Nogle der kan give mig et råd... {{forumTopicSubject}}
Jeg flyttede hjemmefra for et år siden og har ikke taget min families hund på 8 år med, da resten af familie ikke kunne undvære hende. Men hun er tit på besøg hos mig og jeg er tit på besøg hos min familie. Jeg kunne dog ikke undvære at have hund hele tiden, så jeg har selv fået mig en dejlig hund mere, der nu er 7 måneder. De to hunde er begge tæver og gode venner, trods aldersforskellen leger de også sammen. Hundene ser hinanden hver uge. Men når jeg har den gamle hund på besøg så bliver den lille ked af hvis den gamle tager hendes ting. Hvis den gamle f. eks leger med hendes legetøj kan hun finde på at klynke og hun prøver også at få legetøjet tilbage. Der er intet aggresivt over det, men det er ikke leg. Hun kan have flere stykker legetøj i munden, i forsøg på at forhindre at den gamle tager hendes legetøj. Og det skal lige siges at den lille har rigeligt legetøj. Nogen der har oplevet det samme? Og hvad kan jeg gøre for at lære den lille at dele?
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 640
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
Du kunne evt fjerne alt legetøjet undtagen en ting til den lille når den gamle er på besøg, sådan at de kun har et hver..
Jeg ved ikke om det vil virke, men det er mit forslag
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Jeg ville være bange for, at min indblanding kunne give konflikter senere hen, når den lille bliver ældre.
Synes det er en god ide, Sigurrós D kommer med;-)
Så ville den lille måske være mindre stresset, når der ikke var så meget at passe på. Du kan jo også simpelthen gemme alt legetøjet væk, når den gamle er på besøg;-)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Det ville jeg også gøre hvis jeg var dig ...
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.207
Nogle der kan give mig et råd...