{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

ventelister {{forumTopicSubject}}

Nu skal jeg se om jeg kan formulere mig rigtigt.

Jeg har gået og tænkt på at hvis nu man finder ud af hvilken race ens næste hund skulle være.. Men man har hund og vil ikke have den næste før at den man har har nydt sit otium og er rejst til de evige jagtmarker. Men den pågældende race er en race der kan være ventetid på.

Men eftersom det er lidt svært at sætte årstal på hvornår man evt ville være interesseret i en hvalp er jeg bange for at virke useriøs ved evt. kontakt til opdrættere af racen. (derudover føles det også bizart at kigge kommende hund når man har , hmm).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ventelister
  • #1   21. feb 2009 What to do ?? Skal jeg tage en slapper og se tiden an når det er mere aktuelt også risikere at skulle gå et par år uden livsledsager?? Skræmmende tanke smiley

• #2   21. feb 2009 Jeg ville kontakte opdrætterene og sige det du har skrevet her. Fortæl dem situationen, og lad dem tage stiling til tingene derfra.

• #3   21. feb 2009 Julie jeg tror bestemt ikke det vil være noget problem for en seriøs avler. De vil putte dig på listen og lade dig stå.
    Jeg har stået på en liste i to år og ved stadig ikke om jeg skal være der. Har bare en aftale om at jeg siger til når de får et kuld om jeg er interesseret i det kuld eller stadig vil være på listen.

Det giver jo også rig mulighed for dig at sætte dig ordentlig ind i racen.

Klap på skuldrende herfra

• #4   21. feb 2009 Tak Heidi smiley Jeg bruger skam også tiden til at undersøge nærmere. Jeg var bare bange for at virke useriøs .. altså stille mig i køen uden at ville købe sådan lige pt. Men tak skal i alle have , så har jeg fået mod på at tage kontakt til opdrætter og forklare hvordan og hvorledes situatíonen er. Tak til jer alle.

• #5   21. feb 2009 Jeg vil dermed også sige at det er kun positivt at der er nogen der overveje situationen godt igemmen inden de går ud og køber en race... Kom du til mig så ville jeg ta godt imod dig... og blive tilbudt en hvis der kom et kuld hvor som passede præcis til dig. Jeg ville ønske der var flere som dig...

Ren faktisk overvejer kraftigt at få en Toller men min kelpie er kun 2 og der er intet hast på at få en ny men der findes rigtig mange kenneler inde for tolleren så jeg vil stille og roligt se mig for... se hvad de kan tilbyde mig og mine behov. Det er det kenneler er til for... De vil jo gerne sælge... hehe

• #6   21. feb 2009 Julie S

Det er skægt. Jeg har haft nogenlunde de samme tanker. Men jeg er slet ikke sikker på hvilken race det skal være næste gang. Der er meget at oveveje, og ja, det virker helt mærkeligt når man har en sund og rask og glad hund smiley
    Min hund er lige fyldt 10 år, og jeg regner da med at der er nogle gode år tilbage i ham endnu.
    Så jeg venter lige med at tage kontakt til nogen opdrættere endnu. Men derfor kan man jo godt kigge lidt rundt på forskellige racer smiley

• #7   21. feb 2009 Jeg vil bruge tiden til at tænke over, hvad jeg vil bruge hunden til. på den måde kan man så finde ud hvilken race der er bedst til det man ønsker at bruge den til.

Jeg vil også samle oplysninger om hvordan grundlaget ligger for racen, det kan dreje sig om brugsegenskab, drifter og andre ting.

Jeg vil også få aftaler med et par kenneler, så man evt kan se, hvalpe mm. få et godt kendskb til den race man nu ønsker og brænder for..

• #8   21. feb 2009 Jeg Oplever det kun som meget posetivt når folk viser interesse og har en holdning som dig. Hos mig er der folk der har ventet et par år netop pga diverse årsager - og al ære for det!

• #9   21. feb 2009 Næ jeg synes det er fint, jeg har da også kontaktet den opdrætter jeg kunne tænke mig at købe den næste fra, selvom det først bliver når Fluffy ikke er her længere, nu er hun så også syg men jeg ved stadig ikke om vi snakker ½ år eller måske 1½ år...

• #10   21. feb 2009 Jeg kan i hvert fald godt følge din tanke med at man gerne vil have den helt rigtige hund, fra den helt rigtige opdrætter, men samtidig er bange for at komme til at vente flere år på en hvalp.
    Man har ikke lyst til at være uden hund i så lang tid smiley

• #11   22. feb 2009 Tak for den flotte respons , det viser at det måske ikke er så bizart som jeg først troede det kunne virke som om. Så har jeg fået lidt blod på tanden smiley

Kommentér på:
ventelister

Annonce