347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hun gør :-/ Hun gør :-/

Hejsa alle sammen smiley

Der er opstået et problem med kali efter jeg er flyttet med hende. jeg er flyttet til Randers med hende og i opgangen er der meget lydt og hvergang der bare sker det mindste ude på opgangen så fare hun op i en spids og står og gør lige så åndsvagt ude ved døren. det har hun aldrig gjort før :S er det fordi det hele er nyt for hende og nye lyde osv.? og hvordan afhjælper jeg dette problem smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun gør :-/
  • #1   8. mar 2009 det burde gå væk med tiden, men du skal vise hende at det er dig der afgør hvornår der skal gøes fordi du er lederen, du skal vise du har kontrol over situationen..

• #2   8. mar 2009 Jeg siger meget tydelig nej når hun gør.

• #3   8. mar 2009 altså det værste man kan gøre er at råbe af hunden for så tror den du gør med..
    Desuden kommer dit nej ikke mens hun gør, men efter hendes gø er hørt op, derfor siger du faktisk nej til hun er stille og ikke at hun gør..
    Kan du følge mig?

• #4   8. mar 2009 Det vil jeg da lige prøve at gøre smiley men når jeg ikke er hjemme så gør hun så højt det kan høres i blokken ved siden af.

• #5   8. mar 2009 så må I igang med alene hjemme træning.. Hun gør jo fordi hun ikke er tryk ved situationen, så det er din opgave at lære hende at der ikke er noget at være bange for...

• #6   8. mar 2009 jeg troede det skyldes alle de nye lyde men åbenbart ikke smiley

• #7   8. mar 2009 altså se, hvis du nu var min hund havde jeg gjort følgende:
    observere hvornår hunden gør.. er det fx når det er en dør der smækker, en der går på trappen, en fugl i haven, når hunden keder sig eller noget andet..

Nogle hunde gør når de keder sig for at underholde sig selv, når hunden gør udløses et stof i hjernen som giver tilfredsstillelse, derfor gør nogle hunde mere end andre.. Gør først op med dig selv om din hund aktiveres nok, altså om hendes gø er en måde at underholde sig selv på

Når du har konstateret hvilke situationer der udløser hendes gø, eller du kan se hun lægger an til det, så lav en øvelse i stedet, fx sit, en nem øvelse hunden kan mestre og som får den til at tænke på noget andet..
    Hvis du ikke når det inden hunden gør, så lav en høj lyd som gør hunden bange, fx to grydelåg der knaldes sammen, en dåse der tabes på gulvet, et skingert hvin.. når hunden så reagerer på din lyd uden at gø, roser du hende og giver godbidder.. Hun vil med tiden forbinde sin gøen med en ubehagelig følge (lyden), men det at være stille og opmærksom på noget andet med godbidder og ros.. Det tager tid at vende den af med det, men hvis du er konsekvent skal det nok lykkes

• #8   8. mar 2009 Det skal lykkes sådan er det bare smiley

• #10   8. mar 2009 Mimi farer op kl. 02.00 HVER nat og gør og hyler ved døren...hun gøer ikke på andre tidspunkter når der er folk i opgangen, men kl. 02.00 er den sikker...det er altså sk*de irriterende:S Lulu siger bare hmmmppfff:)
    Jeg vil afprøve Jeres gode råd;)

Kommentér på:
Hun gør :-/

Annonce