Bayvantic... Whippet... not good... {{forumTopicSubject}}
Så fik vi lopper.... For første gang...
Jeg har læst at mynder ikke altid kan tåle de loppemidler til at dryppe i nakken, men blev anbefalet Bayvantic, og gav dem så den dosis der er mindre end anbefalet....
Beacan gik så her til morgen med hovedet nedad... Han dinglede somom han var fuld. Gik skævt med hovedet på skrå og rystede hele tiden.
Ringede til dyrlægevagten, og fik besked på at putte ham i bad. Vaske godt og grundigt med en masse sæbe.
Hun ville selvfølgelig godt tage ham ind, men de ville gøre det samme, som jeg selv kunne...
Det er en form for forgiftning, han har fået og det sker en sjælden gang imellem. Men hun forsikrede mig om, at hunde ikke vil dø af det medmindre man har givet dem en "overdosis"
Nu 1½ time efter badet er han faktisk næsten frisk:-)
Futte har hele tiden været sig selv, så han kan godt tåle det.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.400
Vi er lige flyttet. De havde kat her før, og det er sikkert den der har gemt de skide lopper til os.
Grunden til, jeg brugte Bayvantic er, at min dyrlæge anbefalede den. Frontline er lopper ved at være resistente overfor og "kan ikke huske navnet" er stærkere...
For eftertiden vil jeg bruge loppeshampoo, men har desværre ikke kunnet finde en...
Men jeg er dæl'me overrasket over at det eneste der skulle til for at kurere Beacan, var et bad:-)
Han har været helt frisk og sig selv hele dagen efter det:-)
Bayvantic... Whippet... not good...