{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

naboproblemer - langt {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg står i den situation at jeg ved at jeg er ved at få en klage ind af døren, men ved ikke hvad det er for, men har en ide.

Min overbo har fortalt mig dette, da han blev spurgt om han ville skrive under. Han måtte ikke få at vide hvad det var om og han ville ikke skrive under. Han fortalte os det efterfølgende.

Lige siden jeg er flyttet ind i min lejlighed har jeg haft en underbo til modsatte side som har holdt meget øje med mit hjem og min færden(også kærestens).

Han er sågar gået til min overbo for at brokke sig over os (vores overbo vælger at komme til os, hvis der er noget han vil brokke sig over mht os).

Vores overbo har fortalt at han har brokket sig over at der ligger papir ved vores måtte og at vi ikke gør den ren dvs. støvsuger den flere gange om ugen.Derudover har han brokket sig over vores hund har gøet hvor vi ikke var hjemme.
Som resultat af dette har vi hunden med overalt så at sige, medmindre den kan passes.

Min lille hund har været ude for uheld på trappen 2 gange (han er ca. 7 mdr - men for tung til at jeg kan løfte ham og derfor går han selv ned). Sidste gang det skete stod denne underbo lige ude for opgangsdøren så jeg ikke kunne komme ud og han tissede lige ved denne dør indenfor. Min datter på 8 stod udenfor og ventede på mig. Så råbte han løs at det var noget svineri mens han kiggede meget ondt på mig. Så råbte jeg bare tilbage til ham at det ville jo blive tørret op, hvortil han bare rystede på hovedet og gik. Det blev tørret op og der blev vasket af lige efter af min kæreste.
Har de 2 gange det er sket tørret op efter min hund.

Underboen har altid haft et problem med at hilse på mig. Har fået at vide han stadig tjekker vores måtte af og til - derudover glor han efter os ud af sit vindue(vel at mærke uden at åbne det), når vi går ud af opgangen, kommer hjem i bilen. Han kan tilfældigvis gå ned med skrald, ud efter post i postkassen når vi går ud for derefter at glo efter os og tjekke hvor vi går hen. Det har stået på i 1½ år nu efterhånden og jeg har det rigtig dårligt med det. Normalt konfronterer jeg folk selv hvis der er problemer med dem, men jeg er bange for at det ville resulterer i at jeg slår ham ned eller det der er værre. Og det gavner ikke vores sag.

Der står i vores beboerinformation at "I øvrigt bør enhver beboer i fælles interesse iagtage, hvad der normalt hører til god husorden og efterkomme hvad der i så henseende påbydes af afdelingsbestyrelsen eller den stedlige ejendomsfunktionær".

Men jeg vil bare mene at han går over stregen mht overvågningen af os.

Han bor i stueetagen og som det er forbudt mange steder(grundet brandfare) har han konstant sine træsko stående på hans måtte udenfor - har jævnligt taget billeder af dette. Når han en sjælden gang imellem har gæster står disses fodtøj også ude på opgangen - (dette er der taget billede af). Sidst det sket stod de pænt på række helt ind til væggen hele vejen over til naboens dør(hvilket er min underbo). Jeg har aldrig brokket mig over det, da jeg personligt er ligeglad, så længe man bare kan komme forbi.

Men nu kan man jo godt gå hen og bliver pernittengryn, da jeg er af den overbevisning at man må holde sin sti ren før man klager over andre, hvilket han ikke gør hvis det er ham der har klaget.

Hvis jeg klager over ham, vil det så bare blive tolket som et dårligt modangreb af bestyrelse/boligselskab?

Hvordan skal jeg takle det bedst muligt?

I grunden kan man vel klage over alt, hvis man vil have nogle ud - eller skal der beviser til og i så fald hvilke beviser ??

Håber der er nogle der kan hjælpe tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  naboproblemer - langt
  • #1   9. feb 2009 Indviter ham på kaffe og kage. Det lyder måske åndsvagt - men er man åben har folk ikke meget at klage over.
    Han er sikkert en ensom knark, der ikke kan finde på andet.
    Men prøv ham af?

• #2   9. feb 2009 Denne sætning:

"I øvrigt bør enhver beboer i fælles interesse iagtage, hvad der normalt hører til god husorden og efterkomme hvad der i så henseende påbydes af afdelingsbestyrelsen eller den stedlige ejendomsfunktionær".

Er jeg ret sikker på, at i misforstår :o)

Jeg tror ikke, at der står, at alle skal overvåge alle, men at man selv skal "tage reglerne i agt" - altså respektere dem :o)

Prøv først og fremmest at få en dialog med manden. Er det helt umuligt, så må i klage jeres nød til den rette instans :o)

• #3   9. feb 2009 jeg tror også det er bedst med dialog - ellers kan du risikere en grim nabokrig.

• #4   9. feb 2009 Ihh din stakkel! Den slags mennesker findes der desværre over alt! Vi har også en i boligblokken over for os - sur gammel mand med alt for meget tid og et indædt had til hunde!!
    Som de andre skriver, så tror jeg også på at en dialog er vejen frem. Men på mig lyder det lidt som om denne mand har trådt over dine/jeres grænser mere end en gang, og det ville jeg ikke finde mig i.
    Jeg ville ikke hidse mig op, men prøve at "overliste" ham...

Jeg ville prøve at undgå nabokrig, men snakke med ham om at han overskrider den grænse der hedder privatlivets fred, og det er strafbart hvis I kan bevise det... Jeg ville nok ikke lige sige det sådan til ham, men nok snarere spørge om I ikke bare kan blive enige om at holde jer fra hinandens sager...

I har også lov til at bo der, og hvis han forfølger jer med klager og tilråb, så tag det op med bestyrelsen - det er det de er der for...
    Vent med at bruge "beviser" på hans egne fejl til han fremlægger en konkret klage til bestyrelsen... Der er ingen grund til at starte med at bruge ens trumf kort... smiley Og bliv ved med at holde jer gode venner med de andre i opgangen - de vil kunne bakke jeres forklaringer op hvis der kommer en sag ud af det.

Jeg håber virkelig at I kan finde en fredelig løsning!
    Ved hvor meget den slags kan tage på kræfterne, og det er utrolig svært at ligge på hylden – selv når man er kommet inden for døren… Hvis det hjælper dig, så prøv at skrive dagbog. Det kan være en god måde at få bearbejdet det på, og du vil kunne bruge det hvis du skal genfortælle et hændelses forløb for bestyrelsen smiley

Held og lykke!

• #5   10. feb 2009 Mange tak allesammen

Anja F - Ja du har ret i det med at det tager på kræfterne og det er ikke fedt, da jeg er syg i forvejen og ikke har så mange kræfter til at være ovenpå.

• #6   10. feb 2009 *Aeisha og Csibész *, Jeg føgler virkelig med dig! Det er bare så surt at sådan nogle gamle mennesker ikke ved hvor meget de kan ødelægge og skabe af bekymringer...!
    rigtig god bedring smiley

Kommentér på:
naboproblemer - langt

Annonce