363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

mad? hjælp? mad? hjælp?

har en d/s gårdhund på lidt over 9 måneder, han får royal canien (staves?) hundefoder til junior hunde til og med 18 måneder, vi har prøvet alt muligt foder, men han vil ikke spise, det virker som om han bliver træt af mad hvis han får det for tit?
Leverpostej var et hit, men ikke så meget mere?
nogen som har det på samme måde?
og evt. har nogen gode råd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mad? hjælp?
  • #1   4. mar 2009 lad det stå til han bliver sulten, han skal nok spise til sidst...

• #2   4. mar 2009 tålmodighed, han spiser når han bliver sulten nok

• #3   4. mar 2009 Den der med at tro de begynder at spise når de er sultne nok virker ikke herhjemme, - nu råfodrer jeg så problemet er løst - men dengang jeg tørfoderede havde vi ind imellem også problemet -
    Og der avr intet andet at gøre end at hælde godter over eller lign - fx rester fra maden også etc -

Og så skifte mad ind imellem -

• #4   4. mar 2009 hmmm.. jeg har heller aldrig hørt om en hund der er død af sult foran en fuld madskål smiley

Prøv at lave et skema.... F.eks at der er morgenmad fra 7-7.30, osv, og hvis den ikke har spist op efter en halv time, så fjern maden, og gem den til næste måltid... På den måde lære den at når der er mad, så spiser man når der bliver serveret..

• #5   4. mar 2009 Min hund er kræsen, så jeg skiftede også til råt for at kunne variere kosten..

Han er stadig kræsen og kan godt finde på at gå fra en skål fyldt med fasan, men det er meget sjældent nu..

En lettere måde er så tørkost med madrester, hvis hunden altså vil spise det..

• #6   4. mar 2009 Nu ved jeg godt at jeg træder mange over tæerne, men jeg synes et er en rigtig dårlig ide at lære hunden at hvis den ikke spiser sin mad, så får den bare noget andret/bedere..... -På den måde bliver den endnu mere kræsen med sin mad.... Men det er jo også bare min mening

• #8   4. mar 2009 Michelle : For os var det en hjælp, og gjorde ikke yderligere kræsenhed...

• #9   4. mar 2009 Nej maden skal ikke stå fremme, jeg bruger det ikke, lad det stå 15- 20 min. har han ikke spist det så fjern det, og vent igen til næste dag. så skal han nok blive sulten. Jeg havde det på samme måde med min 1. corgi jeg kræsede for den, og det var nok det værste jeg kunne gøre ''smil'' men da jeg begyndte med Olivers,var der ingen problemer,

• #10   4. mar 2009 Jeg har aldrig skiftet foder primært p.g.a. at mine hunde slet ikke ville røre det. Men hvis de i en periode ikke spiste op, og jeg havde udelukket sygdom etc. blev alle godbider bare inddraget, og hvis vi var ude var godbidderne tørkost eller intet andet. Så begyndte de at spise igen, og jeg supplerede så hen ad vejen med et andet foder, hvis jeg syntes det var bedre. Jeg har også brugt det at kaste maden ud på gulv, græsplæne, fliser på terrassen etc. for så bliver maden nogen gange meget mere interessant.

Gad nok vide om dem der har prøvet at lade maden stå i et par dage og hunden stadig ikke vil spise, kan se sig helt fri for at give lidt andet som godbid/mellemmåltid. Ellers tager en hund altså ikke skade af at faste nogle dage, hvis den har adgang til mad.

• #11   5. mar 2009 tja, tror nu også bare en hund bliver mere kræsen hvis den ved at når den ikke spiser sin tørkost, så får den nogen menneskemad ..
    problemet er bare at han ikke er så vild med leverpostej mere heller /:

Kommentér på:
mad? hjælp?

Annonce