Spas og seriøs, hvorfor?? Spas og seriøs, hvorfor??
Jeg har set flere gode indlæg, hvor folk kommer med nogle irigtigt gode imput, bad af svar og spørgsmå.
Men desværre bliver tråden "ødelagt" af nogen som ikke tager det særligt seriøs. Hvorfor??
Der er jo mange som prøver at hjælpe og give et godt svar, eller et spørgsmål, men så sker det, at nogen kommer med spas/sjove kommentar, og faktis ødelægger tråden.
Når der bliver for maget spas/sjov i tråden, så gider folk ikke at læse eller gå i dybten med et evt, svar.
Skal vi ikke prøve at være en smule seriøse, og tage tingene lidt mere alvorlig,
Synes bare det er synd, hvis tråde skal gå tabt..
Kom med din mening om dette..
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Synes ikke jeg genkender problemet så voldsomt. Oftest synes jeg det er tråde, der er brændt ud, der ender i gas og sludren, og det har jeg ikke det store imod.
Faktisk har jeg generelt ikke de store klager over, hvordan tingene forløber herinde.
De tråde, jeg ikke gider at deltage i smutter jeg ud af igen, og så kan de jo umuligt genere
Angående det at være personlig. Her tror jeg at noget selvjustits er vejen frem.
Og så at huske, at være personlig ikke behøves at indeholde ordet DU. Man kan også være personlig, når man genereliserer.... Og DET er der en hel del af herinde.
aug 2006
Det handler i bund og grund om, at man ydtrykker manglende respekt for det/de individer man taler til ved at sætte dem i den bås, man selv synes de hører til, men som de ikke nødvendigvis selv identificerer sig med.
Om man gør det med en eller med mange er ligegyldigt.
For at debattere respektfuldt handler det vel om, at vi forsøger at kommunikere på en måde, der ikke inkluderer formodninger om andres standpunkter, kommentarer om diverse personlige tilhørsforhold. At man ganske enkelt bliver på egen banehalvdel og holder sig til at diskutere temaet og ikke de personer, der debatterer.
aug 2006
Men ok - vi kan tage det ord ud af ligningen, og lade resten af mit indlæg stå for sig selv. Det udtrykker helt fint, hvad jeg mener om at sætte andre mennesker i bås og tale om deres personlige udgangspunkter frem for det tema, der debatteres.
Om man så taler om grupper eller individer.
Spas og seriøs, hvorfor??