{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund hoster og kaster hvidt slim
  • #1   19. feb 2009 Kennelhoste...?
    (link fjernet)


  • #2   19. feb 2009 Bestil tid hos dr. dyr . Det kan være flere ting men søg dyrlæge de er jo de bedste at spørge. Det lyder jo ikke godt. God bedring med hende.

  • #3   19. feb 2009 nej det tro jeg ikke for den har ikke været sammen med andre hunde den siste md tid og har kun været hjemme så den burde ikke være smittet

  • #4   19. feb 2009 nu vil tage ikke til dyrelægen andet vis hun har det dårlig det har hun ikke hun er frisk og det hele


  • #5   19. feb 2009 Øhm - hvis hun kaster op og hoster er den ikke frisk ....

  • #6   19. feb 2009 jov hun er lige så frisk som hun altid er men hoster bare en smule ikke noget jeg gider køre til dyrelæge med ikke når hun er så frisk


  • #8   19. feb 2009 Hunden behøver jo ik at være i nærkontakt med andre hunde for at få kennelhoste.

  • #9   19. feb 2009 ~ *Majse - RIP Bella* ~ tager du selv til lægen vis du kun hoste og kastet lidt slim op?? jeg tager osse kun til dr.dyr vis jeg kan se min hund ikke er op toppen (syg)


  • #10   19. feb 2009 De gange min hund har haft kennelhoste har jeg altid ringet til dyrlægen, som har sagt, at jeg skal kontakte dem hvis hosten ik var væk efter et par dage. Synes en uge er længe at gå og hoste.


  • #11   19. feb 2009 Nu tager jeg ikke til doktor dyr med mindre jeg synes det er nødvendigt.....Meeen hvis jeg havde en hund som hostede og kastede slim op over flere dage....Ja så ville jeg selvfølgelig reagere...også selv om den virkede frisk.......

  • #12   19. feb 2009 Snow- Kunne ik være mere enig:)

  • #13   19. feb 2009 Flemming - jeg ville altså se at komme afsted. Én ting er kennelhoste, som er rimeligt udramatisk, hvis der ikke støder komplikationer til. Men det kan også sagtens være hjerte- el. lungeorm, og det er absolut ikke til at spøge med. Og der kan de også gå med det i lang tid, hvor de virker friske, men når først de begynder at hoste, er de faktisk ret hårdt ramt.

  • #14   19. feb 2009 kennel hoste vil jeg holde med i..sofus har haft det vi fik noget slimløsende hoste tabeletter men kan få i håndkøb på apoteket til mennesker spørg på apoteket de ved hva det er for nogen. men rigtigt man bevøvs ikk være sammen med andre hunde for at få det.. men syndes du skal gøre et eller andet


  • #15   19. feb 2009 Karina mm. Ja for det kunne også sagtens være en mulighed......I mit hundeliv er det meget ualmindeligt at mine vuffer hoster.....Faktisk så harf jeg aldrig haft en som gjorde det...Så hvis de begyndte på det....så ville jeg reagere

  • #17   19. feb 2009 Vil give Karina fuldstændig ret.


  • #18   19. feb 2009 Det skal lige tilføjes, at jeg absolut heller ikke løber til dyrlægen i tide og utide.

    Hvis det er den unge af dine hunde, er det rimeligt sandsynligt, at den kan rende med kennelhoste i omkring en uge.

    Hvis det er den voksne, så burde den have så godt et immunforsvar, at du nærmest ikke opdagede, at det var kennelhoste. Det er normalt kun hvalpe/unghunde, og gamle hunde, der bliver hårdt ramt af det. Hvis mine hunde i deres bedste alder har været ramt af det (som regel i forbindelse med at vores hvalpe har haft det) så har de måske hostet 2-3 gange indenfor 24-48 timer, og det har så været det.


  • #19   19. feb 2009 Jeg ville tage til dyrlægen hvis det var mig og det har stået på en uge, som flere skriver ka der sagtens støde noget andet til. Som ik er så helbredeligt som kennelhoste.
    Men god bedring med hunden.


  • #20   19. feb 2009 Min gamle hund hostede også en tid og for at gøre en lang histiorie kort, hun havde dårligt hjerte og det viste sig også ved hoste og slim.

  • #22   19. feb 2009 Flemming N..
    forstår virkelig ikke du lan være så lige glad med dine hunde..
    få den dog til en dyrlæge det er ikke normalt den går og hoster.


  • #23   19. feb 2009 jeg er ikke lige glad men er nok bare ikke så pivet med mine dyr jeg kunne og vis det ikke bliver være end det er nu så gider jeg nu ikke tage til dyrelæge og som jeg også skrev var hosten på vej retur jo så mån ikke det er gode tegen


  • #24   19. feb 2009 "nu vil tage ikke til dyrelægen andet vis hun har det dårlig det har hun ikke hun er frisk og det hele"

    HVis hun kaster op, er hun jo ikke frisk.. Og hun kan sagtens få kennelhoste, selvom hun ikke har været sammen med andre hunde.. Det kan være steder, hvor andre hunde med kennelhoste, er blevet luftet..






  • #25   19. feb 2009 nu er hun ku blevet luftet her hjemme hvor der ikke er andre hunde jo derfor tviler jeg på kennel hoste men nu ser vi er det ikke blevet bedre om en uge må hun jo til dyrelæge

  • #27   19. feb 2009 de behøves ikke være i kontakt med andre , for at få kennelhoste...den er så vidt jeg husker luftbåren

  • #28   19. feb 2009 ja så kan det jo godt være det


  • #29   19. feb 2009 Ja kennelhoste er luftbåren.. derfor kan alle hunde få det.

    Kennelhoste består af en virus og af bakterier. Dyrlægen kan give hunden pencilin mod bakterien, men kan ikke gøre noget ved selve virussen. Når en hund har haft kennelhoste, kan den smitte andre op til 14 dage efter sidste host.

    Normalt går kennelhoste over af sig selv, men det er smart at få dyrlægen til at lytte på lungerne, da det kan udvikle sig til lungebetændelse.

    Min hund har haft det, og jeg fik ovenstående at vide af dyrlægen. Futte var også sig selv og frisk, selvom hun havde kennelhoste.

    God bedring til vovsen smiley


  • #30   19. feb 2009 har lige snakket med dyrlægen han sage jeg bare kunne gi den lidt antibiotika så det prøver lige

  • #32   19. feb 2009 og der står heller ikke at den har kastet op gentagen gange det den har lavet to små klatter slim efter hinanden


  • #33   19. feb 2009 Godt du har ringet til dyrlægen.

    Bor du et sted med risiko for lungeorm? For hvis du gør, kan det nok betale sig at smute forbi dylle med an afføringsprøve. Jo længere de går med den slags, jo værre er det jo.
    Da min hun gik og hostede behandlede vi det først som kennelhoste, og det ville ikke rigtig virke. Det blev ved at komme igen.
    Hun havde lungeorm, og det var ikke skidesjovt. Hunden kan tage slem skade, og skal holdes i ro, da der kan ske store skader indvendig.
    En afføringsprøve skader aldrig, og så dyr er den jo ikke..

    Jeg bor et sted med stor risiko for orm, så har nu lavet en aftale om at undersøgt hendes afføring 1-2 gange om året..


  • #34   19. jan 2018 Gammelt indlæg, men håber nogen har et svar til følgende:

    Hunden hoster/halser. Det har den gjort i ca. 3 måneder nu. Det er ikke kennelhoste og det er heller ikke bakteriologisk. Dog virker antibiotika dæmpende på feberen. Temperaturen har været oppe på 39,6. Dyrlægen har lavet forskellige tests, men kan ikke finde årsagen.

    Med venlig hilsen
    Erik Spleth Bazuin


  • #36   20. jan 2018 Erik, er hunden tjekket for hjerte- og lungeorm? Mit bud er enten orm eller dårligt hjerte.

Kommentér på:
hund hoster og kaster hvidt slim

Annonce