{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

HJÆLP.....lidt lang.. {{forumTopicSubject}}

nu har jeg bruig for jeres hjælp igen.....jeg er snart så frustreret....
Da vi fik kahlua, var det jo meget spontant!!
Jeg læste en annonce på dba, om at hvis ikke hunden blev afhentet inden ugen var omme ville hun blive aflivet!! pga allergi hos datteren.
Ingen tøven vi for afsted for at hente hende samme aften!! det kunne mit hjerte simpelthen ikke bære hvis såen en lille hund skulle aflives pga allergi!!
Vi havd godt nok vores betænkligheder ved at hun var border collie, da jeg ved hvor meget træning opmærksomhed de har brug for...
Men ingen tøven vi hentede hende...
Det hele gik godt, både med mødet med bailey, alene hjemme træning, renlighedstræning.
Der blev selvfølgelig ødelagt nogle ting i starten...hun var jo hvalp:-) og det kan man godt leve med...
Men det blev værre og værre med hensyn til at ødelægge ting....selvom alle tænder er ude har har været det i lang tid....hun er næsten 8 mdr nu.

Alt bliver ødelagt.....døre, vægge, paneler, sofabord, spisebordskole, en helt ny lænestol og i dag da jeg kom hjem var hele sofa revet til små stykker.....den er lige til lossepladsen, som alt det andet!!!!

Baggrund hvad vi laver med hende: hver dag bliver hun selvfølgelig gået med, hun bliver trænet, både fysisk og psykisk, spor, søge etc, bruger omtrent 3 tmer om dagen med hende. Jeg arbejder deltid så er hjemme kl 13 hver dag,,,,

mit spørgsmål er så....hvad mere kan jeg/ vi gøre??? det er ekstremt frustrerende at komme hjem til hver evig eneste dag....

Er hun frustreret/bange fordi flokken ikke er samlet, hun er jo hyrdehund.....hvad kan/skal jeg gøre??
Skal siges hun kommer fra arbejdsforældre, der aldrig har været inde, kun i stalden.

Er det for stor en opgave når ikke jeg/vi kan være der hele dagen og underholde hende???
Skal jeg/vi give hende til en familie der kan være der 24/7??

Please hjælp mig......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP.....lidt lang..
  • #1   18. feb 2009 Måske grunden ikke var allergi.. ja man kan tænke sit... har intet umiddelbare bud på hvad grunden er..men, at kaste hende videre, er ikkke en ide, efter MIN mening... Hvem kan være hos sin hund 24/7.. en dame på 80 måske... Men er en Borde collie så den hund hun skal have... jeg mener i har handlet med et godt hjerte, men det er ikke helt nok!

  • #2   18. feb 2009 Velkommen til lømmelalderen. Kia har smadret for små 45.000 kr. i mit hus :o( Men intet hjalp andet end tålmodighed og konstant alenehjemmetræning. De to værste lømmelaldre var mellem 5-8 mdr. (tandskiftet) og 10 og 12 mdr. ellers har problemerne være aftagende. Når ikke hun er i lømmelalder ødelægger hun intet ...

    Hov det hjalp også ret meget da jeg købte et bur til hende (det er ikke lukket og bruges som hendes hule/kurv) + at hun ikke må være i andre dele af huset end i køkkenet når hun er alene ... Men ellers har jeg desværre ingen gode råd da jeg er sikker på at i har prøvet alt ...


  • #3   18. feb 2009 hej bare sanne og jeg siger min mening:-)

    Tak for jeres svar....

    Jeg siger min mening: ja man tænker lidt!!! det er absolut heller ikke mit bedste bud at give hende bort, men måtte lufte ideen....måske det er det bedste for hende, altså hvis hun fx kunne komme en gård og hyrde etc...

    sanne: Vi var igennem lømmelalderen med bailey, men det er er helt anderledes, der blev bidt lidt i ting og sager, og tykket da tænderne irriterede, men det her er decederet destruktion......det bliver til intet gjort....
    var prøvet mindre rum, men det hjalp desværre ikke!!


  • #4   18. feb 2009 please.....alt kan bruges....

  • #5   18. feb 2009 Cores åd os alt hvad der lå løst, dog i inventar. Nogle hunde kan have for meget plads at rende på når de er alene, så kan de ikk lige overskue alle de fantastiske ting de render og ser på. Har set du har prøvet med mindre rum men måske du sku prøve igen? Købe en aktivitetsbold, eller måske et godt ben med marvn i? Noget som kræver lidt arbejde fra hendes side af?
    Ellers ville jeg prøve en adfærdsbehandler. Ville bestemt heller ikk gå af med min hund, lige meget hvad den ødelagde. Og virker som om i har masser af tid til hende. Hvad siger Bailey til det? han ødelægger ikke noget?


  • #6   18. feb 2009 Hej Julie

    Vores hund Joey er Border Collie og Collie han har det sådan han vil have adgang til hele huset så er han stille og rolig når han er alene og sover bare.
    Min svogers hund Spike, ren Border Collie, ødelagde alt hjemme hos dem når han var alene indtil de begyndte at lukke ham ud i gangen når de tog på arbejde.
    Der ligge han lige så fint og sover og har sin vandskål og rør ikke de ting de har i gangen.
    Så nogle hunde kan åbenbart ikke kapere de har en masse plads.
    Min svoger fik Spike fordi hans tidl. ejere ikke ville have ham mere og der var han vandt til at være lukket ude i en gang når de var på arbejde.
    Måske Kahluas tidl ejere også har haft hende lukket i et rum nogle gange pga allergien.
    Personligt synes jeg det er synd de skal ligge der men jeg kan jo se hos min svoger at hunden er glad der og det er den eneste løsning.
    Håber det måske kan hjælpe.


  • #7   18. feb 2009 line H:
    Aktiveringsbolde er prøvet, først de runde, til de lærte det, og så de firkantede for at sværre forholdene...dette troede jeg inderligt også ville virke.....men nej desværre...
    Det med de mindre rum er som skrevet også prøvet.....hende og bailey har været i gangen, med deres vand og tæpper.....halvdelen af hoveddøren var spist, samt lidt væg....vi bor i træ hus...
    Bailey har selvfølgelig og¨så haft sin lømmelalder, men han var over det stadie da vi fik kahlua, han stoppede faktisk allerede ved ½ års alderen...
    Det er skam ikke fordi hun ødelægger ting og sager jeg overvejer af give hende bort, men for hendes eget bedste....hvis hun er frusteret/bange når flokken er adskilt, ikke kan bruge sine hyrdeevner,.,,,eller at de 3 timer dagligt ikke er nok for hende....så tro mig det er kun for hendes eget bedste jeg overvejer det....

    camille &....: igen er desværre afprøvet......

    BUHU.....


  • #8   18. feb 2009 Puha det er jeg ked af det må være en meget meget svær beslutning.
    Har ikke selv gået til hundetræning så ved ikke om det ville hjælpe men måske var det en mulighed eller hundepsykolog...


  • #9   18. feb 2009 Ved ikke hvad den hedder men måske du kan spørge dyrlæge.
    Har hørt om en spray man sprayer på hundens ting.
    Den skulle berolige hunden fordi den lugter som hundes mor. Altså nogle hormon-dufte moderen udskiller når hun har hvalpe. Hvis det er til at forstå, ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det.


  • #10   18. feb 2009 vi har både gået hvalpemotivation og rigtig træning.....
    men ja næstsidste udvej er nok en psykolog.....selvom jeg ikke føler det vil kunne gøre det...

    (skal lige siges jeg er uddannet dyrepasser med speciale i hunde:-) så ved snart ikke hvad en psykolog vil kunne tilbyde, da jeg ahr prøvet alle de klassiske ting.....)

    måske vi bare ikke kan give hende det hun har brug for...


  • #11   18. feb 2009 Hedder D.A.P den med duften ... Der kan søges på dette i forum og på google ...

  • #12   18. feb 2009 Sanne: ja det er det bedst opfundet middel nogensinde....vi brugte både adapteren og halsbåndet i forbindelse med vores flytning i sommers med bailey.....efter vi fik kahlua købte vi et lager hjem, og har brugt det lige fra start af.....men det har desværre ikke haft den samme virkning på kahlua som det havde på bailey......:-(

  • #13   18. feb 2009 Er Bailey også brugshund?

    Jeg vil sig at alt er anderledes med min brugshund end det var med min tidligere hund ... Intet er det samme så hundene kan ikke sammenlignes ...


  • #15   18. feb 2009 altså bailey har jo sine jagtgener....så er født brugshund som kahlua, men ingen af dem er blevet brugt til det..

    Det er der desværre ikke....ville gerne have lavet en hundelem, men det har være udlejer desværre sagt nej til:-(


  • #16   18. feb 2009 Du skal ikke skille dig af med hende, du gør jo alt det rigtige. Vi træner hos DDI (dansk dyreinstitut) og har talt med flere, der har haft instruktørerne derfra på hjemmebesøg, selvom du selv er uddannet, kan nye øjne på tingene nogen gange hjælpe. Det kan være de ser noget, du ikke selv har set, for det lyder som seperationsangst, som jo i langt de fleste tilfælde kan trænes væk. Måske er det den anden hund, der stresse hende??? Hvis hun er angst er selv den sværeste og lækreste aktivering, jo ikke til megen hjælp. Hold humøret oppe, og overvej hjælp udefra... held og lykke herfra

  • #17   22. apr 2009 jeg vil sige min hund er nu 2 år og har først lige lært at være alene hjemme hun har simpelhen også ødelagt alt i vores hus men vi fant ud af at hvis vi har alle gardiner rullet helt op radioen tændt og alle dører åbne så sker der ikke noget men hvis hun ikke kan komme rundt i hele huset hyler hun og ødelægger

  • #18   22. apr 2009 Julie: Hvordan går det med Kahluah?

    PS: har i et alkoholproblem? Bailey og Kahluah... he he
    (dette r KUN en joke)


  • #19   22. apr 2009 Vil også gerne høre om der er fremgang :o)

  • #20   26. apr 2009 Hej Alle sammen...

    Ja alkoholproblem har vi vist når det kommer til hundenavne:-) haha!!

    det går rigtig rigtig godt med hende...Der er sket en masse inden for de sidste måneder positivt...
    Hun har været igennem hendes første løbetid, og det alene har hjulpet meget synes vi!!
    jeg er gået ekstra ned i tid for at bruge den tid det tager her i starten!!!
    når de er alene kommer de i vores entre, der er godt nok blevet bidt lidt, men nu er der ikke mere heldigvis.....

    så alt i alt går det frem ad....:-)


Kommentér på:
HJÆLP.....lidt lang..

Annonce