{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Renlig, gør vi noget galt? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Mario er nu 14 uger, og vi forstår ikke hvorfor der ikke sker fremskridt med renlighed! Med det samme han tisser indenfor, så tager vi ham med ud og roser ham med det samme han gør det udenfor og selvfølgelig oz med godbid.. Vi forstår bare ikke hvorfor han ikke går mod døren eller bare piver lidt til oz.. Bare her igår var vi væk fra ham i 20 min og da vi kom hjem havde han både tisset og lavet stort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlig, gør vi noget galt?
  • #1   29. jan 2006 Fik min renlig meget hurtig smiley

    Jeg luftede hende fast hver anden time hele døgnet *G* (naboerne tænkte hold da op en tosse kl. 4 der siger dyyygtiiig)

    Det virkede perfekft for mig, også selvom det var hårdt at stå op hele natten igennem.


  • #2   29. jan 2006 Min veninde havde også to hvalpe, som ikke ville blive renlige.
    Så prøvede hun og lukke dem ind i et sted med mindre plads. Derefter var de 100 % renlige.
    Jeg ved ikke om det virker på jeres hund, men i kan da prøve.


  • #3   29. jan 2006 Tror i det med mindre plads ville hjælpe? Han har nemlig det hele for sig selv nu. Men det er så oz kun en lejlighed på 70 kvm. Men når vi er hjemme ved ham, så skal han så ikke have lov til at gå i køkkenet og i stuen sammen med oz?

  • #4   29. jan 2006 Kan det evt være at det er fordi at han når at gøre det indenfor og det så giver succes på en måde. Hvis vi nu evt lufter ham fast hvad 2 time, vil det så hjælpe?

  • #5   29. jan 2006 Nemo - har en kravle gård ,som han kommer over i ,så snart han har leget eller sovet , der er hele bunden fyldt op med aviser , dette er for at undgå uheld på gulvtæppet ,og fungere godt :o)) min problem er, at han pga. størrelsen ,er for lille til at komme ud endnu :o)) han er 11 uger og vejer ca 1 kg...

  • #6   29. jan 2006 5 måneder er en meget normal alder for renlighed.
    Regn med at bære ham ud 10 gange om dagen. Og hvert fald lige efter han har spist, drukket, leget og sovet. Den er sikker hver gang. udover ros når han har tisset så bær ham direkte ind bagefter, så han har nemmere ved, at forstå at det er udenfor det foregår.

    Og ignorer alle uheld indefor.

    Med en potion tålmodighed bude der ikke være lang vej igen :-))



  • #7   29. jan 2006 Det var kun om natten og når de var alene hjemme, de var i det lille rum. Når hun var hjemme, gik de i hele huset.
    Det virkede på dem.


  • #8   29. jan 2006 Anders: Som Big nose også skriver, så skal det nok komme - nogle hunde er bare hurtigere end andre til at blive renlig... Vi moslede også længe med Freja hvorimod Baloo var renlig efter to dage...
    Men selvfølgelig skal han have lov til at være sammen med jer når i er hjemme - hvis han skal have mindre plads så er det kun når han er alene...


  • #9   29. jan 2006 Vil prøve det med at tag ham med ind med det samme igen efter han har gjort det, så han forstår det er kun det han skal.. Det skal så siges at når han gør det inden for, så har vi brugt tonen NEJ og så tager vi ham med ud, er det forkert??

  • #10   29. jan 2006 Tak for jeres svar, dejlig med lidt opbakker ;o) Men det skal siges at vi har prøvet med sådan en babylåge hvor vi bare lukkede ham ude i køkkenet når vi ikke var hjemme, men så pev han helt vild.. Så den fjernede vi med det samme igen. Men det var så også lige da vi fik ham vi gjorde det. Måske vi skal prøve igen?

  • #11   29. jan 2006 Ja ignorer alle uheld indefor, det fatter det ikke. Men den har nemmere ved at fatte gode oplevelser.

  • #12   29. jan 2006 Og synes det er en god ide med den låge. Min egen hund har kun gangen og køkkenet og det er mere end rigeligt.

  • #13   29. jan 2006 Køkkenet er så kun 8 kvm med er det nok? Det skal så siges at vi har hans kuv inde i stuen, skal vi så bare flytte den ud i køkkenet hvergang?

  • #14   29. jan 2006 Jeg syntes i skal prøve og lukke ham ud i køkkenet.
    Ja han skal have noget og ligge på derude.


  • #15   29. jan 2006 Men er det godt at flytte rundt med hans kurv, troede bare den skulle være det samme sted for at han bedst mulig kunne falde til rette og vide det er hans sted.. Men er det ligemeget?

  • #16   29. jan 2006 ved min lille hvalp kom det bare, ved at hun gik hen mod døren, og pev lidt, og så med det samme, kom vi og lukkede hende ud, men prøv at gå et par ture i snor med den om dagen, og få den til at synes at det er sjovt at være udenfor!

  • #17   29. jan 2006 Vores hund blev først renlig efter 2 år. Vi tror den lærte lidt af en hund som vi pasede lidt tid.
    Ellers er det meget vigtigt med meget faste vaner, at den kommer ud på bestemte tidspunkter, så den ved at den kommer ud, og at den skal gøre det hele udenfor.
    På den måde vænner hunden sig meget hurtigt til, hvornår den kan komme af med "det."


  • #18   29. jan 2006 Her er en side hvor du måske kan finde hjælp.
    www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/renlighed.html


Kommentér på:
Renlig, gør vi noget galt?

Annonce