{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Ked af det {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg ked af det, jeg solgte en hund for ca 6 uger siden, velvidende den havde hd, og det vidste de også, jeg sagde de ikke måtte lade den være for aktiv, da den ikke kunne holde til det, men den fik nogle ture med børnene ude i sneen og gåture til børnehave, men den stakkel kun 11 mnd gammel, måtte i dag aflives da den ikke kunne holde til det, hvor er det bare trist, havde jeg da bare selv fået den aflivet, men håbede jo efter hvad dyrlægen sagde, at den kunne mange år endnu, hvis man passede på den. øv øv er så ked af det på dens vejne, ja også for dem der købte hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ked af det
  • #1   10. mar 2009 Ikke min mening at lyde fordømmende..

    Men hvad pokker laver en så ung hund i live med HD og bliver SOLGT hvis den ikke kan tåle at gå tur?

    Undskyld men min mening er bare, at unge hunde IKKE egner sig som sofadyr!

    Hilsen hende der selbv har aflivet en hund på 11 måneder grundet HD.


  • #2   10. mar 2009 Hvorofr solgte du hunden?

  • #3   10. mar 2009 Det lyder da helt skævt i mine ører det der - man sælger da ik en hund der dårligt kan gå en tur, -
    Så tager man ansvar og giver hunden fred...


  • #4   10. mar 2009 Hov hov nu her, den havde det fint da jeg solgte den, og dyrlægen sagde den kunne lve mange å r med det, hvis man passede på den, og det fiik de at vide, den ikke skulle gå for meget, grunden til jeg solgte den , var at jeg havde 2 andre, som den ikke kunne lege med mere, den sag bare og kikede på de legede, og det var sku synd, hvis dyrlægen havde ment dengan, at hun skulle aflives, var hun da aldrig blevet solgt, tænkte nok der skulle være nogle der blev harme over det, men det var altså sådan.

  • #5   10. mar 2009 Susie - Jeg synes din dyrlæge er inkompetent så!

    Hvis hunden viser så grusomme smerter af at komme på gåture, så er det da ikke et værdigt liv?

    Om jeg bliver harm? Tjaaa... Jeg kan bare på ingen måde se det intelligente i, at videresælge en hund der ikke kan tåle at gå tur.


  • #6   10. mar 2009 En hund på 11 måneder der har så ondt at den vælger at sidde og se på at de adre hunde leger er ikke en hund med en rigtigt hundeliv, - og det er synd for den -

    Har selv stået der - for 18 år siden - med den lækreste sorte schæfer - i samme alder -
    Valgte at han ikke skulle leve et liv hvor han ikke kunne gøre det han som hund burde kunne...


  • #7   10. mar 2009 Den kunne også tåle at gå tur, men ikke i den grad de gjorde det med hende, tror du måske jeg havde solgt hende , hvis hun havde smerter dengang, nej, det havde jeg ikke. Solgte hende kun fordi dyrlægen sagde den havde mange år endnu. Men man skal åbenbart ikke altid tro på de dyrlæger
    .


  • #8   10. mar 2009 Nina - hvad pokker skulle hun gøre, hvis det var det hun havde fået at vide af dyrlægen, og ikke selv vidste mere om HD på daværende tidspunkt?

    Jeg er helt enig med dig, mht at det ikke er et værdigt liv hvis den ikke engang kan komme på tur, men det skriver hun den også kunne. Dog begrænsede ture.. Det er jo en vurderingssag, og om jeg selv havde truffet en anden beslutning, ja, det havde jeg nok, men som sagt - hvad skulle hun gøre hvis hun ikke vidste bedre selv? Så bliver hun jo nødt til at stole på dyrlægens ord.


  • #9   10. mar 2009 Hun har haft smerter hvis hun vælger leg fra og bare sidder og kigger på at de andre leger, - !!!!

  • #10   10. mar 2009 Susie : Nej man skal labgt fra altid tro på Dyrlæger - det samme gælder læger f'til os selv...

  • #11   10. mar 2009 Julie - hvor står der oplyst at hunden selv fravalgte leg, og at det ikke var ejerne selv der afskar den legen? Der står bare at den sad og kiggede, det kunne da ligeså vel være fordi ejerne 'forbød' den lege med, fordi den ikke kunne holde til det...
    Men ja, hvis den selv sad over havde den sikkert ondt.. Men det er jo så ufatteligt nemt at sidde og være bagklog på andres vejne.. Særligt når man ikke selv har set og oplevet hunden smiley


  • #12   10. mar 2009 nej hun havde ikke smerter, hun kunne bare selv mærke at nu gad hun ikke mere. hun var det gladeste dyr jeg har kendt, og det ville hun ikke være hvis hun havde ondt, og hoppede op når hun skulle ud.

  • #13   10. mar 2009 Line - Jeg har stået i samme situation med en ung hund. Dyrlægen ville give ham en chance, jeg ville have hunden aflivet..

    Jeg ved hvordan en ung schæfer bliver af at være stilleliggende for længe.. Hunden endte med at bide kæresten, angribe andre hunde (jojo, han blev holdt i snor, men flexi køtere har laaang line)..

    Jeg mener ganske seriøst ikke man kan tillade sig selv ikke at læse op på en sygdom når hunden får det konstateret.. detr må jo have været visse symptomer for HD siden hunden bliver tjekket så tidligt?

    Og jeg havde en huskefejl.. Min hund var 8 måneder da han blev aflivet..


  • #14   10. mar 2009 Line Madsen:

    "grunden til jeg solgte den , var at jeg havde 2 andre, som den ikke kunne lege med mere, den sag bare og kikede på de legede, og det var sku synd"

    Lige her...


  • #15   10. mar 2009 Og som nina mener jeg også at det er ens pligt at sætte sig ind i enmnet / Sygdommen hvis man har en hund der får konstateret en sygdom...
    - Det er det mindste man kan gøre for hunden -


  • #16   10. mar 2009 Nina, jeg kan sagtens forstå dine synspunkter, men pas nu på med ikke at personliggøre det for meget.
    Har selv haft en hund der fik konstateret HD, og fulgt en nær veninde og hendes hunds slemme HD-status, som også endte ud i en aflivning.. Ved skam godt hvor strid en sygdom det er..

    Men når det så er sagt, så synes jeg det er utroligt hvor bagkloge folk kan tillade sig at være, særligt når man aldrig har set hunden eller røgtenbillederne. Om man havde reageret anderledes eller ej er vel underordnet. Hunden er her ikke mere, og omvendt så lider den heller ikke mere.
    Det eneste i kan få ud af at lufte jeres mening om hvad I ville have gjort hvis det var jer der stod i situationen, er at gøre trådstarter endnu mere oprevet end hun er i forvejen.. (Hendes hund er lige død..) Og det er det absolut eneste i kan få ud af det.. I kan ikke hjælpe hunden, det er lidt for sent nu


  • #17   10. mar 2009 Julie - Ja det mener du, og så er der nogen der mener at det eneste rigtige at gøre er at købe en hund med en DKK-tavle.. Det er du vel ikke enig i..
    Hvad jeg prøver at sige er, at folk er lavet af forskellige meninger.. Der var sgu ingen af os herhjemme der satte os til at tage en ph.d. i Hoftedysplasi da vores hund fik det konstateret.
    Havde jeg egen hund nu, havde jeg til gengæld helt sikkert siddet med hovedet begravet i bøger.. Men bare fordi du og jeg ville sætte os til at læse om en sygdom, er det ikke ensbetydende med at det er forkert for andre at stole på dyrlægens ord.


  • #18   10. mar 2009 susie C

    Jamen det var da også dig , der først ville sælge din Han-hund på 6 år...

    Da jeg skrev på din annonce og tilbød at jeg evt. ville købe din hvalp .......( Maddie ) fra 2008.....eller evt . den tæve ( som nu er død )...... så du kunne beholde din gamle Han-hund på 6 år...... svarede du mig aldrig i annoncen.

    Og du skrev dengang i annoncen du skulle flytte... og KUN måtte have een hund , der hvor du flyttede hen....

    Og nu kan jeg se i din profil.... at du kun har din hvalp tilbage.... ... ...hmm


  • #19   10. mar 2009 Lidt rodet det her, men er ked af det på den unge hunds vejne smiley

  • #20   10. mar 2009 Trådstarter fulgte jo dyrlægens råd - altså hvis jeres dyrlæge sagde at jeres hund havde mange gode år endnu, ville I så aflive den på stedet??
    For fremtiden kan man måske få en "second opinion" hos en anden dyrlæge... Under alle omstændigheder er det en trist historie men hvis hunden ikke kunne klare sin nye families gåture, kunne den måske ikke klare nogen families gåture. Man kan vælge at se det som at hunden fik en chance mere men desværre ikke kunne klare det og nu har den fået fred og er foruden smerter... Kan selvfølgelig godt forstå at det gør dig ked af det!


Kommentér på:
Ked af det

Annonce