{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Akut hjælp til Strintende hanhund. {{forumTopicSubject}}

Jeg villle lige høre om der er nogle af jer, der kunne hjælpe mig med min hanhund. Først skal det lige siges at vi har en dreng på halv tid, så han er hjemme halvdelen af måneden og oppe ved hans far den anden halvdel. Og at hunden slet ikke må komme ind på hans værelse. Når min dreng ikke er hjemme er der ikke noget problem med vores hund, men lige så snart min dreng kommer hjem, så begynder min hund af strinte, eller hvad man nu skal kalde det, for det er som om at han bare tisser sådan lidt, men rigtigt mange steder, men det kan sagtens være samme sted to gange i træk. Hunden er kun 5-6 måneder gammel, så jeg vil da umidbart sige at det er for tidligt at strinte og afmærke sit territorie. men jeg ved det ikke.. Jeg har prøvet alt muligt, gå med ham ud at tisse ca. hver time uden af skælde ham ud når der så var et uheld inden for.
Så har jeg prøvet det samme bare med at skælde ham ud når der skete inden for.
Og nu er jeg så gået helt fra med at gå med ham ud at tisse, og nu hver gang han tisser/strinter indenfor så bliver han skældt virkelige meget ud og bliver kommenderet til at ligge i sin kurv i et par timer (virkede da han skulle holde op med at skide indenfor), men nu virker ham meget nedtrykt noget af tiden, og syntes ikke rigtig at jeg kan se nogle fremgang eller tilbage gang. og det eneste forslag jeg selv har tilbage er at han blive kastreret, men det burde bare være en anden mulighed.
Jeg håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe, eller bare en der har et forslag for det er virkelig trælst for os at han tisser/strinter så meget inden for, men også synd for hunden.. håber virkelig at høre fra jer..
Fortsat god dag..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Akut hjælp til Strintende hanhund.
  • #1   28. jan 2009 Tror ikke han strinter.. men tisser lidt,fordi han enten er usikker eller i glæde..

Hvor er drengen,når hvalpen tisser ???

• #2   28. jan 2009 Samt at han er nedtrykt,siger vel sig selv,når han blir skældt ud ???

• #3   28. jan 2009 Jamen det er lige fra min dreng leger med ham til min dreng ligger og sover på sit værelse om aftenen.
    Det virker bare ikke som om at det er tis, for når han skal tisse går han ned til fordøren, og hvis vi ikke lige er opmærksomme på at han vil ud, så kan han godt finde på at tisse (hvilket også er meget forståeligt), men når han så tisser rigtigt, så kommer der meget, hvorimod de andre gange er det bare sådan lidt plet tis.

• #4   28. jan 2009 Jeg fik min dreng hvem igår til middag, og ca kl. 13 hvad hunden tisset indenfor, og derfør havde han ikke lavet det mindste en knap en uge..

• #5   28. jan 2009 Dem med opmærksomheden, var også noget af derførste vi tænkt på, og derfor er det også noget vi er meget opmærksomme på, og vi har være meget opmærksomme på ikke at give hunden særlig meget opmærksomhed mens min dreng var oppe ved sin far, så hunden ikke skulle føle at han blev overset.. Men kan ikke afvise at det er derfor..

• #7   28. jan 2009 Er det ikke tidligt,at den skulle markere ?? den er 6 mdr..

Ved godt de små er tidligt på den,men så tidligt ???

• #9   28. jan 2009 Man kunne forestille sig, at det er en let usikker hund - en usikkerhed, der godt kan være grundlagt en mistillid på grund af den meget skældud i forbindelse med renlighedstræningen.

Den kommer ud i lys lye, når der sker forandringer i hjemmet - når sønnen kommer hjem, kunne man forestille sig, at hunden i den grad prøver at gøre sig lille. Og af usikkerhed sjat-pisser.

Man må sige, at det er gætteri - men jeg synes strinteri, markeringer er meget usandsynlige.
    Letter han ben endnu?

• #10   28. jan 2009 Daisie.. ja uden tvivl.. Syntes bare det er tidligt smiley

Har så osse kun, haft en lille terrier i mit hundeliv smiley

• #11   28. jan 2009 CH.. Du skriver, hvad jeg tænkte.. smiley

• #13   28. jan 2009 Daisie: Drengen er 5 år, så de leger meget og det syner til at de kommer godt ud af det sammen.. Og nej jeg har ikke fået undersøgt hunden for nogle sygedomme, men vi har haft ringet til dyrelægen, og hun mente ikke at det var noget han skulle undersøges for..

• #14   28. jan 2009 Har lige snakket med min nabo,der opdrætter racen..

I følge hende er det normalt,at de markerer i den alder,hvis de altså er begyndt at lette ben..

Nogen af dem,skulle mene at de er små konger ?

• #17   28. jan 2009 Jeg tror også det er usandsynligt at han strinter... min dreng kom i børnehave her ved en 8 tiden og hunder har strintet ca 10 - 12 forskellige steder i huset indtil videre.. det der med usikkerheden virker som om at det ihvertfald spiller en stor rolle, og den skæld ud han får når han laver noget..

• #18   28. jan 2009 Stine M:
    Hunden lætter ikke ben, hans hale stikker bare lige op i vejret og så sætter han sig lidt ned og så tisser..
    Han virker som en meget glad hun, der ikke vil bestemme sådan helt vildt meget, og jeg syntes ikke han virker som om at han vil bestemme, heller ikke over andre hunde..

• #20   28. jan 2009 Daisie:
    Jeg er sikker på at det ikke er glædes tis, for han tisser hverken når vi kommer hjem, eller når vi får besøg.

• #21   28. jan 2009 Daisie:
    Tja, jeg tror bare der ligger mere bag end at han ikke er renlig..

• #22   28. jan 2009 daisie:
    For jeg mener at han tømmer ikke blæren her inde..
    vi går stadig med ham ud, og vi får ham til at tisse på komando og han får en godbid.. så jeg tror ikke det er der problemet ligger..

• #23   28. jan 2009 Karina.. Så er vi tilbage til det,CH skriver.. Usikkerhed

• #25   28. jan 2009 Jeg har lige lukket ham ind igen efter han har været uden en lille halvtime, og der var slet ikke noget med ham da han kom ind, hans humør virker okay, han virker ikke sådan nedtrykt.. ikke af hvad jeg kan se ihvertfald..

• #26   28. jan 2009 har ikke selv haft problemet, MEN.. en overgang når min mor havde hendes hanhund med herovre rendte den også og strintede, og det var ALTID på børnenes legetøj.... vi gjorde det at den altid var i samme rum som os, og nu er han holdt op, han har nok været et par måneder ældre end din kun.. skal dertil siges at den ikke har nogen problemer med børnene og han er glade for dem.

• #27   28. jan 2009 Usikkerhed syntes jeg også virker mest sansynligt lige nu.. men jeg tror jeg vil gøre som der også er blevet sagt, med at få ham undersøgt ved dyrelægen.
    Men er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan styrke ham psygisk..

• #28   28. jan 2009 jeg tror ikke det er usikkerhed når de ellers har det fint sammen, men hver sin menning smiley

• #29   28. jan 2009 Lillefisen:
    Der er ikke noget problem med at hunden strinter på min drengs legsager eller gør noget ved hans sager, eller på hans værelse, han tisser i alle rum, også selv om vi er der..

• #30   28. jan 2009 okay, jeg ville prøve at lade barnet give ham mad osv. og se om det kunne "gavne" lidt. det er lidt underligt at det kun er når barnet er hjemme, derfor tænker jeg også "konge" smiley men har så ingen løsning når han også gør det i de rum i er i .-(

• #31   28. jan 2009 Lillefisen:
    Det vil jeg ihvertfald prøve.. I skal ihvertfald have mange tak på alt det i har skrevet alle sammen.. mange tak for det...

• #32   28. jan 2009 Daisie, nej de behøver ikke at lette ben for at markere og for at tømme blære, men det fortæller lidt om, hvor langt den er i sin kønsmodning og om, hvorvidt den har så meget hård på brystet, at den "tør" markere.

Jeg ville ændre strategi - fra at give hunden mindre opmærksomhed i dagligdagen til at give den mere, når drengen er der.

Lege med hunden, styrke den selvtillid, holde HELT op med at give skideballer, når den strinter, men derimod for klarhed for, hvad hunden kommunikere, når den gør det. Hvordan ser dens kropssprog ud og i hvilke situationer gør den det.

Finde mønstrene.

Kan I ikke selv overskue det, ville jeg kontakte en adfærdsbehandler for at se, hvad det er for en dynamik i jeres hjem, der skaber problemet.

• #34   28. jan 2009 Ville få undersøgt urinen for at udelukke infektion, nyre / blære problemer.

• #35   28. jan 2009 Har lige været ved dyrelægen med ham, og hun kunne se en eller anden bakterie som ikke burde være der, men vi får først svar i morgen om det kan have noget at gøre med det..

• #36   28. jan 2009 Det kan også være rifter i/ved forhud / penis osv. hvor det ikke er synligt.

God bedring til ham.

Kommentér på:
Akut hjælp til Strintende hanhund.

Annonce