548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

åhja, de hundebedsteforældre åhja, de hundebedsteforældre

Jeg har været hjemme hos de gamle i weekenden, eller dvs. jeg skulle mødes med nogle af mine gamle venner også skulle min mor og far passe joey det meste af lørdagen...
Inden jeg tager afsted er vi lige ud at gå og møder så nogle hunde på en sporstplads som Joey får lov at lege med.. Det er store hunde så de er self. lidt voldsomme, men ikke sådan så der sker noget med nogle af dem.. En lab hvalp muler så joey i leg, og straks flyver mormor hen og samler ham op og trøster ham.. Hmm ja, nu tror han så den hund er farlig og vil ikke i nærheden af den.. Da vi kommer hjem smutter jeg hurtigt ud af døren og kommer hjem omkring aftensmadstid, og hvad ser jeg, Joeys tørkost blandet op med 2/3 flæskesteg.. nå så fik han lige tynd mave der tænkte jeg så (det fik han så ikke heldigvis).. hen på aftenen bliver han træt og ligger sig i sin kurv, så rejser mormor sig op og henter ham, for han skal da sove i skødet hos hende.. Og om natten kommer hun ind til mig og spørger om han ikke må kommer op og sove hos dem..
Åh, ja, det er simpelthen ligesom at holde styr på en flok unger at være hjemme hos dem, man skal hele tiden holde øje med hvad der sker rundt omkring, men hva, de nyder det vist lige meget allesammen, og det nytter nok ikke noget at forsøge at opdrage nogle af dem til noget andet...

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åhja, de hundebedsteforældre
  • #1   16. mar 2009 hihi kender det, min mor er dog som mig at en hund er en hund og ikke en baby, men min bror på12 glemmer det og da hun ikk må komme i møblerne her som min bror godt ved men liiige glemmer skal jeg hele tiden være over ham for "jamen hun er jo så lille og dejlig" ja det er hun men nej hun skal ikk op i sofaen så må han gå på gulvet og det gør han så også tiihi.. han er også gerne ude en time i haven og bar løbe rundt og lege med hende.. det nu dejligt med sådan en skøn familie .. min mor kan ikk tåle dyr så min bror er glad for han kan nyde at vi altid har haft dyr her..

• #3   16. mar 2009 Casio: det er slet ikke brok.. men de skal jo også respektere de grænser jeg sætter..Fx at min hund ikke skal have menneskemad fordi han har allergi og kan få det rigtig skidt af det..
    At han har haft adfærdsproblemet netop omkring andre hunde som vi har trænet væk, og hans frygt skal ikke forstærkes af at hun løfter ham op.. så vi skal starte forfra..

• #4   16. mar 2009 Mopsejer: ja tror de nyder den ekstra opmærksomhed smiley

• #5   16. mar 2009 Joey ser altså også sød ud på billederne, så han er da lige til at forkæle smiley

sådan er bedsteforældre, uanset om det er overfor hunde eller børn.... så man må vælge hvad man vil kommentere og evt. forbyde og hvad man lukker øjnene for. For ingen tvivl om at begge parter nyder forkælelsen. Hvorfor mon vores børn elsker at sove hos bedsteforældre hehe

• #6   16. mar 2009 Schh: ja jeg er godt nok spændt på når de skal passe ham 4 uger mens jeg skal udenlands, mon jeg kommer hjem til en rullekugle hund smiley

• #8   16. mar 2009 Jeg opfatter det heller ikke som brok, man skal bare vælge, og er det vigtige ting som f.eks. mad, er det da ok at sige det, hvis hunden .feks. ikke må få noget bestemt. Selvom det for andre kan lyde lidt skrapt/hysterisk. Det har jeg selv prøvet både med børn og hund, og der må folk mene hvad de vil. Med andre ting kan jeg så lade dem gøre noget andet end jeg selv gør.

Sille skal passes 14 dage i sommerferien, og lige mht. maden kommer jeg til at være skrap, men om de vil have hende sovende i sengen bestemmer de selv, det er deres seng (og hun sover ikke i sengen hos os). Jeg tror ikke det vil spolere hende, for reglerne bliver ikke ændret herhjemme. Mon ikke Sille kan kende forskel? Børn kan i hvert fald smiley

• #9   16. mar 2009 Casio: ja, de gør det jo af kærlighed, og joey nyder det da også, han synes jo det er skønt at blive båret rundt på og få alle livretterne og sove i stor seng osv.. Men gad godt se hendes ansigt hvis jeg kom med en regning fra dyrlægen på en forgiftningsdiagnose og en gang brækmiddel fordi hun ikke kunne holde sig i skinnet med gufferne smiley

• #10   16. mar 2009 Silles madmor: altså jeg er meget hys omkring det med mad.. Fx har min mor og min niece siddet og fodret ham med vindruer og chokoladekage fordi de ikke vidste det var giftigt.. og hvis de skal huske alt han er allergisk overfor glemmer de sikkert noget og derfor er det nemmere at de bare slet ikke giver ham noget...

• #12   16. mar 2009 Det synes jeg er iorden at være, og selvom mine hundepassere selv har haft hund, så får de også en liste med og en stor pose med det mad og guffere som hun må få de 2 uger - og nix mere end det.

Jeg har også sagt det fra starten, når vi har haft hende med nogen steder, at hvis nogen giver hende andet end det vi giver hende, så risikerer hun at få tynd mave og så får de Sille med hjem til det er overstået - det plejer at hjælpe smiley

• #13   16. mar 2009 Bedsteforældre er noget af det mest demoralisrende, både for børn og hunde ;o)
    Er sværere at opdrage bedsteforældre end et helt kuld hvalpe. Min hund har altid taget på når hun bliver passet hos bedsteforældrene, selvom jeg har prøvet at forklare at en voksen hund ikke behøver at få morgenmad, frokost, aftensmad, natmad og en masse godbidder ind i mellem.
    Selvfølgelig er der visse regler de skal overholde, men ellers er mit bedste råd så frie tøjler som muligt. De skal jo også gerne synes at det er sjovt at passe hund. Så må man nok bare være glad for at de gider ;o)

• #14   16. mar 2009 Hold da op han bliver forkælet - bare mine forældre var sådan - de er ikke særlig vilde med dyr så vi kan aldrig få passet dem eller tage dem med.
    Men kan godt forstå dig at det ikke dur når han har de problemer at de så ikke hører efter dig og respekterer dine grænser!

• #15   16. mar 2009 Vær du hellere gls for at bedsterne gider at passe din hund------Sådan nogle har jeg ikke længere----Nu er det mig som er bedste og skal passe unger----

Kommentér på:
åhja, de hundebedsteforældre

Annonce