8.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Labrador størrelse Labrador størrelse

Hvor lille er den mindste han-labrador I kender?
Grunden til jeg spørger er, at vi i dag har besgøt nogle venner der har den sødeste gule "labrador" og vi synes bare den er vildt lille. De siger selvfølgelig at det er fordi det er en formel 1, men den kliche kender vi jo godt *S*
Vi sammenligner selvfølgelig med vores egen hund, der er lab/golden blanding, men han ligner en lab meget og er meget større end den hund vi besøgte i dag. Den vejer kun 23 kg, og ligner faktisk vores egen hund, da han var 7-8 mdr.
Vil bare høre om det kan passe en voksen han-lab kan være så lille.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador størrelse
  • #1   18. feb 2009 Mafiaboss: Jeg har forklaret dem i dag, hvad en formel 1 er :o) så de ved det godt - nu..

• #2   18. feb 2009 Chine: Nej vel? Den er 4 år, så den er udvokset. Jeg vil selvfølgelig ikke sige til ejeren, at vi er sikre på den ikke er ren lab, for det skal vi jo heller ikke blande os i, men jeg ville bare lige spørge herinde om det kunne passe.
    Vi har en idé om der er beagle i den et sted tilbage måske, for den har nogle meget store ører, men det kan jo også være fordi hovedet er så lille, at de ser voldsomt store ud *GG*

• #3   18. feb 2009 Mine forældres labrador han vejer ca. 26kg, han er næsten 8år...

• #4   18. feb 2009 Chine: Jeg er slet ikke i tvivl om, at det ikke er en formel 1 :o) og en lab uden tavle er jo også sjældent en lab....
    Ribbene stikker ikke ud, det er en slank hund der er rigtig flot holdt, men også en muskuløs hund. Altså man kan godt se den er meget aktiv og får masser af motion.

• #5   18. feb 2009 Sandra: Ja, det er godtnok også en rimelig lille lab så.

• #6   18. feb 2009 Chine: Ham her var også bare vildt sød, og sådan en fin lille størrelse, han lignede jo vores egen som stor hvalp :o)
    Vi skulle have haft vores egen med derud, så de kunne lege, men vi vidste ikke lige når det er to hanner, og den ene er sådan en "landhund" der gerne beskytter sig territorie :o)

• #7   18. feb 2009 Chine: Nej, det er han ikke.. han er rigtig hanhund *GG*

• #8   18. feb 2009 Luna vejer 28-29 kg og er 56 cm ved skulderen (max for tæverne), så det er dælme en bette gnom, de har der:-)

• #9   18. feb 2009 Chine: Jo, jeg bor i Nørresundby :o)

Jeanette: Ja, han er en lille gnom *S*

• #10   18. feb 2009 Hehe Tine, ja det ku være *G*

• #11   18. feb 2009 Min lab, er 65 cm over skulderen, og vejer 37kg, men jeg har set dem meget små, dog ikke så små, men der kan jo længere ude være noget andet blandet i.

• #12   19. feb 2009 Helena: standarden siger at en hanhund skal være 56-57 cm, så din er dælme stor:-)

• #13   19. feb 2009 Chine: Ja det er så ikke til at vide hvilke linier han er af, for han har ikke stamtavle... Min far er overbevist om at han er formel 1, for det fik han jo afvide da han købte ham og jeg kan ikke få banket ind i hovedt på ham hvad en formel 1 labrador i virkeligheden er. Han tror (som så mange andre) at en formel 1 er en lille labrador med mega meget krudt i røven, så han vil ikke høre hvad jeg siger...

Så om han egentlig er ren lab er ikke til at vide, men han ligner meget min attilla, han er bare et par cm. højere og så er han sort;o)

• #14   19. feb 2009 En labrador varierer utroligt meget i størrelse.

Min egen voksne hanhund vejer lige godt og vel 40 kg, men jeg har også set voksne hanner på markprøver hvor jeg bestemt tror at de ligger under 25 kg (og hvor man absolut er nødt til at kigge under maven for at se om det er en han eller en tæve, fordi de mangler det maskuline præg).

Det lader dog ofte til at "ægte uden stamtavle" varierer endnu mere. Om det er fordi der bliver avlet på ikke racetypiske individer eller fordi betegnelsen ofte dækker over 2 hunde som ligner labber men som man ikke kender afstamningen på er blevet parret, det er jo svært at sige.

Kommentér på:
Labrador størrelse

Annonce