{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Ang. foderstand på GD {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg har en dejlig GD, som er ca. 10 mdr gammel. Da han var omkring 4 mdr gammel var han indlagt med en parvovirus, og var meget tæt på ikke og overleve. Heldigvis kæmpede han,og er i dag blevet en dejlig stor GD, som vi elsker uendelig højt... smiley
Men siden han havde parvo har vi kæmpet meget med hans vægt. Vi blev misrådet af vores daværende dyrlæge, som sagde vi skulle bruge voksenfoder til ham, men det var helt galt fandt vi ud af og bruger nu hvalpefoder til ham, og det skal han ha indtil han er ca. 2 år, fik vi af vide af vores dyrlæge.
Vi bruger sportsmann hvalpefoder til ham og han får ca. 1 kv foder om dagen fordelt over 2 gange, men han er går stadig og er tynd i perioder.... nogen gange døjer han også med vokseværk, men det er kun nogle dage, og vi har fået af vide at det er fordi han fik forkert foder da han fik voksenfoder...
Er her nogen som kan komme med nogen gode råd til hvad vi skal gøre??? Det er jo ikk godt til ham,og ser heller ikk ret pænt ud... vi ønsker ikk han skal blive rumlefed, for det skal en GD jo ikk være, men han skal være normalt i udseende som alle andre GD'er...
Håber der er nogen som kan hjælpe...
knus Mia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. foderstand på GD
  • #1   23. jan 2006 Voksen fodder, altid voksen fodder til en GD.
    Og din daværende dyrlæge havde helt ret i hans vise ord.
    Grunden til han har vokseværk er fordi at han vokser alt for hurtigt på hvalpe fodder.
    Så skynd du dig at skifte tilbage igen, hvis han bliver for tynd i perioder så må du kræse lidt, det gør vi osse.
    Tramsen for væmmelig dåsehundemad blandet i når han skal fedes lidt... ;o)
    Og du kan tro han nyder det.

• #2   23. jan 2006 Mette W : Min nye dyrlæge siger at især vores lille Diango skal have hvalpefoder indtil han er 2 år, fordi han har været så tæt på og dø, og jeg må nok sige at siden vi begyndte og give ham hvalpefoder igen, er han godt nok os blevet flottere... hvis vi giver ham voksenfoder, går der 1 uge, så ligner han skind og ben, så det går altså ikke....
    Men det er i perioder vi døjer med at han er tynd, lige nu er en af de perioder,og det er træls...

• #3   23. jan 2006 hvad mener du Reese??

• #4   23. jan 2006 Mia - Hvor høj er han nu og hvad vejer han ???

• #5   23. jan 2006 Mia - Vi lavede den samme fejl da vi købte Bertram, vi fik ham osse fra opdrætterer der ikke rådede os til noget som helt, og vi spurgte derefter dyrlægen til råds.
    Vi fik det samme råd, hvalpe fodder til han er to år... avs siger jeg bare.
    Jeg kom så heldigvis i snak med dygtige GD folk herinde (bukker for Reese) og kom på ret plan, vores Tramsen var osse underernæret som hvalp og havde fået noget værer møg fodder der vi fik ham fra, og der gik et par måneder før han var fin at se på (uden ribben)
    Og vi kræser stadigvæk om ham i perioder hvor vægten godt kan falde lidt, eller næsten helt gå i stå.

• #6   23. jan 2006 Reese: vi fodrer med sportsmann....

Nu har jeg læst det på din hjemmeside, hvor du nævner Hill's og Frank’s Pro Gold....
    Kan royal canin slet ikke bruges???

• #7   23. jan 2006 Reese: Okay, vi har gode erfaringer med Royal canin gigant, men blev jo dengang frarådet og bruge hvalpefoder, men noget andet voksenfoder.
    Vi har os prøvet Frank´s pro large puppy som os var rigtigt godt, grunden til at vi skiftede væk fra det var fordi vi skal køre tæmmelig langt for at købe det, men det vil vi så godt nok bruge for eftertiden.....

• #8   23. jan 2006 Vil bare lige sige at forskellen i prisen på Royal Canin og Hills er meget lille :o)

• #9   23. jan 2006 Vi fik af vide af vores opdrætter at vi skulle bruge hvalp foder og så junior og så voksen foder når hun blev 18 mdr. Vi foder med royal canin og det fodret de også med på kennelen. Vi har altid været tilfrede og synes hun har vokset fint og jævnt. Når hun er i løbe tid taber hun sig lidt og så gør vi lidt ekstra for hende.

• #10   23. jan 2006 Reese: okay, det vil vi gøre for eftertiden... Tusinde tak for din hjælp, det er jeg virkelig glad for.
    Vi bor på Mors,og skal til thisted for at købe det, har i hvert fald ikk fundet nogle steder på Mors og vores arbejdstider passer slet ikk med deres åbningstider...
    Kan man købe det nogle steder på nettet, ved du det??
    Og skal vi følge den foderplan som står på posen, hvis ikk hvor meget skal vi så give ham????

• #11   23. jan 2006 Reese>>> Nu vil jeg vide hvorfor det er så specielt at fodre en GD... Har hørt om det så mange gange eller er det størrelsen du tænker på... Lidt det samme som en bullmastiff....???????????????????????????????

• #12   23. jan 2006 reese, jeg har ansøgt om venskab, håber du godkender... så kan jeg skrive til dig, hvis der er andre ting, jeg mangler svar på... smiley

• #13   23. jan 2006 jeg har læst det du linker til. Og skrev det mere så de kunne se hvad andre gør..

• #14   23. jan 2006 tusinde tak for jeres hjælpe alle sammen... smiley er SÅ glad for hundegalleri... dejligt folk gider hjælpe, når man er lidt lost.. smiley

• #15   23. jan 2006 Reese>>> det er nok meget generalt med de store race så,, mange med bullmastiffer og andre store hunde vil gerne have dem store hurtigt... Men jeg troede lige at det var noget ''specielt'' forstå mig ret... ;O))

• #16   23. jan 2006 Reese: Skal vi følge foderplanen som står på posen, eller hvor meget mener du vi bør fodre Diango med???

og kender du nogen steder på nettet hvor man måske kunne køve frank's pro gold????

• #17   23. jan 2006 Jeg tror at det er det samme problem med de fleste af de store racer.
    Man har fuldstændigt samme problem inden for Leonberger racen, jeg tror bare at der er nogle racer hvor de ikke er så obs på problemet.
    Vi blev rådet til at fodre med hvalpe fodder til Cia af vores opdrætter, jeg skiftede dog næsten over til voksen fodder med det samme da jeg helt klart havde indtryk af at hun voksede for hurtigt.
    Fandt så selv efterfølgende ud af at nogle Leonbergerer opdrætterer osse skifter over, så jeg var ikke helt galt i min mistanke.

• #18   23. jan 2006 Nu vi er ved emnet GDer, så se lige den blanding der er kommet ind.. GD/Amstaff..
    Sådan en har jeg godt nok ikke set før.

• #19   24. jan 2006 Reese - Samme ben som Tramsen, er sgu svært at fodre sådanne ben fine, han er elles vokset op med både det rigtige fodder og C-Vitamin.
    Skal lige siges at jeg ikke har billeder på der er helt nye af ham, men de er ved at blive bedre nu.

• #20   24. jan 2006 Ja jeg må tage mig sammen til at ta nogle nye billeder af dem begge i denne her uge og smide ind... ;o)

• #21   24. jan 2006 Hvad er der galt med GD/amstaff blandingens ben??? *ss* Er bare nysgerrig.... mit utrænede øje kan ikke se hvad i mener...

• #22   24. jan 2006 Oki... tak for det reese smiley Kan andre racer også ha det, eller ligger dét generelt til GD???

• #23   24. jan 2006 Alle store hunde kan få det og små osse , ihvertfald bulldoggere

• #24   24. jan 2006 Oki.... tak for det Mette smiley

Kommentér på:
Ang. foderstand på GD

Annonce