{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Blir hvalpen stresset af leg? {{forumTopicSubject}}

Kan vores 6 måneder gamle hvalp blive stresset af at lege med en anden hund, kun for en halv times tid?? Det sagde vores træner på hvalpeholdet og det ku jeg ikke rigtigt forstå, de hunde der så bor sammen, må da gå rundt og være en smule stressede hele iden så. Men de kender jo hinanden, så måske det er noget andet?!
Sku da mene at det kun var GODT at man fik sin hund ud og lege lidt med andre søde hunde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blir hvalpen stresset af leg?
  • #1   27. jan 2009 De kan da sikkert godt stresse lidt op under legen, men er hvalpen ellers normalt fungerende, falder den jo hurtigt ned igen.

    Jeg vil da så absolut mene det er positivt at hvalpen får lov at lege med andre hunde, så længe man self vælger de andre hunde med omhu, og har et godt øje for hvornår ens hvalp har fået nok:o)


  • #2   27. jan 2009 Nogle hunde har en lavere strestærskel end andre, men generelt nej, så er det kun sundt for hvalpe at blive stimuleret og presset en smule ud i nye/skræmmende situationer.

    Så hvis din hvalp sagtens kan slappe af, afledes osv så fortsæt du bare.

    Husk, nu og i fremtiden, at fordi en person er træner, er det ikke ensbetydende med at de er altvidende. Hav altid tillid til din egen mavefornemmelse:-)


  • #3   27. jan 2009 Bettina...En halv times leg med andre hunde er det ikke mere end rigeligt for en hvalp af din race, og med den alder.......?????
    Det kan være forskellige grunde til at din træner siger sådan....det kunne være en af dem... en anden kunne være at den p.gr. størrelsen tromler de andre hunde ???
    Til dit spørgsmål om hunde som bor sammen også stresser hinanden.....Ja da det KAN de godt gøre i forskellige situationer....
    Endelig har din avler ikke fortalt dig om hvor meget morion hun reelt kan tåle???


  • #4   27. jan 2009 Tak for det:-)
    Tanja; det har du ret i, jeg vælger og vrager også mellem alle de råd man får:-) Det er dog første gang vi har hund, så spørgsmål er der mange af!!
    Hvornår VED man egentlig præsis når hvalpen/hunden er stresset??


  • #6   27. jan 2009 Snow K: Du mener altså at det er for meget??! Det er skam heller ikke hver dag, måske hver anden eller 3. Og MAX en halv time.
    Jo, har fået at vide hvor meget hun kan tåle. Men dét er faktisk lidt svært helt at finde ud af. Vi går en til to ture med hende hver dag, enten løs eller i snor. Den varer en halv time, hvor meget af tiden jo går med at snuse, øve lidt osv.
    Det er heller aldrig mere end en halv time...
    Hvor meget motion vil du mene hun bør have på nuværende tidspunkt?


  • #7   27. jan 2009 Ja 30 min. i vild leg er for meget... Det kan den led slet ikke klare... de lange rørknigler kan også blive ødelagt.......
    Så max 15 min. Tænk på når de tørner sammen, det er noget som virkelig kan skade din hvalp.... Og skarpe vendinger....Når den leger vildt sanser den faktisk ikke det gør ondt på den før det er for sent....


  • #8   27. jan 2009 Sikke jeg skriver i dag rørknogler...

  • #9   27. jan 2009 Okay, vi holder os til de 15 minutter så. Tak:-)

Kommentér på:
Blir hvalpen stresset af leg?

Annonce