859 visninger
|
Oprettet:
avis atikkel om muskelhunde {{forumTopicSubject}}
giv jeres mening om dette
her er et link
http://lokalavisen.dk/article/20090220/ARTIKLER/925667031#comments
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Om der bliver angrebet hunde hver 14. dag, skal jeg ikke kunne sige noget om. Men der kan efterhånden ikke være tvivl om at det er blevet et problem med de her hunde.
Jeg tror at en stor del af problemet ligger i at der desværre er gået mode i de lidt "seje" racer, og dette medføre jo en masse uansvarlig avl, og en masse inkompetente hundeejere.
Så jeg er helt sikkert med på at der skal ske et eller andet.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
nov 2007
Puha, det synes jeg godt nok lige er lidt for voldsomt. Men det kunne være fint hvis man på en eller anden måde kunne stoppe alt den dårlige avl. Der findes trods alt opdrættere som er meget fornuftige, og som er klar over at man ikke skal sælge hunde til hvem som helst...
nov 2007
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 613
det er ejernes!!!!!! en hund er født hund og mennesket/ejeren gør hunden til det den bliver
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 146
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 146
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 35
jeg siger ik kamphunde skal i snor ,,,kamphunde er jo ik lovlige i dk
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.294
Jeg ved ikke hvad jeg mener om avlsforbud.. men .. synes bestemt der skal være en lov der hedder at alle hunde skal være i snor :o)
nov 2007
Meget afhænger selvfølgelig af ejeren, og ikke mindst ejerens bevidsthen om den race vedkommende har valgt, men man kan ikke sige at hunde er vad man gør dem til. Hunderacer er meget forskellige, og der er nogle karaktertræk fx ved kamphunderacerne som gør dem mere farlige end andre hunde måske ville være, i de forkerte hænder.
jacob H
For bare at nævne en race, så er amstaff en kamphund, og den er jo lovlig i Danmark.....
Jeg er i øvrigt helt klar over at du ikke har foreslået at kamphundene skal i snor, men du spurgte jo om hvad vi mente om artiklen, så jeg skrev hvad jeg mente
Jørgen & Kita: )
Afhængig af hvilke racer der snakkes om, jo så hedder det kamphunde.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
De fleste som har haft en god, tryg og konseksvent opdragelse er som alle andre hunde :_)
Kan godt forstå hvorfor folk reagerer så hårdt som de gør. Jeg ser også gerne at der kommer en løsning på et problem som åbenbart vokser sig større.
Men håber da at os som kan finde ud af at tage ansvar for vores hunde, kan få lov at eje dem for eftertiden.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.211
det er ejernes!!!!!! en hund er født hund og mennesket/ejeren gør hunden til det den bliver"
Det er nemlig korrekt. Af samme grund er det bedøvende ligegyldigt hvilken hund man anskaffer sig. Man gør den bare til den hund man gerne vil ha'.
Så er du jæger køber du bare en Polsk gadehund og gør den til en super jagthund.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Og der skal der gør noget - men jeg synes ikke totalt forbud er løsningen.
Jeg har haft både gode og dårlige oplevelser med muskelhunde-racer.
At de skal føres i snor - tja... Var da en løsning - men disse hunde skal da også ha lov til at rende løs og ha det dejligt ind imellem.
Hundekørekort kan jeg godt lide tanken om, inden for ALLE racer - men hvem skal tjekke om man har det?
Hvem skal sørge for at der et tjek på det? Det kan man jo ikke...
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
nov 2007
Ja men jeg er helt enig. Jeg har udelukkende valgt min hund på udseende. Jeg ved godt man kalder dem for jagthnde, som har brug for meget motion og sådan, men det har jeg valgt at min hund ikke behøver, for det passer ike mig så godt..... *GG*
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Til gengæld bliver jeg edder ophidset - og ikke på den fede måde ;o) - af at læse nogle af de tumper, der skriver bemærkninger nedenunder......
Hollerkæf manner nogle af dem lyder jo ikk engang raske........
Bed lige mærke i specielt en af dem - og så holdt jeg op med at læse:
CITAT START:
"tsk tsk
vi hører jo bare aldrig hele historien og det er sgu noget svineri!!
det bliver sjældent nævnt at den lille skod hund selv løb hen og ville angribe kamphunden fordi dens ejer ikke havde styr på den!!!
(Anonym) - 22-02-2009 22:07"
CITAT SLUT
Ja for den lille "skodhund" den var jo SINDSSYGT FARLIG og "kamphunden" blev nok MEGET bange.........
IDIOT - andet ord ku jeg sgu ikk lige finde på ;o)
nov 2007
Ej, det har jeg slet ikke læst. Jeg går ud fra vedkommende hentyder til den sag med lasse rimmers kæreste. Jeg ved ikke hvad der er sket i den sag. Det er muligt at hunden selv er løbet hen i mod den anden. Det er ikke sådan jeg har læst det, men det kan da være.
Alle skal selvfølgelig have styr på sin hund. Om så den er stor eller lille. Men eftersom den her hund fik rusket den lille halvt ihjel, tror jeg heller ikke at ejeren af den havde særlig godt styr på den.
En stor hund gør unægteligt mere skade end en lille. Jeg synes det er noget svineri at skrive sådan en kommentar.Uanset om det er rigtigt eller ej.
Man må forvente en ordentlig tone fra folk!
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Man skulle måske køre nogle kampagner for at gøre det 'usejt' at have sådan en hund, rettet mod unge. Det er jo mest unge, der har dem som potensforlænger, hvor problemet er.
De fornuftige hundeejere der har hunden, pga den hunden er, dem er der jo intet i vejen med. Deres hunde er for det meste skønne.
Og så indførsel af kørekort til hunde. Det ville være godt!
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
nov 2007
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Og så ku det da være fedt hvis du gad føre en ordentlig tone :o)
Hej med dig
jan 2007
Du behøver ikke oplyse hvilken hund du har. Det kan man høre på dit "charmerende" sprog.
nov 2007
Du demonstrere meget fint hvor alle fordommende imod disse hunde (og ejere) kommer fra.....
nov 2007
jan 2007
Du kan da bare gøre den til en jagthund ;O)
En hund bliver jo det man gør den til, det HAR vi da lært på HG ;O)
nov 2007
Ja folk siger jo at hans race er en jagt-race. Men jeg ved selvfølgelig bedre. Folk er jo altså helt gale på den tsk tsk...
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
avis atikkel om muskelhunde