{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Min hund trækker - nyt problem {{forumTopicSubject}}

Hejsa

For nogen tid siden oprettede jeg et indlæg om, at Futte trækker meget i snoren, når vi går tur. Jeg fik at vide, at vi bare skulle stoppe op HVER gang hun trækker. Det har jeg gjort i ca. 2 uger nu, og kan faktisk se fremskidt. Nu kan jeg nøjes med at sænke farten, hvis hun begynder at trække.. så stopper hun op.

Se.. det lyder jo rigtig godt, men nu er hun begyndt på noget nyt, som nærmest bliver værre og værre.

Når hun trækker, stopper jeg jo op og det gør Futte også. Når jeg begynder at gå igen drøner Futte bare derudaf for fulde gardiner, så det giver et ordentlig ryk i snoren (og i hende).
Snoren er kun 1 meter lang, når vi øver at hun ikke må trække, men alligevel kan hun få så meget fart på, at hun er ved at trække armen af mig og ødelægge sig selv. Jeg stopper selvfølgelig op hver gang hun gør det, men så gør hun det da bare igen og igen og igen og igen.

Hvad dælen skal jeg gøre ved det?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund trækker - nyt problem
  • #1   8. feb 2009 Så vil jeg foreslå dig, at i stedet for at stoppe op, så vender du hver gang linen bliver strakt - og går den anden vej.

Og vær endelig ligeså konsekvent med det, som du har været med at stoppe :o)

• #2   8. feb 2009 Jeg kigger lige med . For sådan gør Nynne ogs
    Måske skulle man prøve en anden måde ? Fx hvor man giver den godbider når den går fint

• #3   8. feb 2009 CH: Hvor langt skal man så gå den anden vej? Skal man bare lige gå ca 1 m. den anden vej og så vende og gå 'den rigtige vej' igen?

• #4   8. feb 2009 En anden ting, forresten - husker du, at bekræfte hende i, at hun gør det rigtige, når hun går uden at trække?

Bruger man klikker er man heldig, da man kan klikke på det helt rette tidspunkt - gør man ikke, så må man være lidt snild med at sige fiiiin eller dygtig, eller hvad man nu bruger af rosende ord.

Du skal også have koblet en kommando på, når hun går pænt - således kan du bede hende om det på lidt længere sigt, hvis hun skulle gå hen og blive ivrig ;o)

• #5   8. feb 2009 Carina, egentlig skal man bare fortsætte med at gå indtil hunden trækker igen.

Måden det virker på er, at hunden får en mild straf for at trække. Hunden ønsker nemlig at komme fremad, hvilket man forhindrer den i, når man vender.
    Når man så er vendt, og den går pænt (også selvom det kun er et øjeblik), så bekræfter man den i, at den gør det rigtigt. Bliver linen strakt igen, så vender man øjeblikkeligt.

Man når ikke så langt i starten, men både hund og menneske bliver godt brugt :o))

• #6   8. feb 2009 Okay.. det prøver jeg:) Ja hun får meget ros når hun går pænt, men god idé med at sætte en kommando på:) Manner.. det bliver nogle korte gåture det næste lange stykke tid:)

Tusind tak for din hjælp

• #7   8. feb 2009 *CH* hehe, den med at vende op hjælper ikke her, de følger sgu'da bare med smiley

• #8   8. feb 2009 Camilla - ja - det skal de jo også..

forklar lige, hvad du mener?

• #9   8. feb 2009 Jo.... den med at vende virker faktisk, hvis man er konsekvent og tålmodig. De første gange går man frem og tilbage på en strækning på under 50meter..... og man skal undlade at lade sig gå på af folks mærkelige blikke...
    Pointen er jo, at hunden ikke ved hvad retning men skal og derfor ikke vil styrte afsted...((o:

• #10   8. feb 2009 Du kunne også lære hende, at når hun er stoppet op, skal hun blive stående/siddende indtil du kommer op på siden af hende og siger kommandoen "gå pænt"...
    Sådan gjorde vi med vores, fordi han netop også sprang afsted. Standser jeg op nu fordi han trækker, så kigger han på mig og bliver stående indtil jeg kommer op til ham og siger gå pænt.. Hvorefter han så går og ikke springer frem.

• #11   8. feb 2009 Marianne, din ide er fin - men løser måske ikke problemet helt grundlæggende.

Man kan jo egentlig først sige, at metoden virker, når hunden ikke længere strækker linen.

Det er lidt en temperamentssag - hvor godt man ønsker hunden skal gå i linen.

Her hos os, accepterer vi hver vores. Min mand accepterer trækken, jeg accepterer en strakt line, men ingen trækken. Andre accpeterer ingen af delene :o)

• #12   8. feb 2009 CH:
    Tja, det ser så ud til at virke for os... Han trækker meget sjællendt nu, faktisk kun hvis der lige kommer en virkelig skøn duft... Ellers fungere det fint. Men har går linen ud, og det synes jeg er helt fint.

• #13   8. feb 2009 Dejligt, Marianne :o)

• #14   8. feb 2009 husk lige at tage et smil på de første par gange, nogle er direkte stoppet op og stirret efter mig, når jeg har trænet gå pænt, det er også den der med at vende rundt og det virker altså ret hurtigt. Held og lykke med det, sig en lyd lige før du vender rundt, så kan du til sidst nøjes med at sige lyden...

• #15   8. feb 2009 *CH* så er jeg ikke mere, hvad er så meningen med at vende om, hvis de skal følge med ? - hvad hjælper det ?

I starten inden de begyndte at følge med, der stod de stille og prøvede at komme den anden vej igen.

• #16   8. feb 2009 Har fattet det nu :o)

• #17   8. feb 2009 Hehe, Camilla ;o)

Dybest set er meningen, at det ikke skal kunne betale sig for dem, at trække.
    Trækker de, får de ikke den fremdrift de ønsker - det gør de til gengæld, hvis de ikke trækker.

• #18   8. feb 2009 vil også forslå dig at du vende om i stedet, min tæve gør nemlig det samme og selvom hun kun vejer 6 kg. kan hun give så hårdt et ryg at man bliver bange for skulderen falder af! Vi vender om kombineret med det andet.

• #19   8. feb 2009 Mange tak for alle jeres svar:) Nu er jeg klar til kamp:)

Kommentér på:
Min hund trækker - nyt problem

Annonce