At lade bayen være tæt på hunden.. {{forumTopicSubject}}
Kom sådan til at tænke på..
Hvor stoler vi egentlig meget på vores hunde hva'.
Laura ELSKER ELSKER ELSKER vores børn ( dreng på 2½ og pige på 7 mdr ) Fik hun lov ville hun som en anden parasit sidde klistret op af dem hele dagen..
Når Malik vores søn sidder i sofaen og ser børnetime så hopper Laura næsten altid op og maser sig op af ham , så han piver og prøver at skubbe hende væk
Igår sad og så med Naja vores baby ved siden af mig i sofaen og Laura hoppede op og satte sig ligeved siden af Naja.
Naja blev vældig glad og begyndte at befamle Laura, hive hende i øret, hive i halsbåndet/hundetegnet og pille hende i hovedet...
Laura lå der bare og havde hun fået lov, var hun kravlet op på skødet af Naja. Det har hun før prøvet på inden at jeg stoppede hende...
http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/547523_l.jpg
Tænk hvor meget vi stoler på at vores hunde med store kæmpe rovdyrtænder, IKKE gør vores børn noget.
Jeg ville aldrig lade mine børn være alene med min hund, men det er ikke fordi at jeg tror at hun ville gøre noget, det er mere bare sådan et princip.
Malik får dog ikke lov at hverken pille hende i ørene, kravle oven på hende ( Naja får nu heller aldrig lov at kravle på hende ligemeget alder ) , eller give hende ordrer for ved godt at hunde bliver mindre tolerante , jo ældre barnet bliver.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Men er der andre børn (liige udover min bror på 12 som bare eeeeeeeeeelsker Tulle )
Så er jeg over dem og lader ikke Tulle være på hans værelse osv, ikke fordi hun bider eller gør dem noget, men fordi jeg ikke stoler på hvordan de er overfor hende.. som en nabo dreng på 3 der kommer her, han siger bar ned Tulle ned tulle og hopper rundt hvilket gør hun også blir helt vild og en dag fik revet ham i hoved ved et uheld.. guskelov har han selv hund og tog det meget pænt.. men der skal altså lidt alder til før de forstår at de skal være rolige og tydelige overfor hundene.. min søn på 6 træner med Tulle, sit dæk osv og de hygger sig virkelig sammen!
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.575
han har så lært at ae hundende og det får han lov til imens vi sidder der, for lige pluslig river han altså i dem.
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
-Og så til emnet
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 736
¨
Jeg stoler 99 % på vores.
Derfor er vores den mindste aldrig sammen med ham uden opsyn.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Det er blevet meget bedre nu. Når mødregruppen er på besøg, får hun lov at gå en hilserunde, men så heller ikke mere. Men det er mest pga at ikke alle mødre synes at en klam hundetunge i deres babyers hoved er det fedeste *Gg*
Steffen - Nu Naja kun er 7 mdr, forventer jeg ikke at hun forstår noget som helst..
Men hun får helt sikkert også en periode når hun bliver ældre som vores søn havde da han var lidt over et år gammel.
Hver gang han så Laura , hvis hun f.eks lå og sov i sofaen - Så skulle han hen og nive hende i poterne, prikke hende i øjnene og hvad man ellers kan gøre af spændende ting. Jeg havde virkelig øjne i nakken i den periode. Nu har han lært at man skal være sød ved hunden.. Det sidste vi mangler er bare at han ikke står og hopper foran kattene for at få en reaktion fra dem. Dén er svær at få ham til at forstå, selvom at jeg skælder ham ud hver gang.
Marianne - Gør hun ? Jeg er ikke god til at se sådan noget
Ja som du beskriver Ymer, sådan er Laura. Vi skulle virkelig gøre meget ud af at lære hende at man ikke bare skal stå og voldslikke babyen i hovedet.. Og man kan virkelig se på hende idag når hun sidder op ad vores datter at hun har en indre monolog om at skulle kontrolere sig selv for ikke at overslikke på Naja
Julie -
Tak
Har det som dig.. 99% , Men den sidste % er altid den der 'for en sikkerheds skyld'
At lade bayen være tæt på hunden..