{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

abort, men ingen blødning? {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen
Min lille tæve på 10 mdr blev uheldigvis parret under sin første løbetid, og jeg valgte at hun skulle have en abortsprøjte for en sikkerheds skyld... Jeg undre mig bare over at hun ikke har blødt indenfor e 7 dage som dyrlægen fortalte mig hun ville? Jeg kan ikke med 110% sikkerhed sige at hun ikke har blødt, men så har det i hvert fald været så uendelig lidt at det ikke har kunne ses... Hun er en meget lille hund, og bløder selvfølgelig ikke meget under løb osv, men jeg synes jeg har undersøgt hende hver dag, og har intet kunne se?? Nu bliver jeg jo lidt i tvivl, er der nogen der ved hvad dette kan betyde? er det fordi hun aldrig har været drægtig, eller har hun evt. ikke reageret på sprøjten eller ja, hva kan det være?

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  abort, men ingen blødning?
  • #1   20. feb 2009 hvis det var meget tidligt i drægtigheden, så absorberer hun bare fostrene så vidt jeg ved....

  • #2   20. feb 2009 det var ca 1,5-2 uger efter parringen at hun fik sprøjten... undre mig bare over at dyrlægen siger at hun vil begynde at bløde så??

  • #3   20. feb 2009 det koster ikke noget at ringe til dyrlægen og spørge ham :0)

  • #4   20. feb 2009 Som de andre siger. Hun kan komme tidlig i løb eller hun har absorberet hvalpene- hvis der altså overhoved var noget i hende.
    Hvor er det dejligt med en ansvarsfuld hundeejer herinde. Dem ser vi for få af. De fleste lader tæven gå tiden ud og få hvalpene uanset hvor gammel hun var under parringen.


  • #5   20. feb 2009 Hej
    Jeg tror ikke du behøver være bange for sprøjten ikke har virket, vores tæve blødte heller ikker efter hun havde fået abortsprøjte.


  • #6   20. feb 2009 nej jeg er helt 100 på at dyrlægen sagde at hun ville begynde at bløde indenfor 7 dage. Nogen gange ville det vare være en lille blødning, og andre gange kunne det blive en ny løbetid... Jeg ved ikke hvad sprøjten hed, men hun fik dem over to dage?

  • #7   20. feb 2009 hvis jeg var dig, ville jeg ringe og spørge dyrlægen, han ved jo hvad han har givet hende og hvad der kan forventes.

  • #8   20. feb 2009 Ash
    Har skam ringet, men min dyrlæge er i operation, og ville først ringe tilbage i eftermiddag:o)

    Lea a
    så håber jeg bare de er absorberede, eller slet ikke var der hehe... bliver bare forvirret når jeg gik og ventede på at hun skulle bløde hmm... Ja men jeg ville aldrig byde min lille pige at skulle være mor så tidligt, og desuden var hanhunden stor, så hun ville aldrig kunne føde dem... Så ved godt det ikke er sunde med sådan en sprøjte, men eftersom hun fik hævede patter efter parringen turde jeg ikke at løbe risikoen...

    ellen p
    ok så er jeg lidt mere rolig:o) rart med så mange kloge mennesker herinde:o)


  • #9   20. feb 2009 Min Chihuahua blødte heller ikke. Men hendes næste løbetid kom ca. to måneder før den skulle.

  • #10   20. feb 2009 Hvad koster sådan en abortsprøjte i gennemsnit?

  • #11   20. feb 2009 Du har da vel forhåbentligt fået efterscannet hende og tjekket at hvalpene er døde??

    Jeg har jo lige været turen og lidt til igennem med Miss thea ( se evt http://blog.schnauzers.dk) - hun måtte have 2x2 sprøjter før hvalpene var døde - vi havde ingen decideret abort men hun pletblødte efter sprøjter.

    vi blev hele tiden fulgt tæt af dyrlægerne og var oppe og få scannet 5eller 6 gange for at være sikre på at hvalpene var døde og væk.

    De kan godt absorbere dem, men få lige tjekket at de er væk smiley

    Samlet pris på vores abort er små 3000, men det er incl 4 alizin sprøjter 2Xantibiotika, penicillinpiller til 10 dage, smertebehandling og 5-6 dyrlægebesøg med scanninger og har hele tiden følt vi var i gode og sikre hænder.

    Og så skulderklap for at være så ansvarlig at bruge abortsprøjten!


  • #12   20. feb 2009 iøvrigt er alizin ikke så usundt ,som den gamle abortsprøjte.

    MEN den kan altså godt "ikke virke" fik vi så at føle på den hårde måde...


Kommentér på:
abort, men ingen blødning?

Annonce