1.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

små børn og hund! ÆV! små børn og hund! ÆV!

ved godt små børn ikke ved bedre, men nogen gange kan jeg blive lidt ireterret når de morker frem og ikke hører efter.. men det mest provokerende var da vi havde nogen på besøg der slog joey i hovedet med en plastik traktor! han hylede op, jeg var næsten bange for at barnet havde rykket et øje ud!
også slog han ham på ryggen efter han havde hylet!
så vi er begyndt at sætte ham ud i bag gangen når der kommer gæste rmed små børn..men nogen gange går de selv der ud og begynder og råbe nej af ham selvom han ikke har gjort noget..EJJ!!
sorry skulle altså bare lige af med det..
tag jer ikke af mig..

skulle altså bare af med et surt opstød..
ved godt mange små børn fungere godt med hunde..
men kan bare ikke lige lide dem vi har på besøg, som slår min hund og skælder den u uden grund..
men det måske bare mig..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  små børn og hund! ÆV!
  • #1   27. jan 2009 Hvis ikke forældrene griber ind når ungen gør noget uacceptabelt, så ville jeg da som hundeejer gøre det.

Og er de på vej i baggangen er det da bare at bede ungen vende om (eller er barnet ikke så gammel, gå hen og hente det);o)

Når hunde og børn skal være i samme hus, må man jo sørge for at ungerne opfører sig ordentligt overfor hundene (og omvendt self), g kan mor/far ikke selv sørge for det, ville jeg selv gøre det

• #2   27. jan 2009 måske skulle vi gøre det næste gang med de der unger..
    nu er det bare at jeg kun er 12 og nok ikke ligekan være bekendt med at sige det..

TIL ALLE:
    hvis i føler jer stødt af dette emne skal jeg nok slette det..

• #3   27. jan 2009 Jeg har næsten altid hundene lukket væk når der er børn, gider ikke det bøvl.

• #4   27. jan 2009 Ja der ville jeg ikke kunne holde min mund. Nu er de børn der har været her mens vi har haft hunden heldigvis gode til hunde, eller store nok til at man kan forklare dem hvordan de skal opføre.

Men der ville jeg slet ikke kunne tie stille. Selv om jeg stoler rimeli meget på både hund og børn, så har jeg nærmest øjne i nakken når her er nogle.. Tænk hvis din hund bliver bange for børn. Jeg ville forklare dem hvordan man er ved og i nærheden af dyr, eller bede dem holde sig væk..

• #5   27. jan 2009 The king -sorry havde ikke set din alder:o)

Og nej jeg tror skam ikke nogen føler sig stødt:o)

Men så må du bede dine forældre holde øje med børnene så de ikke generer hunden, for hunden skal jo trods alt have lov at være i sit eget hjem

• #6   27. jan 2009 Det må være de voksnes ansvar at sørge for, at børnene ikke overskrider grænser for hunden - for både barnets og hundens skyld. Jeg ser det som et fælles ansvar som deles af forældre og hundeejer.

Her i huset er det så nemt - kommer der nogen, som ikke harmonerer så godt med vores hund, så lader vi dem begge slippe for mødet. Hunden kommer i sit bur i bilen og så er den ged barberet.

Hvorfor tage en konflikt, hvis den nemt og enkelt kan undgås og alle bevarer skindet på næsen?

• #7   27. jan 2009 Sig da til de unger -eller i det mindste deres forældre at de skal opfør sig ordenligt og blive fra hunden!! Hvis det var forgået her i huset havde både unger og forældre fået læst og påskrevet det kan jeg godt ganantere dig!!!!! Hunden SKAL være der, de andre MÅ være der -HVIS de kan opføre sig ordenligt, ellers må de squ blive væk!

• #8   27. jan 2009 Syntes forældre BURDE lærer børn hvordan man omgåes dyr , selvom man ikke selv har nogen. Selv helt fra små af , jeg har selv to børnebørn , samt dagpleje børn og de har lært det....

• #9   27. jan 2009 the king

Jeg synes at du skal tage det op med dine forældre. Det er deres ansvar at sige fra. Jeg kan sagtens forstå at det er svært for dig at skulle stille dig op over for voksne mennesker på den måde.

• #10   27. jan 2009 Ja så er det selvfølgelig lidt noget andet.. det havde jeg ikke set..
    Så havde jeg nok forklaret mine forældre at jeg ikke synes hunden bliver behandlet ordenligt..

Det burde de selv være opmærksomme på, det er deres ansvar. Men man kan jo hjælpe dem lidt på vej til at se det...

Her er det nødvendigvis heller ikke alle der skal introduceres, men vi har ikke haft nogen der ikke havde lyst.

• #12   27. jan 2009 forældre tager som regel også fat i barnet, men han er kun 1 1/2 - 2 år,,
    altså barnet..
    også tror han at han altid får sin vilje..
    så han bliver som regel ved..men sidste gang tog jeg joey op i armene og tog ham med oven på op på mit værelse..
    og det er sådan joey er en lille hund og elsker der med små børn, men de er ikke altid lige glade for ham som han er for dem..

• #14   27. jan 2009 ej du jeg var flippet ud.. de små børn der kommer hos kan godt finde ud af det og dte kan forældrene også. ellers skal jeg nok sige noget til baret..

• #15   27. jan 2009 til barnet skal der selvfølgelig stå..:)

• #16   27. jan 2009 På det punkt er jeg kold. Mit hjem, min hund. Hvis forældrene ikke selv sætter grænser, gør jeg. De børn, der kommer i vores hjem ved godt, at de skal lade hunden være, og i soveværelset har han helle, når de er der. Og forstår de ikke det, så snakker jeg med store ord.
    Ellers må de ganske enkelt blive væk. Så må vi køre til dem og lade hunden blive hjemme.

• #17   27. jan 2009 Forældrene skal bare have mere fat i børnene.

Min niece på lidt over et år er simpelthen så sød ved mine hunde, hun er bange for dem, men når man sidder og siger * ae ae* og kæler hunden, så gør hun også .... ellers rører hun dem ikke.

En anden jeg havde på besøg som er lidt yngre, kommer fra et sted hvor de selv har hunde, og der er altså intet respekt - jeg havde fat i hende op til flere gange, fordi hun hev dem i ørene, knorhårene osv ... og moderen som også har her, sagde ingenting - Hallo, hun aner ikke hvordan mine hunde reagere på det :S

• #18   27. jan 2009 Vi har valgt et liv uden børn, men har haft det fint med vores hunde og små børn. Alt samvær imellem børn og hunde foregår under kontrollerede forhold, og der har ikke været episoder hvor børnene har været slemme ved hundene og omvendt.

Det handler om at erkende at børn og hunde ikke altid er en perfekt cocktail og så tage det derfra.

De gange børnene, og her taler vi blandt andet om trillinger fra de var helt små (nu er de 11) har været på besøg, har hundene ikke taget skade af at være lukket ude eller andre steder i perioder. De har såmånd også brug for at få fred ind imellem.

• #19   27. jan 2009 Børn på den alder kan godt forstå en vejledning i hvordan man er overfor hunden..
    Ja jeg havde også sagt lodret fra overfor både barn og forældre hvis ikke reglerne blev overholdt... men jeg forstår godt hvis det er svært for dig.!!
    En mulighed ville også være at aftale at hunden havde et fredet sted. Når den så kommer, så sætte sig ned med barnet, evt med godbidder, ae stille og roligt, det synes de fleste børn også er meget mere spændende... de ved bare ikke hvordan de skal gribe det an, foor deres forældre har ikke vist dem det...

• #20   27. jan 2009 Jeg har som sagt aldrig haft problemer med de børn der er kommet her. de respektere når jeg siger at det vil jeg ikke have.

Andre er det straks værre med. Har måtte forklare to af min mands kammerater at de ikke var velkomne når de på den måde overskred mine grænser for hvad jeg vil tolerere. Min hund er fredet for folks fuldskab!!

• #21   27. jan 2009 Synes ikke vi har det problem. Alle vennerne har hund. Folk skal som regel køre hjem, så fulde mennesker er der sjællendt. Men synes også det største problem, der følger med fulde mennesker er høj musik... Det skal han ikke udsættes for en hel aften.

• #22   27. jan 2009 min hund vil ikke have noget med os at gøre hvis vi kommer hjem og lugter af alcohol:-))

et barn kan sagtens lære aae aaee metoden fra ganske lille...

• #23   27. jan 2009 Jo i hvert fald.. det har jeg ingen problemer med.. HVIS de kan opføre sig ordenligt.. Kiwi synes det er herligt når vi holder fest, for så er der masser af opmærksomhed..
    Men, hvis ikke man forstår at fordi man er fuld skal man ikke opføre sig åndsvagt overfor hende, så skal man ikke være hos mig. De valgte at stå og hive bukserne ned for at se om hun ville snuse en i røven, for det gør hunde jo - og så optage det på telefon, da min kæreste gik på toilettet.. Det kunne jeg slet ikke acceptere, for selv om hun ingen overlast lidder ved det, hvad er så sjovt næste gang? at hælde øl i hendes vand skål eller? - SJældent har jeg været SÅ gal...

• #24   27. jan 2009 Misja og Kiwi !
    ej jeg ville også gå helt amok...!!!

• #25   27. jan 2009 Og musik hører med ja, men ikke vildt høj musik... Når hun får nok, så har hun soveværelset helt i fred!!

Normalt har vi ingen problemer med hvordan folk opfører sig. hverken ædru eller fulde. Og Kiwi plejer bare at ligge på skøddet af folk og småblunde lidt på skift. men lige de her to kan opføre sig nok så dumt, når de får noget at drikke. De burde bare ikk være i tvivl om at min grænse mht hunden skal bare ikke overskrides.

• #26   27. jan 2009 Mine svigerforældre grinede også ret meget... *:D og jah det kunne jeg nok også selv have gjort hvis ikke jeg mente det ku komme videre.. men lige præcis den der hvad er så sjovt næste gang? så er det måske ikke helt så harmløst der.. og kiwi skal bare ikk have dårlige oplevelser med det..

Hos en kammerat der smed de bare dåserne, og gav hunden sjatterne, med det resultat at den skar tungen på kanten og gik og dryppede blod. -det var nokogså fordi jeg ved at deres fester andre steder kan være sån at jeg reagerede så voldsomt som jeg gjorde... for her er reglerne for hvordan man opfører sig lidt anderledes...

• #27   27. jan 2009 Bine: seriøst...?? pisser på den.. jamen i min verden kan folk bare gøre så meget andet, det ville jeg måske ikk tage så tungt. men dyrene de vælger altså bare ikke selv om de vil være der og kan ikke sige fra. så de er bare fredet...

Jeg svor ellers også på at den video med en røv og en guf, og så min hund der går hen og snuser forundret til det ville være at finde på nettet.. men tror jeg udtrykte mig ret klart om hvad der så ville ske...

• #28   27. jan 2009 Nu sidder jeg her, er både småbarnsforældre ( han er 20 mdr ) og hundeejer. Jeg er ikke på nogen måde støt over dit indlæg tværtimod..
    Syntes det er helt ok at man fortæller forældre og børn at der findes grænser for hvad vuffer og hundeejer skal acceptere. Desværre findes der mange opfattelser af hvor langt barnet skal ha lov at gå i forhold til vuffer. Er det din hund så sætter du grænsen, og så er den ikke længere...

• #29   27. jan 2009 Barn og hund behøver absolut ikke være æv..

• #30   27. jan 2009 slet ikke... de børn vi har der kommer her kan godt finde ud af at man er sød ved dyene, selv om de er fra 1½ år, så burde de sku også kunne når de er midt i 20'erne.. *suk*

Børn og hunde er absolut ikke lige øv - det kan være noget af det mest skønne.. er ked af jeg ikke er vokset op med dyr!

• #31   27. jan 2009 Hvis vi har gæster (læs fulde folk) bliver hundene enten passet eller er i hundegården. Jeg gider ikke at bruge min aften på at sidde og holde øje med at folk behandler dem ordenligt, så jeg vælger bare den nemme metode.

• #32   27. jan 2009 her hos os ender det som regel med en tudende unge som til sidst sidder i sofaen og ser sur ud. Jeg starter som det første med at sige at de skal lade Loke være indtil han selv kommer og vil hilse, og når han så går i kurven, ja så skal man jo lige ned og klappe ham, og så plejer Loke at vende sig om på ryggen med alle4 stænger i vejret, og slam slam så får han sparket ungerne i hovedet,,, hø så kan de lære det...

• ;0) b
    ;0) b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 47
    #34   27. jan 2009 i lyder som nogen uden børn hele bundtet.. Siden i er så grumme.. .. Nej det er ikke oka at barnet slår hunden, men jesus hvis i vil have nogen på besøg der har børn må i da lige lade tvivlen komme dem til gode.. børn der er meget små, gør ikke noget for at være bevidst onskabsfulde.. Sån tænker de slet ikke, for hvis det er meget små unger, ved de ikke det gør ondt.

• #35   27. jan 2009 ;o) B -
    Det er muligt at børnene ikke gør det med vilje -hvis de er så små, men det fritager dælme ikke forældrene for at opdrage deres yngel, nøjagtig ligesom forældre -og alle andre, forventer at vi opdrager vores hunde så de ikke er til gene for andre..... :o)

• #36   27. jan 2009 ;0) B >>> Syntes da jeg netop skriver at jeg er småbarnsforældre ,0)
    Men det betyder da ikke at vores barn har frie hænder overfor vuffer, heller ej så har børn som er på besøg ,0)

• #38   27. jan 2009 Jeg har en datter på otte måneder og en hund på snart 4 år og hvis hun tager fat i vuffer så siger jeg hårdt nej. det kan godt være hun ikk er så gammel men dyrene skal behandles pænt og så kan hun ligeså godt lære det fra starten af. Det er præcis det samme hvis en hvalp napper i min datter... så blir der os sagt hårdt nej og så blir en skubbet væk og ignoreret.

Kommentér på:
små børn og hund! ÆV!

Annonce