{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Problemer med pelspleje :-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg har den skønne og flotte cotton Malou.
Hun har en meget kraftig og fyldig pels. MEN efter al den sne har været her osv. har hun fået sig nogle KÆPME knuder på benene og nogle mindre hist og her. Jeg kan ikke overskue hvordan jeg skal komme i bund med det. Er der nogen forslag, også til hvordan jeg kan holde pelsen fremover??

PS: Vil ikke klippe hende korthåret, for hendes pels er virkelig smuk.

på forhånd tak :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med pelspleje :-(
  • #1   26. feb 2009 Masser af balsam, og så klip de værste filtre ud af pelsen. Hvis du gør det skånsomt, kan du godt undgå at det kan ses.

• #2   26. feb 2009 Ja, men jeg fik afvide af en hundefrisør at jeg for guds skyld IKKE måtte vaske hende, for så "stamper" jeg filterknuderne og gør det kun værre. Det er også mit bud på at de er blevet så store, fordi hun ha været våd hver dag denne periode med sne.

• #3   26. feb 2009 Den ene knude fylder faktisk mere eller mindre hele hendes ene bagben smiley
    Jeg føler mig simpelthen som sådan en dårlig hundeejer smiley

• #4   26. feb 2009 Hvis knuden er så stor, så kan du nok ikke rede den ud. Prøv at gå ind i en dyreforretning og hør omkring kamme du kan bruge. Man kan få en del kamme, filterknusere osv. der skærer hårene over, og tager det værste af filterne. Det tror jeg måske kan være en løsning.

• #5   26. feb 2009 Jeg har Newfoundland og med det her skiftende våde vejr kan du sikkert selv forstille dig hvordan han ser ud efter hver eneste gåtur.
    Men jeg børster ham hver eneste dag og på den måde kan jeg holde filtreknuderne væk.
    Det kan være noget af en opgave at redde en våd langhåret hund igennem - men du sparer altså dig selv for netop de kæmpe knuder du nu er endt op med.
    Men jeg ville da sætte mig ned på gulvet med en stålkam, karte og børste og gøre det til en lille hyggestund at redde de knuder ud ligeså forsigtig.
    Der er jo ikke andet for end at tage tyren ved hornene og komme igang.

Held & Lykke med at få fjernet de knuder i pelsen smiley

• #6   26. feb 2009 Du kan få noget spray-balsam der kan sprøjtes i uden at du behøver vaske. jeg ville i første omgang klippe de værste knuder af, og så ellers langsom børste mig igennem og bruge masser af balsam undervejs.

Og fremover kræver det så nok daglig børstning, i hvert fald på denne tid af året

• #7   26. feb 2009 Hej Christina..

Du må sige til hvis du har brug for en hånd til at få styr på hendes pels igen.. Knus fra Gitte

• #8   26. feb 2009 Tak allesammen :o)

Gitte: kan være jeg lige sms'er dig smiley

Kommentér på:
Problemer med pelspleje :-(

Annonce