{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Min hund gør:( {{forumTopicSubject}}

Sys efterhånden jeg har gjort meget for at stoppe det. Men han blir ved:( -Nu har min underbo truet med at sende en klage da hun siger hendes kat er ved at få hjertestop og at de har måtte til dyrlæge med hende en gang.
-Hvad gør jeg?

Jeg må jo få ham til at stoppe! -Ved virkelig bare ikke hvordan mere:(

Nogen der kan hjælpe? -Har også overvejet at få en hundeadfærdbehandler ind over hvis ikke der er en anden løsning.

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gør:(
  • #1   28. feb 2009 få en sød underbo smiley

  • #2   28. feb 2009 hvad har du prøvet at gøre?

  • #3   28. feb 2009 Er det når den er ene eller mens i er hos den eller begge dele?

  • #4   28. feb 2009 Altså begge dele.

    Han gør f.eks når jan hører hunde gø udenfor eller bare af andre lyde. Og også hvis en af os er ved at lave mad og så lige imens det står over går ind i stuen lidt så står han gerne i køkkenet og gør og gør.
    Han gør det alle tider på døgnet. han gør det også når der kører en bil på vejen hvis ikke min ven er hjemme ( da han jo så tror det er ham der kommer hjem ). Og så sagde min underbo at han også gøede helt vildt når hjemmeisbilen kommer.

    Jamen jeg har prøver at ignorere ham ( det er bare lidt svært når man bor i lejlighed og ens underbo er sådan. )
    Så har jeg prøvet at skælde ham ud hver gang han gør. Prøvet at aflede ham.


    Jeg er bare snart helt på bunden. ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Er ked af det skal være sådan.


  • #5   28. feb 2009 Måske gør han af kedsomhed? Hvad laver I i løbet af dagen?

  • #6   28. feb 2009 Synes da du skal kontakte en adfærdsbehandler, så du kan få hjælp til at stoppe gøeriet på den rigtige måde og få råd og vejledning om til stadighed at begrænse det....
    Kan se at din hund er en japansk spids og mener, at disse er kendt for at være ret gøende.


  • #7   28. feb 2009 Ja jeg kan godt forstå din underbo. Du skal have ham lært at et vov er nok. og så skal han have lært hvad nej betyder. Når han starter med sit 1. vov siger du nej og tier han skal han have en godbid. Det hjælper ikke og skælde ud men du skal forstærke det og være rolig sådan af når han er stille er der godbid og når han gør ingen bid. Når i høre et eller andet i ved han plejer og gø af så vær der med det samme .Ven ham til at ei lyde betyder guffer og så trap ned efterhånden som han har lært og tie.

  • #8   28. feb 2009 Jeg har snakket med min træner om det. hun ville tænke over det. men kunne ikke lige komme med et forslag sådan lige nu her efter det jeg har prøvet ikke er gået.
    Hun talte godt nok om et halsbånd som afgav noget vand eller citron lugt når hunden gav tegn til at gø. -Nogen der kender til det?


  • #9   28. feb 2009 Sarah A:
    Et halsbånd der sprøjter vand eller hvad ved jeg i hovedet på din hund når den gøer er IKKE den rette løsning. Det er en nem måde at forvirre din hund på men også en måde der ikke løser problemet...
    Du skal lære hunden at det betaler sig at være stille og vise den at det ikke er nødvendigt at gø... Søg hjælp hos en professionel og få de rette redskaber...((o:


  • #10   28. feb 2009 Det du siger jeg skal prøver er prøvet. Tro mig det virker ikke. Har ellers hørt godt om der halsbånd?

  • #11   28. feb 2009 Jeg har selv haft problemet med min gamle hund da jeg boede i lejlighed. Jeg trænede med det og fik en hund der end ikke gøede når det ringede på døren. Men hvis du ikke mener det virker så må du have fat i en adfærdsbehandler og få hjælp der:

  • #12   28. feb 2009 Dejligt at du fik det til at lykkes.

    Ja, jeg må have fat i en adfærdsbehandler


  • #13   28. feb 2009 Sarah A

    Kender til dit problem og vi min mand og jeg træner også vores hund til at lade vær.

    Men det bedste råd jeg kan gi dig og det du helt sikkert vil få mest ud af er at kontakte Etologisk institut tlf: 70 20 19 19
    De er meget søde og rigtig hjælpsomme de går efter adfærdsterapeut Roger Abrantes teknikker og programmer.
    Ring til dem forklar problemet og hvad du har prøvet som ikke virkede helt ned til mindste detalje de vil så vurdere om de kan hjælpe dig pr. tlf. eller om de skal have en adfærdsterapeut ud der kan lægge et nøje program til dig.

    Her er du sikker på at få den rette vejledning som passer til lige netop dit problem og din hund.

    Håber det var til hælp!!


  • #16   28. feb 2009 Dorte: Det kan ikke anbefales at bruge sådan nogle halsbånd. I hvert fald ikke hvis man arbejder med, at hunden skal gøre tingene af lyst og ikke af tvang.
    Efter min mening skal hunden ikke stoppe med at gø, fordi den bliver forskrækket, men fordi den lærer, at det ikke gavner den at gø, på en stille, rolig og konsekvent måde.



  • #17   28. feb 2009 Enig Therese R. Jeg er heller ikke tilhænger af dem. Og hvad sker der når det vel skal tages af igen eller skal den gå med det til sin dødsdag? Mener også at vejen frem er træning.

  • #18   28. feb 2009 Ja, det er i mine øjne symptombehandling og det fjerner sjældent problemet.

  • #19   28. feb 2009 Det kan da godt være det fjerner gøer så længe den har det på. Men foretrænnker langt det at lære hunden hvad man ønsker af den. Hvad når hunden bider itu skal tænderne så fjernes?

  • #20   28. feb 2009 Jeg mener bare at det ikke fjerner årsagen til problemet - når hunden får halsbåndet af, vil den sikkert efter noget tid begynde at gø igen smiley Og så er man jo lige vidt...
    Jeg er af den holdning, at man må finde årsagen for at kunne løse problemet.


Kommentér på:
Min hund gør:(

Annonce