{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avis atikkel om muskelhunde
  • #1   23. feb 2009 Jeg ved ikke om jeg er enig i at der bør være lov om at alle kamphunde føres i snor, men jeg mener helt bestemt der skal ske et eller andet.
    Om der bliver angrebet hunde hver 14. dag, skal jeg ikke kunne sige noget om. Men der kan efterhånden ikke være tvivl om at det er blevet et problem med de her hunde.
    Jeg tror at en stor del af problemet ligger i at der desværre er gået mode i de lidt "seje" racer, og dette medføre jo en masse uansvarlig avl, og en masse inkompetente hundeejere.

Så jeg er helt sikkert med på at der skal ske et eller andet.

• #4   23. feb 2009 syns bare man skulle forbyde den slags hunde at holde dem i snor nytter ikke en pind

• #5   23. feb 2009 Inge J

Puha, det synes jeg godt nok lige er lidt for voldsomt. Men det kunne være fint hvis man på en eller anden måde kunne stoppe alt den dårlige avl. Der findes trods alt opdrættere som er meget fornuftige, og som er klar over at man ikke skal sælge hunde til hvem som helst...

• #6   23. feb 2009 alt avl på kamphunde må da være dårlig avl syens virkelig ikke der nogen grund til at holde hånden over disse hunde

• #7   23. feb 2009 jeg sys det er utroligt at så mange mennesker stadig mener at det er hundenes skyld.
    det er ejernes!!!!!! en hund er født hund og mennesket/ejeren gør hunden til det den bliver

• #8   23. feb 2009 Kamphunde ! Fuck jeg er træt af at de kalder dem det ! Det hedder muskelhunde !!!

• #9   23. feb 2009 Kan slet ikke have det mere ? Kald det en robust hund!

• #10   23. feb 2009 md
    jeg siger ik kamphunde skal i snor ,,,kamphunde er jo ik lovlige i dk

• #11   23. feb 2009 altså nala er en kamphund :o) (det er hun jo avlet til i tidernes morgen, så det må hun jo være..)

Jeg ved ikke hvad jeg mener om avlsforbud.. men .. synes bestemt der skal være en lov der hedder at alle hunde skal være i snor :o)

• #12   23. feb 2009 Lærke H

Meget afhænger selvfølgelig af ejeren, og ikke mindst ejerens bevidsthen om den race vedkommende har valgt, men man kan ikke sige at hunde er vad man gør dem til. Hunderacer er meget forskellige, og der er nogle karaktertræk fx ved kamphunderacerne som gør dem mere farlige end andre hunde måske ville være, i de forkerte hænder.

jacob H

For bare at nævne en race, så er amstaff en kamphund, og den er jo lovlig i Danmark.....
    Jeg er i øvrigt helt klar over at du ikke har foreslået at kamphundene skal i snor, men du spurgte jo om hvad vi mente om artiklen, så jeg skrev hvad jeg mente smiley

Jørgen & Kita: )

Afhængig af hvilke racer der snakkes om, jo så hedder det kamphunde.

• #13   23. feb 2009 Flemming N: Har du nogensinde prøvet at hilse på en kamphunde race, med en dygtig og ansvarlig ejer, som har styr på sin hund?

De fleste som har haft en god, tryg og konseksvent opdragelse er som alle andre hunde :_)

Kan godt forstå hvorfor folk reagerer så hårdt som de gør. Jeg ser også gerne at der kommer en løsning på et problem som åbenbart vokser sig større.

Men håber da at os som kan finde ud af at tage ansvar for vores hunde, kan få lov at eje dem for eftertiden.

• #14   23. feb 2009 "jeg sys det er utroligt at så mange mennesker stadig mener at det er hundenes skyld.
    det er ejernes!!!!!! en hund er født hund og mennesket/ejeren gør hunden til det den bliver"

Det er nemlig korrekt. Af samme grund er det bedøvende ligegyldigt hvilken hund man anskaffer sig. Man gør den bare til den hund man gerne vil ha'.

Så er du jæger køber du bare en Polsk gadehund og gør den til en super jagthund.

• #15   23. feb 2009 Det sker altså selv for den bedste hundeejer (og det uanset race) at det kan gå galt... du kan være nok så dygtig - men nogle racer indeholder efter min mening nogle instinkter som ikke altid kan undertrykkes.
    Og der skal der gør noget - men jeg synes ikke totalt forbud er løsningen.
    Jeg har haft både gode og dårlige oplevelser med muskelhunde-racer.
    At de skal føres i snor - tja... Var da en løsning - men disse hunde skal da også ha lov til at rende løs og ha det dejligt ind imellem.

Hundekørekort kan jeg godt lide tanken om, inden for ALLE racer - men hvem skal tjekke om man har det?
    Hvem skal sørge for at der et tjek på det? Det kan man jo ikke...

• #18   23. feb 2009 giver C E helt ret, forbyd bare kamphunde der er kun ganske få hunde på den liste, så det går nok, noget jeg har tænkt på er at vi har kun forbud med pit og toska i DK, vi har ikke forbudt Filaen den dræber mennesker, der sku sjovt syntes I ikke det,

• #19   23. feb 2009 C E

Ja men jeg er helt enig. Jeg har udelukkende valgt min hund på udseende. Jeg ved godt man kalder dem for jagthnde, som har brug for meget motion og sådan, men det har jeg valgt at min hund ikke behøver, for det passer ike mig så godt..... *GG*

• #20   23. feb 2009 hvad vil det nytte at forbyde kamphunde?? og hvilke hunde vil i have i den kategori kun dem der er avlet til kamp for år tilbage?? for så er der jo ikke noget der forhindre de "seje" til bare at skifte mode og gå tilbage til hunde som rotweiler, schæfer, dobberman eller indu være at begynde at holde hunde som kangal og Caucasian Ovtcharka som potentielt er meget farliger ind en amstaff, men som ikke er hvad man typisk ville kalde en kamp hund

• #21   23. feb 2009 Selve artiklen tror jeg er helt korrekt - tror skam ikke der er "pyntet" på statistikken........
    Til gengæld bliver jeg edder ophidset - og ikke på den fede måde ;o) - af at læse nogle af de tumper, der skriver bemærkninger nedenunder......
    Hollerkæf manner nogle af dem lyder jo ikk engang raske........
    Bed lige mærke i specielt en af dem - og så holdt jeg op med at læse:
    CITAT START:
    "tsk tsk
    vi hører jo bare aldrig hele historien og det er sgu noget svineri!!
    det bliver sjældent nævnt at den lille skod hund selv løb hen og ville angribe kamphunden fordi dens ejer ikke havde styr på den!!!
    (Anonym) - 22-02-2009 22:07"
    CITAT SLUT

Ja for den lille "skodhund" den var jo SINDSSYGT FARLIG og "kamphunden" blev nok MEGET bange.........
    IDIOT - andet ord ku jeg sgu ikk lige finde på ;o)

• #22   23. feb 2009 Sumo nu som storebror :

Ej, det har jeg slet ikke læst. Jeg går ud fra vedkommende hentyder til den sag med lasse rimmers kæreste. Jeg ved ikke hvad der er sket i den sag. Det er muligt at hunden selv er løbet hen i mod den anden. Det er ikke sådan jeg har læst det, men det kan da være.

Alle skal selvfølgelig have styr på sin hund. Om så den er stor eller lille. Men eftersom den her hund fik rusket den lille halvt ihjel, tror jeg heller ikke at ejeren af den havde særlig godt styr på den.

En stor hund gør unægteligt mere skade end en lille. Jeg synes det er noget svineri at skrive sådan en kommentar.Uanset om det er rigtigt eller ej.
    Man må forvente en ordentlig tone fra folk!

• #23   23. feb 2009 At forbyde hundene ville være synd - De er søde hunde, virkelig dejlige for dem der formår at have dem.

Man skulle måske køre nogle kampagner for at gøre det 'usejt' at have sådan en hund, rettet mod unge. Det er jo mest unge, der har dem som potensforlænger, hvor problemet er.
    De fornuftige hundeejere der har hunden, pga den hunden er, dem er der jo intet i vejen med. Deres hunde er for det meste skønne.

Og så indførsel af kørekort til hunde. Det ville være godt!

• #24   23. feb 2009 Flemming: Sig mig, kopierer du bare din kommentar fra sidste tråd der omhandlede muskelhunde? Det er sgu det samme du skriver hver gang!

• #25   23. feb 2009 ja jeg har jo ikke ændret mening siden det har være oppe at vende sist

• #27   24. mar 2009 Nicholine A - jamen velkommen i tråden da.... Hunde der i sin tid blev avlet til kamphunde er og bliver kamphunde! Lige såvel som en jagthund er og bliver en jagthund - også selvom den ikke bliver brugt til jagt!
    Og så ku det da være fedt hvis du gad føre en ordentlig tone :o)
    Hej med dig

• #28   24. mar 2009 Nicholine

Du behøver ikke oplyse hvilken hund du har. Det kan man høre på dit "charmerende" sprog.

• #29   24. mar 2009 Nicoline A

Du demonstrere meget fint hvor alle fordommende imod disse hunde (og ejere) kommer fra.....

• #30   24. mar 2009 Og ja..... kom da endelig med et grimt øgenavn til min grimme hund. Hvis du går virkelig vidt, så kan du jo kalde den en jagthund. Men så bliver jeg også VIRKELIG gal....

• #31   25. mar 2009 MD

Du kan da bare gøre den til en jagthund ;O)

En hund bliver jo det man gør den til, det HAR vi da lært på HG ;O)

• #32   25. mar 2009 CE

Ja folk siger jo at hans race er en jagt-race. Men jeg ved selvfølgelig bedre. Folk er jo altså helt gale på den tsk tsk...

• #33   27. mar 2009 Tak Nicholine, fordi du kommer ind og skaber dig i en tråd som er afsluttet og har været stille og rolig og tillykke med din KAMPHUND smiley

Kommentér på:
avis atikkel om muskelhunde

Annonce