikke kastreret. Han bliver meget ked af det når han bliver efterladt derhjemme alene, og næsten hævner sig ved at tisse rundt i huset. nu kan det være at han bara er lidt forvirret nu i begyndelsen, fordi at jeg har fået at vide at han normalt ikke tisse´r indendørs.
Han er lige kommet til mig fra et ældre par der ikke kunne have ham mere, så det er næsten som on at han er bange for at man ikke skal komme tilbage når man efterlader ham.
Når jeg er ude og tisse med ham, tisser han i rigtig mange steder og meget lidt ad gangen. dette er jeg ikke vandt til da jeg kun kender til tæver.
Jeg har fået en tid hos dyrelagen til at få ham kastreret.i næste uge.. men så er det jeg tænker... vil det måske hjælpe på tisseproblemet, nu mener jeg specielt indendørs??
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Det er ikke sikkert, at det hjælper at kastrere ham, når det ikke direkte er en markering, for sådan tolker jeg ikke hans tisserier, nærmere fordi han er bange. Og mht kasteration kan det påvorke ham i negativ retning, hvis han i forvejen er lidt usikker.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ja, han er faktisk faldet meget godt til på få dage og kar knyttet sig overraskende meget til mig allerede. Han ved meget godt at jeg er hans mor, selv om vi er to voksne, et barn og en lille tjekkisk rottehund i huset
Grunden til at jeg vil kastrer ham er nok mest fordi at han ikke kommer til at være brugt til avl og jeg synes at det er synd at gå med de følelser og impulser som de har, når han ikke kommer til at bruge dem aligevel. Rottehunden kommer også i løbetid om paar uger.
Har også hør at de bliver mere lydige og afslappede når de er kastrerede.
Vi har øvet lidt med at være væk kort tid ad gangen, men som du siger.... efter så få dage kan man ikke forvente at den lille stakkel har vænnet sig til situationen.
er der flere påvirkninger i negativ retning som han mon kunne få ?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Til Bodil: Jeg synes at du har helt ret, man burde være hjemme hos den lille stakkel de første dage! Da det ikke helt kan lade sig gøre, da jeg på så kort varsel har fået ham i mit hjem. Den glade lille vovse skulle avlives, fordi at der ikke var nogen ny ejer til ham, så inden for en time hørte jeg om ham OG fik ham bragt hjem. Vi har også øvet med at være væk i kun et paar minutter, og han har aldrig været alene hjemme mere end 3,5 timer, så vi gør det så godt vi kan alligevel
til Linda: Uhha så det kan også ske som du siger med din hund... Men han er slet ikke noget problem når det kommer til lydighed, men kunne godt være lidt mere afslappet til tider, men det vigtigste er at han ikke behøver gå rundt med de følelser og impulser som ikki kastrerede hanner har, og så selvfølgelig også vore lille tæve som snart kommer i løbetid.
Men så må vi da alligevel passe ekstra godt på, selvom han er blevet kastreret. 1000 tak for tippet Lykke !!
kastrere 3 årig han ?