{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Indkald - Gemme sig:-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi øver en del indkald med vores 6 måneder gamle hvalp. Idag var vi som sædvanlig ude at gå og hun gik løs, da hun er ret god til at komme. Men da vi kaldte, havde hun fundet noget ret spædende og ville ikke komme efter mange kald og vi begyndte at løbe - det plejer at virke. Men hun kom ikke! Så vi gemte os og lod hende finde os...
Her er så mit spørgsmål: Var det er god idé???
Det sys jeg jo, for mon ikke bare hun tænker at hun er nødt til at komme og holde bedre øje med os, hvis hun ikke vil efterlades?
ELLER tror I hun tænker at vi ikke er til at stole på, når vi bare forlader hende?

Jeg sys hun blev lidt mere opmærksom på os efter denne episode, men er lidt i tvivl om hvad der er rigtigt. Håber der er nogen der ved det:-) Tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkald - Gemme sig:-)
  • #1   5. feb 2009 Det kan være en god ide men det kan også være en dårlig ide. I nogle tilfælde bliver hunden næsten panisk og drøner rund og er ikke til og få kontakt med og løber måske i en forkert retning og måske ud på vej. Hvis i arbejder på det hvor hunden i starten ikke er sællig langt væk og i går bag en foreks en busk og i roser når den finder jer så vil hunden blive mere opmærksom på hvor i er. Men lad ikke hunden komme for langt væk til den har lært og holde øje med jer.

• #2   5. feb 2009 Hun får masser af godbidder når hun finder os og vi går bestemt ikke langt væk fra hende:-)

• #3   5. feb 2009 Synes at det er en fin idé. Så lærer hun at komme når der kaldes ...

• #4   5. feb 2009 Ja så er det en god ide som jeg også selv har brugt og den virker. Så forsæt i bare og så kan i øge afstande efterhånden som hunden begynder og blive mere opmærksom på jer.Brug gerne først indkald og så gem jer og brug brug den af og til på jeres tur og ikke kun hvis i skal have snor på hunden men hvor hunden kun får en godbid og derefter kan rende løs igen.

• #5   5. feb 2009 Vi gør det også.... Det gør at Enzo holder øje. Jeg synes det er en fin ide...
    Vi har dog startet med at den ene holdt ham i selen mens den anden løb om bag et træ og gemte sig. Når så han kom hen til den anden fik han ros og godbider....
    Den leg leger vi tit i skoven og øger så afstanden......
    Nogle gange hvis så han går for langt i forvejen så gemmer vi os bare og kalder en gang.. så skal du nok se en mops komme rendende smiley

• #6   5. feb 2009 Det er bare en rigtigt god ide, hunden lærer simpelhen at holde øje med føreren,

Begynder hunden at led, så kalder man på den, og hunden vil igen blive forenet m,ed sin fører.

• #7   5. feb 2009 Jeg har også brugt det til at indøve indkald. Hvis hunden ikke kom når jeg kaldte gik jeg bare længere væk. Hjalp det ikke begyndte jeg at løbe eller gemme mig, og når hunden så opdager man ikke står lige ved siden af, skal den nok gøre alt for ikke at blive ladt alene. Det har virket rigtig godt på mine hunde. - og ja selvfølgelig får hunden så en masse ros og godbider, når den har indfundet sig.

Nu bruger vi det som en anden øvelse: "find M....." , min søn, og så spurter hun rundt for at finde ham. (Han sidder selvfølgelig også med godbidder)

• #10   5. feb 2009 Jeg synes det er en super god ting I har gjort der... På denne måde lærer hunden at det med at ignorere ikke hjælper. For så går I bare

• #11   5. feb 2009 Jeg plejer hvis soffie jagter harer elelr rådyr etc så plejer jeg og lægge mig faldt end på maven og råbe soffie hjælp..
    Så kommer hun drønende for og se hva der er sket og så er der god bidder

• #12   5. feb 2009 Det er en rigtig god ide det er bare ikke alle hunde det virker på... Jeg gjorde det engang med min Gizmo og efter 30 min opgav jeg for han var sku ligeglad så gik jeg sku hjem og efter yderliger 20 min kom han glad luntende hjem, han skulle da nok selv bestemme om han var færdig eller ej...

Og det skal lige siges at da jeg gjorde det boede jeg på landet og han gik rundt på markerne og jeg gemte mig bag et lille skur og han kunne ikke komme i nærheden af veje eller lign... Og han gik bare hjem da han var færdig.... Det er dog ALDRIG prøvet siden for jeg har ikke nerver til at vente på ham, så nu er han kun løs i indhegnede områder smiley

• #13   5. feb 2009 Okay hvor godt, jamen så fortsætter vi som nu. Tak for svarene:-)

Kommentér på:
Indkald - Gemme sig:-)

Annonce