{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Mærkelige øjne på Cavalier King Charle {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor nogle Cavalier har meget "hvidt" inde i øjnene, så det ligner de kigger ud til siderne??
Har det nogen betydning, ud over måske kosmetisk??
Kan de vokse fra det??

Håber der er nogen der ved noget om det :0)
På forhand tak :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelige øjne på Cavalier King Charle
  • #1   5. feb 2009 Den er vel skiløjet??? Avlet på noget dårligt matriale... Og nej den vokser nok ikke fra det, og ja det kan have konsekvenser i form af hyppig øjenbetændelse og stor fare for øjenskader hvis den slå øjet mod en gren eller lign.....

• #3   5. feb 2009 Bergkamp er skiløjet... "avlet på noget dårligt materiale"??, ja, det kunne det sagtens være! Skulle i hvert fald ikke undre mig.
    Almunia har fantastisk flotte mørke øjne, der stort set fylder hele øjet ud, altså ikke særlig meget hvidt, hvis det gav mening...

hov... hundene er forresten her *host host* mine kæreste som har hundene på profilen er desvære blevet frosset...
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=48786

hun er forresten jordens dejligste og smukkeste kæreste, hun er den klogeste jeg kender og den sjoveste...
    *GGG*
    Det er i hvert fald ikke mig som skriver her... man må jo ikke låner profiler... det står der selv i HG's reglement. *host host*

• #4   5. feb 2009 Hej Just me
    Hvidt i øjnene er blot en kosmetisk fejl og andet er der ikke i dét. Ja, de kan komme til at se lidt pudsige ud, de skal helst være mørke i øjenæblet, men som sagt kun kosmetisk - ingen fare!! De kan opstå selv i de fineste linier, så det har ikke noget med avlsmaterialet at gøre, men kan ligge i generne bagud.

• #5   5. feb 2009 Ja jeg har altså heller aldrig hørt at det skulle gøre øjet mere sart, det er jo en form for manglende pigment andet er det jo ikke, min har også hvidt i øjet men man kan kun se det hvis han kigger meget til siden, eller er resten smukt og mørkt smiley Nogen dommere er mere strikse med hvidt i øjet end andre er, jeg har da set et par dommere der ikke ville give en god placering bare pga øjet, det synes jeg sku er noget fis, hvis resten af hunden er som det skal være....

• #7   5. feb 2009 Altså hvad snakkes der om her???
    For sådan som jeg læser trådstarters indlæg så lyder det som om øjenen er "på stilke"
    Men som i andre svare læser i det vist som om der er hvidt inden i iris???
    Der er jo lidt stor forskel?

• #8   5. feb 2009 Camilla : Det er det hvide inden i øjet, ikke at øjnene står på stilke :0)

• #9   5. feb 2009 ja inden i øjet... altså der hvor der burde være farve? eller som at det hvide, som skal være hvidt, er meget stort?

• #10   5. feb 2009 Camilla : Det ligner lidt som når hundene har cherry-eye, det er bare hvidt i stedet......

Kommentér på:
Mærkelige øjne på Cavalier King Charle

Annonce