Akut hjælp til Strintende hanhund. {{forumTopicSubject}}
Jeg villle lige høre om der er nogle af jer, der kunne hjælpe mig med min hanhund. Først skal det lige siges at vi har en dreng på halv tid, så han er hjemme halvdelen af måneden og oppe ved hans far den anden halvdel. Og at hunden slet ikke må komme ind på hans værelse. Når min dreng ikke er hjemme er der ikke noget problem med vores hund, men lige så snart min dreng kommer hjem, så begynder min hund af strinte, eller hvad man nu skal kalde det, for det er som om at han bare tisser sådan lidt, men rigtigt mange steder, men det kan sagtens være samme sted to gange i træk. Hunden er kun 5-6 måneder gammel, så jeg vil da umidbart sige at det er for tidligt at strinte og afmærke sit territorie. men jeg ved det ikke.. Jeg har prøvet alt muligt, gå med ham ud at tisse ca. hver time uden af skælde ham ud når der så var et uheld inden for.
Så har jeg prøvet det samme bare med at skælde ham ud når der skete inden for.
Og nu er jeg så gået helt fra med at gå med ham ud at tisse, og nu hver gang han tisser/strinter indenfor så bliver han skældt virkelige meget ud og bliver kommenderet til at ligge i sin kurv i et par timer (virkede da han skulle holde op med at skide indenfor), men nu virker ham meget nedtrykt noget af tiden, og syntes ikke rigtig at jeg kan se nogle fremgang eller tilbage gang. og det eneste forslag jeg selv har tilbage er at han blive kastreret, men det burde bare være en anden mulighed.
Jeg håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe, eller bare en der har et forslag for det er virkelig trælst for os at han tisser/strinter så meget inden for, men også synd for hunden.. håber virkelig at høre fra jer..
Fortsat god dag..
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Hvor er drengen,når hvalpen tisser ???
nov 2006
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 14
Det virker bare ikke som om at det er tis, for når han skal tisse går han ned til fordøren, og hvis vi ikke lige er opmærksomme på at han vil ud, så kan han godt finde på at tisse (hvilket også er meget forståeligt), men når han så tisser rigtigt, så kommer der meget, hvorimod de andre gange er det bare sådan lidt plet tis.
jan 2009
jan 2009
nov 2006
Ved godt de små er tidligt på den,men så tidligt ???
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Den kommer ud i lys lye, når der sker forandringer i hjemmet - når sønnen kommer hjem, kunne man forestille sig, at hunden i den grad prøver at gøre sig lille. Og af usikkerhed sjat-pisser.
Man må sige, at det er gætteri - men jeg synes strinteri, markeringer er meget usandsynlige.
Letter han ben endnu?
nov 2006
Har så osse kun, haft en lille terrier i mit hundeliv
nov 2006
jan 2009
nov 2006
I følge hende er det normalt,at de markerer i den alder,hvis de altså er begyndt at lette ben..
Nogen af dem,skulle mene at de er små konger ?
jan 2009
jan 2009
Hunden lætter ikke ben, hans hale stikker bare lige op i vejret og så sætter han sig lidt ned og så tisser..
Han virker som en meget glad hun, der ikke vil bestemme sådan helt vildt meget, og jeg syntes ikke han virker som om at han vil bestemme, heller ikke over andre hunde..
jan 2009
Jeg er sikker på at det ikke er glædes tis, for han tisser hverken når vi kommer hjem, eller når vi får besøg.
jan 2009
Tja, jeg tror bare der ligger mere bag end at han ikke er renlig..
jan 2009
For jeg mener at han tømmer ikke blæren her inde..
vi går stadig med ham ud, og vi får ham til at tisse på komando og han får en godbid.. så jeg tror ikke det er der problemet ligger..
nov 2006
jan 2009
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
jan 2009
Men er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan styrke ham psygisk..
aug 2007
jan 2009
Der er ikke noget problem med at hunden strinter på min drengs legsager eller gør noget ved hans sager, eller på hans værelse, han tisser i alle rum, også selv om vi er der..
aug 2007
jan 2009
Det vil jeg ihvertfald prøve.. I skal ihvertfald have mange tak på alt det i har skrevet alle sammen.. mange tak for det...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg ville ændre strategi - fra at give hunden mindre opmærksomhed i dagligdagen til at give den mere, når drengen er der.
Lege med hunden, styrke den selvtillid, holde HELT op med at give skideballer, når den strinter, men derimod for klarhed for, hvad hunden kommunikere, når den gør det. Hvordan ser dens kropssprog ud og i hvilke situationer gør den det.
Finde mønstrene.
Kan I ikke selv overskue det, ville jeg kontakte en adfærdsbehandler for at se, hvad det er for en dynamik i jeres hjem, der skaber problemet.
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
jan 2009
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
God bedring til ham.
Akut hjælp til Strintende hanhund.