934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hun spiser af kattebakken! Hun spiser af kattebakken!

Hjælp.. Vi har et problem.. Her sidste år overtog min kæreste en 8 år gammel labrador fra hans mor. Hun er en dejlig og kærlg hund men i debcember første gang opdagede vi at hun havde spist kattens afføring fra kattebakken,, Vi syntes jo det var lidt komisk men ret klamt så hun fik da skæld ud.. Nu er det gået hen og er blevet en dårlig vane for hende og hun kommer tit med en lort i munden.. Det er en irriterende og klam vane og ikke noget hun har gjort før og hun er altså ikk nogen lille hvalp.. Hvad kan vi gøre og hvad kan grunden være?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun spiser af kattebakken!
  • #1   3. mar 2009 sæt bakken i et rum hvor døren evt er sat på klem med en ille krog - jeg har også opgivet.... for hunde er kattelort åbenbart bare sagen..

• #2   3. mar 2009 Hmm.. Kan man ikke få sådan en huleting.. I ved ligesom man kan få sådan en til at sætte maden ind i kan man så ikk få en til kattebakken? For vi har ikk rigtig nogle rum vi kan gøre sådan med.. har bare aldrig hørt om det før og lidt underligt at en hund på 8 år påtager sådan en vane..

• #3   3. mar 2009 Vi har haft samme problem. Og løsningen var ret enkel.... Vi købte en kattebakke med top på og låge.... Kattene synes godt om lidt privatliv, og hunden er stoppet med den noget så ulækre uvane...
    Måske det kunne være en mulighed for jer? Jeg tror hvert fald det er svært at opdrage sig ud af... for som Betina siger så er kattelort åbenbart bare lige sagen smiley

Alternativt kunne i placere bakken et sted hvor hunden ikke kan komme til den...

• #4   3. mar 2009 sæt evt bakken ind i sådan en killinge-kravlegård el. lign hvor katten kan smutte igennem træmmerne men hunden vil være for stor... Det samme kan forresten gøres med maden hvis hunden spiser kattens mad...

• #5   3. mar 2009 Hvor kan man få sådan en kattebakke? hun har nemlig også den vane at hun elsker at nyde hendes mad i vores seng.. Hvis vi giver hende en godbid eller lign. det vil sige det gør hun jo så også med kattelorten.. Det gør det lige en anelse mere ulækkert.

• #6   3. mar 2009 jeg har faktisk engang set et billede af en hjemmelavet kasse , en stor en med kattelem i ..
    fidusen var at kun katten kunne komme igennem - pga noget med magnet i halsbåndet som åbnede lågen ?
    Og så havde den det for sig selv - det her var så en kasse med mad, men den var så stor at katten kunne være derinde så det må kunne aves som bakke også..
    I kan ikke sætte kattelem i døren og lære missen at gøre i haven ?

• #7   3. mar 2009 Vi købte den bare ved vores lokale dyrehandler... men kan se den også fåes på nettet i forskellige udformninger...
    Fx. her: www.designforpets.dk/shop/kattebakker-og-kattegrus-7c1.html

• #8   3. mar 2009 Betina: Det lyder som noget min kæreste ville elske at lave. smiley Det med kattelemmen kan vi desværre ikke da vi så vidt muligt prøver at holde dem som indekatte.. smiley

• #9   3. mar 2009 har også hørt nogen bruger et trappegitter til det rum hvor bakken står, så er det kun katten der kan komme derind

• #10   3. mar 2009 adelena : De der kattebakker stak min mors gamle hund bare hovedet igennem, og vupti, så var desserten hjemme - ad.....

• #11   3. mar 2009 Adelena: Tak;) Men vil give betina ret, det vil være let for hunden lige at stikke hovedet ind...

• #12   3. mar 2009 Ja det er rigtigt... men jeg tror bare ikke vores bryder sig om at gøre det...
    Det var bare lige en lille erfaring jeg sendte videre smiley

• #13   3. mar 2009 Adelena: Tror vores er ligeglad bare hun får det hun vil have:S smiley

• #14   3. mar 2009 Her hjemme hjælper en kattebakke med låg ikke rigtig. guffi kan godt få sit store hoved derind, dog gør hun det heldigvis ikke så ofte længere efter at katten gav hende en på tuden. Guffi overraskede katten mens den var på "toilettet" og det syntes katten vist ikke om :o)

• #15   3. mar 2009 Tudefjæs -> ina: Haha.. Ja ville da også være lidt fedt hvis vores katte gjorde det.. Kunne være det ville hjælpe.. Bare lidt i hvert fald

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #16   3. mar 2009 For Bella er katte høm høm også guf, vi har skærmet af med et sådan en tremme dør. Dem man bruger til børn.

• #17   3. mar 2009 Jeg valgte at flytte kattebakken inden Luna fik den ide.. Nu står den dog på gulvet uden problemer,,

Jeg ville dog bare flytte kattebakken - enten op og udenfor rækkevidde eller i et andet rum, lukket af med et børnegitter eller kattelem i døren..

Kommentér på:
Hun spiser af kattebakken!

Annonce