Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knopper i munden
  • #1   1. mar 2009 Det er jeg overbevist om at dyrlægen kan..... Jeg har aldrig oplevet sådan noget så har ikke noget bud...((o:

• #2   1. mar 2009 skal også til dyrlægen med hm.. men er jo nysgærig og bekymret så kan ikke vente så længe he he

• #3   1. mar 2009 Mange unghunde får noget der hedder pappiloma virus (staves?) i munden... Det er en harmløs vorte-virus, som oftest rammer unghunde eller hunde, der har nedsat immunsystem pga. andre virus eller skader.
    Vores Emma havde det, da hun havde brækket benet, 4 mdr. gammel...

Måske det er det?

• #4   1. mar 2009 Hvis det ligner bitte små blomkål, så ku det tyde på hvalpevorter.

Vore dyrlæge fraråder på det kraftigste at begynde at fjerne dem, for man risikerer at de spreder sig heeelt vildt!!!!
    De sidder som regel i munden, på tungen osv, men de kan sprede sig til "ydersiden af kroppen, hvis hunden slikker sig meget, og i øjnene, og sætter de sig i øjnene, kan det overvejes at fjerne dem....
    Og ja, de smitter som ind i hel....., men HELDIGVIS får hunden dem kun én gang.
    Mange steder kaldes de for hunde-skoldkopper.

HVIS det er hvalpevorter, så hold din hund fra direkte kontakt (slikken i mundvige og delen om vandskål osv) med andre hunde.
    Langt de fleste steder må man gerne komme til træning osv bare man fortæller at hunden har vorterne, så andre ikke lige får dem hevet med hjem.

Det kan ta lige fra 1 måned til over 6 mdr inden de går væk.
    Jo ældr hunden er, jo stærkere går det over.
    Det er en virus, der skal bekæmpes af hundens immunforsvar...derfor tar det længere tid for hvalpe eller syge hunde.

Vores MAX (8mdr)har lige haft dem, og det tog 5 mdr. Han s vorter nåede at blive lige så store som hasselnødder (RIGTIG grimme og ULÆKS), men pludseligt - i løbet af en uge - var de væk.
    OSCAR (2½ år)fik dem for en måned siden, men det var et rent tilfælde at jeg opdagede det ved ham, inden de var væk igen.

I GD-verdenen går der total panik i folk og opdrættere, bare du nævner ordet hvalpevorter, og det er åbenbart et ret nyt fænomen...hos de danske GD´ere ihvertfald...
    Og ja, det er grimt at se på, men NEJ det er IKKE farligt!!!!!!!!!!!

Bare så du er forberedet, hvis folk kigger på din hund, som om den havde pest. For det gør folk.
    Uvidenhed er en RIGTIG GRIM TING!!!!

Er det en kendt sygdom hos andre racer, og resulterer det også nærmest i kold skulder fra klub-medlemmer i JERES raceklub?????
    Jeg var SÅ overrasket over, hvordan folk reagerede.......og det var IKKE på den gode måde...

• #5   1. mar 2009 Laaaangt de fleste gange forsvinder de af sig selv!!!
    På et tidspunkt kan det blive så slemt,så man spekulerer på, om hunden nogensinde blir normal at se på igen, men som sagt så forsvinder de i løbet af dage og efterlade sig ingen spor eller noget.

Ganske ganske ganske sjældent sker der det, at virus for overtaget og danner et helt "skjold" på sit offer.
    Har set et skræmmebillede en bog hos min dyrlæge, og det var bestemt ikke et kønt syn.
    MIN dyrlæge har set mange tilfælde, men ALDRIG et, hvor de ikke er gået væk igen.....

• #6   1. mar 2009 http://www.caninepapillomavirus.com/canine-papilloma-photos/

Her er et par billeder, jeg fandt på nettet....
    Det der er PÆNE tilfælde.
    MAX´ var som sagt hasselnød-str, men jeg har set dem ENDNU større end det, hvor hundene er helt skæve i hovederne tilsidst...men pæne og smukke, når vorterne går væk.

Ved MAX hang de også ud af mundvigen, og han havde en KÆMPE en lige midt på kyssetøjet, som bare sad og blinkede i pink!!!!!!
    Til sidst bed han i dem hele tiden, og lignede noget fra en slagmark, når han kom in udefra og havde gnavet i en gren osv og OSCAR var grisset til, og lignede en der var skambidt...
    Vi lod dem gå sammen, for vi kunne jo ikke isolere dem fuldstændigt fra hinanden i x antal mdr alligevel...Hvis manvidste at det feks tog en uge, så var til at have med at gøre, men i og med at man ikke aner hvor lang tid, det tar´, så valgte vi at gøre det sådan.

Nu er det overstået hos os, og HURRA for det, sir jeg bare!!!!!

• #7   1. mar 2009 MAX havde dem liiige i den periode, hvor der var en asse gode skuer at ta til da han var baby.

Vi valgte at ta afsted med ham, og gjorde opmærksom på det til ringsekretæren INDEN dommeren havde rørt ved ham.

Der var ingen problemer.
    Vi tilbød at vi selv kunne vise tænder på ham, så dommeren ikke kom i direkte kontakt med dem og havde sprit med til at desinficere hænderne med.
    Så vi stod med en BIS 1 baby og en BIS 2 baby ved to forskellige skuer, med munden fuld af vorter ;o)

Har desuden en bekendt, hvis voksne han havde dem, og han blev champion....også "pyntet"!!!

Så det er ikke ukendt i udlandet. i USA er det nærmest en selvfølge at hvalpene ska ldet igennem og der er man meget mere cool overfor det.

• #8   1. mar 2009 Min Valdemar har haft dem og de måtte fjernes under narkose for han havde 50 - 60 stk inde i munden og det er nogle grimme sataner...ggg

• #9   1. mar 2009 Modstander af....: Fjernede de dem alle??? Kom der ikke flere så?????

Ja,føj for den fede lede hankat siger jeg bare!!! Får sgu helt gåsehud....GGG

• #10   1. mar 2009 De hedder vel ikke papilloma virus??? For det er den kønsygdom som mennesker kan få, som unge piger nu kan få vaccine imod???

• #11   1. mar 2009 Camilla : De hvide knopper hedder papilomatose virus smiley Aamina havde dem også.

Nynne : Indtil du er sikker, må din hund ikke dele legetøj med andre. Hvis det er papilomatose virus smitter det nemlig helt ekstremt.

• #12   1. mar 2009 Oscar

Ja de fjernede dem alle og så blev han brændt i munden og nej der kom ikke flere efter det .... Var meget glad for at slippe af med dem for addd siger jeg bare og hvis de bløder så smitter de nemlig

• #13   1. mar 2009 oscar-daddy cool: det er præcis det som er på de billeder!! så han må gerne være sammen med andre hunde bare ikke dele vand og legetøj?? smitter de til mennesker??
    han fik dem efter en operation for en flækket negl så han har nok fået dem på grund af det dårlige imunforsvar??

Kommentér på:
knopper i munden

Annonce