{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Hofter {{forumTopicSubject}}

Hej alle. jeg har en super dejlige sbt på 6mdr han halter nogen gange og det er jeg ikke så gald for. Tænket på om det kunne være vokseværk? Han går ikke på trapper for det må de vis nok ikke det førest 1-2år. og er der nogen af jer der har hørt om hunde med dårlig hofter for mener ikke dyrlægen kan gøre noger ved det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hofter
  • #1   5. feb 2009 Ja undskyld jeg siger det her, men jeg ville gå til dyrlæge..

Det kan være vokseværk, men det kan også være noget andet.

Du kan give glucoasim/chondroitin/msm HVIS det er dårlige hofter. De kurerer dog ikke.. det er der ikke noget, der kan..

• #2   5. feb 2009 tag en tur til dyrelægen med den.. jo den kan sagtens være vokseværk, men det kan også let være noget andet... og da ingen af os her inde har set hunden eller er dyrelæge ja så bliver dit spørgsmål lidt svært at svare på

• #3   5. feb 2009 ja det er self rigtigt har en tid på mandag. men han kan godt hoppe op i sofaen og min seng ovs. og når han går fri løber han osse rundt.

men tak for det...

• #4   5. feb 2009 Hej Kevin.

Jeg vil også anbefale dig at tage til dyrlægen. Min hund, Homer, begyndte også pludselig at halte og vise tegn på kraftige smerter. Han havde lændenskred (bygningsfejl i ryggen).. Han blev opereret for det for ca. 2 mdr siden.. Så det er helt sikkert et kig værd hos dr. dyr!

• #5   5. feb 2009 En hund der halter periodisk eller permanent skal tilses af en dyrlæge.

Der kan være alt muligt galt, og det er dælme da synd for hunden, hvis der kan gøres noget ved det.

• #6   5. feb 2009 så er det også godt at hunden har en tid på mandag

• #7   5. feb 2009 Hvad fodre du med? som de andre skriver kan det sagtens være vokseværk, det passer godt nok med alderen, men det kan også være f.eks HD. Det vil være en rigtig god ide at få konstateret ved dyrlægen, hvad der er galt, så man kan tage sine forbehold, så det er super godt, at den skal af sted på mandag......

• #8   5. feb 2009 Stødder hofterne mod hinanden når du rør hende bagpå?

• #9   5. feb 2009 Det behøver vel ikke være hoften der er noget i vejen med, det kan være noget i knæet eller poten... Men jeg er helt ening med de andre i at du skal gå til dyrlægen. Hvis min egen hund begyndte at halte ville jeg undersøge poten, var der ikke noget ved den, ville jeg prøve om jeg kunne mærke eller se noget andre steder. Hvis jeg kunne mærke noget der var galt ville jeg gå til dyrlægen med det samme. Kunne jeg ikke mærke eller se noget, ville jeg alligevel gå til dyrlægen hvis det ikke var væk i løbet af et par timer, max en dag.
    Jeg prøver at passe meget på min hvalps hofter og led(hun er 6 måneder). Vi bor på fjerde sal, men vi bærer hende op og ned af trapper selvom hun efterhånden er tung(17 kg..). Det er heller ikke sundt for hunde i den alder at lege alt for voldsomt, min får lov at lege med andre hver dag, men hun får ikke lov at lege med hunde der vælter hende så hun får vrid i hoften. Specielt tunge hunde er problemet. Måske kan din have leget voldsomt med en anden hund? En rapport har fornylig vist at opvæksten betyder mere for hofterne end arven.. Det er derfor vi prøver at passe på på hendes hofte uden at være hysteriske selvfølgelig. for hun skal jo have lov til at være hund og løbe og lege. Og selvfølgelig vælter hun nogen gange, men vi prøver at begrænse det smiley

• #10   5. feb 2009 Har lige været ude og gå en tur hvor han fik løbet meget rundt og der var sku ikke noget hm.. men tager til dyerlægen med ham på mandag. I skal have tak alle sammen :=)

anja A: hofterne stødder ikke sammen bagpå

Lykke J: jeg bruger Hill´s

• #11   5. feb 2009 Det med foder jeg bruget oliver´s føre og det er bare noget skod så gik over til hill´s jeg duer bare mener jeg...

oliver´s så skal han på WC 5-6 gange om dage hill´s der er vi nede på max 3 gange og pelsen er osse flot nu for det var den ikke med oliver´s

• #12   5. feb 2009 Kevin: Det lyder godt.. Det kan sagtens være vokseværk som andre siger, men min hund haletede f.eks. også kun periodisk, men havde faktisk konstant ubehag og har haft det siden han har været hvalp.. Han har bare ikke vist symptomer i form af at halte osv, men fik dårlige vaner i form af aggression over for andre hunde, osv.. Så det er også godt at kigge på sin hund og se om den ændrer adfærd, da du så næsten kan være sikker på at hunden har smerter af en eller anden form.
    Håber at vi hører nyt når du har været hos dyrlægen smiley

• #13   9. feb 2009 JUBIII Alt er godt ved min hund :=) Så er over mage glad :=) god mandag til alle....

• #14   9. feb 2009 Kevin: Det er sgu dejligt at høre! Var det så bare vokseværk, eller hvad? Og blev han så røngten fotograferet?? smiley

• #15   9. feb 2009 sådan skide dejligt at høre

• #16   9. feb 2009 Jeps vokseværk han snakkede noget om at når man skifter foder kunne sådan noget godt ske :=S Men der er osse sket meget med min hund efter jeg gik over til hill´s. Han bliv osse røngten fotograferet. Han sagde jeg skulle få ham ud og svømme.

Er der svømmehaller for hunde????

• #17   9. feb 2009 Ja, der er svømmehaller til hunde. Det kommer an på, hvor du bor henne, ved der er en i Ålborg.....

• #18   9. feb 2009 der ligger en tæt på aalborg.. i vodskov (link fjernet)

og der ligger en i syvsten ved sæby http://www.hh-hundecenter.dk/

• #19   9. feb 2009 og ved der er flere i resten af landet...

• #20   9. feb 2009 Takker :=)

Kommentér på:
Hofter

Annonce