903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

lidt dumt (tyveri) lidt dumt (tyveri)

ja vi har jo bur til emma, af fler grunde, hun så ik formår a ødelægge vores hjem og hun streser af i det.

men hva nu hvis vi får indbrud? der rigtig mange som ved vi har den her muskelhund og de er jo eftertragtet... er specielt lidt urolig for enkelte personer i den her by for ved de har enormt lange fingre og de faktisk ku finde på a nakke sårn en hund.... jeg føler derfor det lidt dumt emma er i bur så det jo herre nemt!

hun er go til a være vagthund udenfor bur men eller s slet ik, det os derfor jeg fx ik har et skilt medh er vogter jeg vil ik reklamere for hende... men hva syns i med buret??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt dumt (tyveri)
  • #1   12. mar 2009 HVIS nogen vil stjæle din hund tager de den, bur eller ej!..

Hvis hun er rigtig vogter-agtig, vil hun jo gø og være så aggressiv selvom hun er bur, at de ikke tager hende med..

Hvis folk virkelig er opsat på at stjæle en hund, tager de den også selvom den er i bur..

Så gør I bare hvad I har det bedst med..

• #2   12. mar 2009 jamen igen jeg ville da aldrig turde gå ind i et hjem hvis der stod en hund og knurred og gøed bagved døren? kom bar til a tænke på det fordi min veninde nævnte hun syns det var ret usmart

• #4   12. mar 2009 Hvis buret står sådan at man ikke kan se at hun er i bur, så vil en tyv jo ikke kunne vide om hunden er i fri adgang til hans bagdel.

• #5   12. mar 2009 nej det kan så godt være ved det ik for når vi får gæster os selvom det nogen hun aldrig har mødt logre hun jo bare og er glad, men der lukker vi dem self os ind sååh???

men det var bare fordi har jo hørt folk bar går ind i andres hjem og tar hunden...
    dem jeg er usikre på inviteres heller aldrig herhjem! det nægter jeg!

• #7   12. mar 2009 Har du tænkt på andre situationer end lige tyveri?

I tilfælde af brand er hun godt nok osse på den hvis hun er i bur.

• #8   12. mar 2009 marianne> ja du har ret og så ik helt med emmas situation... emma var totalt angst inden hun fik sit bur, hun gik helt amok når vi forlod hende bar en lyd eller ls så lå hun og rystedee under sengen!

vi købte så buret lod det stå i stuen ½ år med dyne og puder i og lagen ovr som en hule... vi filmed hende den 1 gang hun var i buret alene hjemme i 10 min hun var en helt anden hund! hun lagde sig ned og faldt i søvn... så på hende har det været det bedste nogensinde! den dag idag vil hun hellere sove i sit bur end i sengen ved os.... så det betder da en del.....

• #9   12. mar 2009 ja det med brand er da helt klart også en farlig situation! enig! men hvordan sku hun ku kom ud under alle omstændigheder? vi bor jo i lej?

vi har heldigvis en aftale med uverboen om a de lige holder øje med vores lej og omvendt når vi ude og de er ude , de har nemlig os hund

• #11   12. mar 2009 Har i prøvet og lade lågen stå åben så hun stadig har sit bur men dog mulighed for og gå ud?

• #12   12. mar 2009 jeg har så småt begyndt a gå hjemmefra ½ time hvor vi ik lukker hende i bur, indtil videre har hun intet ødelgt:D på længere sigt håber jeg det kan ende med vi slet ik behøve a smide hende i bur....men det os bar surt hvis hun så igen snupper en sofa..

køkkeneet er det dummeste sted for emma hun hopper på bordkanten og formår a tænde kogepladerne og vil ik udsætte hende for den farer.

• #14   12. mar 2009 maianne> ja for vil jo gerne have hun kan være fri i hjemmet, men har os bar været træt af at have mistet så mange ting i hjemmet fordi de ser lækre ud:D og det os farligt for emma hvis hun æder ting...

men ja målet er da a hun kan være fri hjemme

• #15   13. mar 2009 steen> vi har trænet alene hjemme og hun kan jo fint det mer så snart der kommer en anderledes lyd eller lys.. hun piver ik og hun gøer ik... jeg mener bestemt ik buret er unødvendig når nu emma så godt kan lide hendes hule.... tålmodighed? hmm vi har tjaa brigt 1½ år mindst på dette.... sååh og det ik kun hendes angst for lyde og lys i store rum der spilled ind.. og dage har det aldrig ku klares på...

• #16   13. mar 2009 rotterne.... emma vil ik lukkes inde i rum.. den har vi nemlig prøvet engang og der spiste hun døren for a komme ud, hun blev simpelthen angst af det.
    vi har haft adfærsting på hende da vi jo har haft mange problemer med emma i alle retninger... og vi har fået rettet så meget op på lillepiigen så det er helt utoligt! men i det hele store er det mest fordi jeg kom til a tænke over indbruds halløjet om det så ik var for nemt for tyven med en hund i bur.... så det jo ik fordi der noged problem som sådan med emma.

• #17   13. mar 2009 steen> som skrevet længere oppe ka emma sagtens være ude a buret i ½ time det gør vi dagligt... og der er ingenting hun hverken gøer knurre eller piver hun ligger sig til a sove, jeg ved bar ik om det for hurtigt for både emma men os mig at lade hende være alene igen udenfor buret en hel arbejdsdag for det ville sku være træls, synd og uretfærdig overfor emma hvis hun så endte som i starten med netop a æde sofaen, sengen, dørene, karmene, gulvet osv.... det er jo tit relateret til stress ved hunden... (har jeg dafået vide a dr.dr og adfærdsfolk) og nu går det lige så godt..

• #18   13. mar 2009 ilfg. dyre etisk råd må man ikke have hunde i bur mere end 3 timer, da man fratager hunden mulighed for bevægelse og motion. Og dette er under dyreværnsloven

• #19   13. mar 2009 MissPiggy:

Har I radien kørende, når I går hjemmefra? Det har mine altid, så lægger de ikke mærke til evt små mærkelige lyde.... Dog har de heller ingen alene-hjemme-problemer, men har i stedet en tendens til at gø lidt ad "mystiske" lyde smiley

Men i hvert fald held og lykke med vovsen!

• #20   13. mar 2009 k,n> ja vi har radion tændt:D

Kommentér på:
lidt dumt (tyveri)

Annonce