små børn og hund! ÆV! små børn og hund! ÆV!
ved godt små børn ikke ved bedre, men nogen gange kan jeg blive lidt ireterret når de morker frem og ikke hører efter.. men det mest provokerende var da vi havde nogen på besøg der slog joey i hovedet med en plastik traktor! han hylede op, jeg var næsten bange for at barnet havde rykket et øje ud!
også slog han ham på ryggen efter han havde hylet!
så vi er begyndt at sætte ham ud i bag gangen når der kommer gæste rmed små børn..men nogen gange går de selv der ud og begynder og råbe nej af ham selvom han ikke har gjort noget..EJJ!!
sorry skulle altså bare lige af med det..
tag jer ikke af mig..
skulle altså bare af med et surt opstød..
ved godt mange små børn fungere godt med hunde..
men kan bare ikke lige lide dem vi har på besøg, som slår min hund og skælder den u uden grund..
men det måske bare mig..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Og er de på vej i baggangen er det da bare at bede ungen vende om (eller er barnet ikke så gammel, gå hen og hente det);o)
Når hunde og børn skal være i samme hus, må man jo sørge for at ungerne opfører sig ordentligt overfor hundene (og omvendt self), g kan mor/far ikke selv sørge for det, ville jeg selv gøre det
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 451
nu er det bare at jeg kun er 12 og nok ikke ligekan være bekendt med at sige det..
TIL ALLE:
hvis i føler jer stødt af dette emne skal jeg nok slette det..
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Men der ville jeg slet ikke kunne tie stille. Selv om jeg stoler rimeli meget på både hund og børn, så har jeg nærmest øjne i nakken når her er nogle.. Tænk hvis din hund bliver bange for børn. Jeg ville forklare dem hvordan man er ved og i nærheden af dyr, eller bede dem holde sig væk..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Og nej jeg tror skam ikke nogen føler sig stødt:o)
Men så må du bede dine forældre holde øje med børnene så de ikke generer hunden, for hunden skal jo trods alt have lov at være i sit eget hjem
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Her i huset er det så nemt - kommer der nogen, som ikke harmonerer så godt med vores hund, så lader vi dem begge slippe for mødet. Hunden kommer i sit bur i bilen og så er den ged barberet.
Hvorfor tage en konflikt, hvis den nemt og enkelt kan undgås og alle bevarer skindet på næsen?
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Jeg synes at du skal tage det op med dine forældre. Det er deres ansvar at sige fra. Jeg kan sagtens forstå at det er svært for dig at skulle stille dig op over for voksne mennesker på den måde.
okt 2007
Så havde jeg nok forklaret mine forældre at jeg ikke synes hunden bliver behandlet ordenligt..
Det burde de selv være opmærksomme på, det er deres ansvar. Men man kan jo hjælpe dem lidt på vej til at se det...
Her er det nødvendigvis heller ikke alle der skal introduceres, men vi har ikke haft nogen der ikke havde lyst.
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 451
altså barnet..
også tror han at han altid får sin vilje..
så han bliver som regel ved..men sidste gang tog jeg joey op i armene og tog ham med oven på op på mit værelse..
og det er sådan joey er en lille hund og elsker der med små børn, men de er ikke altid lige glade for ham som han er for dem..
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 538
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 538
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Ellers må de ganske enkelt blive væk. Så må vi køre til dem og lade hunden blive hjemme.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Min niece på lidt over et år er simpelthen så sød ved mine hunde, hun er bange for dem, men når man sidder og siger * ae ae* og kæler hunden, så gør hun også .... ellers rører hun dem ikke.
En anden jeg havde på besøg som er lidt yngre, kommer fra et sted hvor de selv har hunde, og der er altså intet respekt - jeg havde fat i hende op til flere gange, fordi hun hev dem i ørene, knorhårene osv ... og moderen som også har her, sagde ingenting - Hallo, hun aner ikke hvordan mine hunde reagere på det :S
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Det handler om at erkende at børn og hunde ikke altid er en perfekt cocktail og så tage det derfra.
De gange børnene, og her taler vi blandt andet om trillinger fra de var helt små (nu er de 11) har været på besøg, har hundene ikke taget skade af at være lukket ude eller andre steder i perioder. De har såmånd også brug for at få fred ind imellem.
okt 2007
Ja jeg havde også sagt lodret fra overfor både barn og forældre hvis ikke reglerne blev overholdt... men jeg forstår godt hvis det er svært for dig.!!
En mulighed ville også være at aftale at hunden havde et fredet sted. Når den så kommer, så sætte sig ned med barnet, evt med godbidder, ae stille og roligt, det synes de fleste børn også er meget mere spændende... de ved bare ikke hvordan de skal gribe det an, foor deres forældre har ikke vist dem det...
okt 2007
Andre er det straks værre med. Har måtte forklare to af min mands kammerater at de ikke var velkomne når de på den måde overskred mine grænser for hvad jeg vil tolerere. Min hund er fredet for folks fuldskab!!
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
et barn kan sagtens lære aae aaee metoden fra ganske lille...
okt 2007
Men, hvis ikke man forstår at fordi man er fuld skal man ikke opføre sig åndsvagt overfor hende, så skal man ikke være hos mig. De valgte at stå og hive bukserne ned for at se om hun ville snuse en i røven, for det gør hunde jo - og så optage det på telefon, da min kæreste gik på toilettet.. Det kunne jeg slet ikke acceptere, for selv om hun ingen overlast lidder ved det, hvad er så sjovt næste gang? at hælde øl i hendes vand skål eller? - SJældent har jeg været SÅ gal...
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
ej jeg ville også gå helt amok...!!!
okt 2007
Normalt har vi ingen problemer med hvordan folk opfører sig. hverken ædru eller fulde. Og Kiwi plejer bare at ligge på skøddet af folk og småblunde lidt på skift. men lige de her to kan opføre sig nok så dumt, når de får noget at drikke. De burde bare ikk være i tvivl om at min grænse mht hunden skal bare ikke overskrides.
okt 2007
Hos en kammerat der smed de bare dåserne, og gav hunden sjatterne, med det resultat at den skar tungen på kanten og gik og dryppede blod. -det var nokogså fordi jeg ved at deres fester andre steder kan være sån at jeg reagerede så voldsomt som jeg gjorde... for her er reglerne for hvordan man opfører sig lidt anderledes...
okt 2007
Jeg svor ellers også på at den video med en røv og en guf, og så min hund der går hen og snuser forundret til det ville være at finde på nettet.. men tror jeg udtrykte mig ret klart om hvad der så ville ske...
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Syntes det er helt ok at man fortæller forældre og børn at der findes grænser for hvad vuffer og hundeejer skal acceptere. Desværre findes der mange opfattelser af hvor langt barnet skal ha lov at gå i forhold til vuffer. Er det din hund så sætter du grænsen, og så er den ikke længere...
aug 2006
okt 2007
Børn og hunde er absolut ikke lige øv - det kan være noget af det mest skønne.. er ked af jeg ikke er vokset op med dyr!
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 593
jan 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 47
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
Det er muligt at børnene ikke gør det med vilje -hvis de er så små, men det fritager dælme ikke forældrene for at opdrage deres yngel, nøjagtig ligesom forældre -og alle andre, forventer at vi opdrager vores hunde så de ikke er til gene for andre..... :o)
aug 2006
Men det betyder da ikke at vores barn har frie hænder overfor vuffer, heller ej så har børn som er på besøg ,0)
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
små børn og hund! ÆV!