575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

laver bæ om natten. laver bæ om natten.

Vi har vores dejlige charlie en coker på 7måneder.

charlie har ingen problemer med at holde sig om dagen. når han er selv hjemme eller når vi er der.

det er kun om natten han skider og tisser på gulvet. vi har døren åben fra soveværelse og ud til hvor han sover. men alligevel tisser og skider han på gulvet. han bliver luftet som det første og sidste inden vi sover. han kan skide kl1 om natten men det kan også godt være kl5. det er meget foskælling.

nogen der ed hvordan vi vender ham af med det?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  laver bæ om natten.
  • #1   21. jan 2009 Jeg ville da overveje at ændre fodertiderne. Foderet er jo en bestemt tid om at passere gennem systemet. Så hvis nu i fodrede tidligere/senere ville det måske ikke være om natten han skulle af med noget.

Og så kan i jo måske blive nødt til at sætte vækkeuret til en gang om natten, så i lige kan komme ud med ham en periode.

Alternativt kan i, hvis i ikke sover alt for tungt, binde en lille klokke i halsbåndet. Så vil i jo vågne når han begynde at trisse rundt/snuse osv fordi han skal af med noget, og kan lynhurtigt lukke ham ud.

• #2   21. jan 2009 Ja som michelle skriver så ville jeg helt klart også ændre fordringtiden... Jeg kan styre hvornår jeg vil have min hund til at ski** alt efter hvad tid dagen på jeg fodre hende... Det har mere at sige end man lige skulle tro...

• #3   21. jan 2009 Vores sked og tissede også indenfor om natten.
    Vi tænkte, at det går jo nok over, men da hun var næsten 5 mdr. og stadig ikke var helt renlig om natten, blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle det altså stoppes - koste hvad det vil ;o)
    I 3-4 nætter stod jeg op kl. 02.30 og tog hende ud, så kl. 03.00 i et par dage og derefter kl. 04.00.
    Efter en uges tid kunne hun holde sig hele natten (kl. 10.00 - 06.00).
    Ved selvfølgelig ikke om det vil virke hos jer, men her virkede det fint ;o)

• #4   21. jan 2009 10:00 = 22.00

• #5   21. jan 2009 Til alle:
    Tak for de gode råd, men alt er simpetlhen prøvet ! Selv med fodret.
    Han har haft meget svært med at komme af med afføring og vi har også været ved dyrlæge da hans afføring heller aldrig er ens, men hun siger at der er intet at finde på ham.
    Og ja vi er ude med ham to gange om natten, så vi ved virkelig ikke hvad vi rigtig skal gøre ? :s

• #6   21. jan 2009 Foderskift?

Har I overvejet om hunden - på trods af den åbne dør - ikke er helt tryg ved at være alene?

• #7   21. jan 2009 vi har haft lidt samme problem med aslan, men det er perioder. Hvis han skider indenfor en nat så kan det godt tage nogle dage før han får vendt om på "den vane". Det er bare rigtig øv, og vi kan ikke høre når han står op om natten da han sover i den anden ende af huset. Men det er generelt ikke det helt store problem hos os da det heldigvis ikke er hver nat. Aslan får mad kl 7 og kl 16 hver dag, ingen undtagelser, og så går vi en lang tur med ham om aftenen da det som regel sætter gang i maven så han får skidt af inden sengetid kl 22 og på de gode nætter kan han holde til kl 7 næste morgen. Kan klart anbefale gåturen, men det virker også allerede som om i lufter om aftenen, men måske man skulle overveje at gå en længere tur? vi går 3-5 km hver aften.

• #8   21. jan 2009 CH: Vores lille hund bliver trænet meget, især til at være alene, vi har fået et specelt program lagt at en hundetræner, som vi følger hverdag smiley Og den ligger sig også på ryggen og sover med benene i vejret om natten så tvivler på det er det ? Den ligger jo trods alt næsten 1m fra os?

Maria P: Vi går med den hver aften, ingen undtagelse og det er en tur på en time, ca 5 km og der laver den næsten aldrig ? :S for vi har nemlig også fået at vide at det kunne være der den ville lave, men gør den næsten aldrig. Vo har fået at vide af dyrlægen at vi ikke skal fodre dem om morgenen, fordi den ikke kan holde sig endnu til vi kommer hjem fra arbejde?
    Men ellers får den fast mad hver dag kl 17.00 for den netop skulle nå at kunne komme af med noget.

• #11   21. jan 2009 Nå rart at vide at man ikke er de eneste smiley

• #12   21. jan 2009 Erik: Aslan får mad 2 gange om dagen fordi han får så meget og pga. anden race, men han vil heller ikke skide på vores gå tur men når vi kommer hjem går der som regel kun 5 min før han skal ud i haven.
    Tænker at i måske kunne prøve at skifte foder? eller evt. give ham noget olie i maden da det kan gør afføringen mere lind og måske får den så nemmere ved at komme af med det? i kunne evt også prøve at fodre en times tid før og se om det gør en forskel?

• #13   21. jan 2009 Okay ved ikke om det gør den store forskel?
    Vi spurgte bare vores dyrlæge til råda og hun anbefalet at vi lod være, for ellers var det også når vi kom hjem. Men det er slut nu smiley

• #14   21. jan 2009 Alt det du siger er prøvet især det med olie på maden vi fik af dyrlægen, Men det er dejligt med alle de gode råd smiley det er blevet et stort problem. for det er jo synd for den den ikke kan komme af med det. bortset fra om natten på vores gulv smiley selv om vi nogen gange kan ha været ude med den op til fir gange om natten?

• #15   21. jan 2009 ja det må være virkelig frustrerende. Jeg tænker at den nok har rigtig hård mave, og som menneske ved man jo også hvor svært det er at komme af med over en gang, så det er nok grunden til at den ikke holder hele natten...

• #16   21. jan 2009 Ja vi må ha tålmodigheden med os. men altså det skal lige siges at den ikke kun er nummer to, men også sagtens kan være tis.

• #17   21. jan 2009 Måske skal i prøve at gå lidt mindre tur, men blive på det samme sted i lang tid, når I er ude om aftenen.

Måske er hun bare den type hund, der helst ikke vil gøre så meget væsen af sig og derfor kun gør sig ren meget tæt på sin "hule".

Hvis hun i en længere periode kun kommer et bestemt sted, så hun langsomt bliver tryg ved stedet og betragter det som hendes, så kan det være, at hun også får lyst til at gøre sig ren der.

Måske måske?

• #18   21. jan 2009 Altså hvis hunden døjer så meget med hård mave, ville jeg da finde et andet foder. Hunden er som jeg kan forstå, blevet undersøgt, og problemet skyldes ikke noget fysisk.

Altså ville jeg skifte foder og håbe at det nye foder giver en mere rigtig konsistens.

Og så evt give maden lidt tidligere -eller en hel del senere (sådan at den først skal af med noget om morgenen)

• #19   21. jan 2009 Du kan også prøve at vaske gulvet i en blanding af rodalon og vand. Det tager den mikroskobiske rest af lugt som almindeligt vaskemidler ikke kan.
    Det er tit at hunde får lyst til at besørge steder der dufer af tidligere efterladenskaber... Det kan købes i matas...
    Jeg tror ikke det vil afholde hunden helt fra at lave små "gaver" på gulvet, men det kan måske hjælpe til at effektivere jeres træning....

• #20   21. jan 2009 CH: du har ret i at det sagtes kunne være det, men det har vi også prøvet uden noget resultat faktisk ?? Den laver meget sjældent udenfor faktisk og hvis den gør er det altid om morgenen.

Michelle: Ja tak for rådet , Det kunne være at det skulle være det ? selv om vi har skifteet foder mange gange, kan det måske godt være noget med tiden ?

• #21   21. jan 2009 Anja F; Ja deet skal vi måske, det kunne sikkert kun gavne jo smiley

• #22   21. jan 2009 Erik, det kan da være, der er noget der så :o)

Så er spørgsmålet, hvordan man gør hunden tryk ved sådan et toiletområde :o))
    Nogen sværger til at medbringe urin og afføring og lægge i området, så det kommer til at dufte af hunden selv.
    Om det virker, ved jeg ikke.

• #23   21. jan 2009 Jeg ved at man også kan købe sådan noget duft halløj det opfordre hunden til at tisse og den slags, men jeg har faktisk aldrig brugt det selv. Måske du kan søge på nettet efter noget...

• #24   21. jan 2009 Ja måske, men den har ikke problemer med at tisse udenfor ? gør den hvergang den er ude.

• #25   21. jan 2009 ?

• #26   21. jan 2009 tja... det kan jo være fordi den tror at man pøller indenfor og tisser udenfor....? tisser den kun når i går tur??

• #27   21. jan 2009 vi har skiftet foder til noget nede fra dyrelægen. det med olie og tider skal vi lige prøve at arbejde lidt i. hvad olie vil i anbefale at bruge?

• #28   21. jan 2009 Anja F: Nej nej, vi jo ude med den næsten hver time når vi er hjemme og der gør den også det hele udenfor smiley

• #29   22. jan 2009 kan det være i lufter den for meget i løbet af dagen? hvis man hele tiden er ude og den tisser og pøller så lærer den ikke at holde sig...

• #30   22. jan 2009 Lakseolie er meget brugt til hunde, men min dyrlæge sagde at olivenolie er lige så godt smiley
    Held og lykke med det!

Kommentér på:
laver bæ om natten.

Annonce