4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
åhja, de hundebedsteforældre åhja, de hundebedsteforældre
Jeg har været hjemme hos de gamle i weekenden, eller dvs. jeg skulle mødes med nogle af mine gamle venner også skulle min mor og far passe joey det meste af lørdagen...
Inden jeg tager afsted er vi lige ud at gå og møder så nogle hunde på en sporstplads som Joey får lov at lege med.. Det er store hunde så de er self. lidt voldsomme, men ikke sådan så der sker noget med nogle af dem.. En lab hvalp muler så joey i leg, og straks flyver mormor hen og samler ham op og trøster ham.. Hmm ja, nu tror han så den hund er farlig og vil ikke i nærheden af den.. Da vi kommer hjem smutter jeg hurtigt ud af døren og kommer hjem omkring aftensmadstid, og hvad ser jeg, Joeys tørkost blandet op med 2/3 flæskesteg.. nå så fik han lige tynd mave der tænkte jeg så (det fik han så ikke heldigvis).. hen på aftenen bliver han træt og ligger sig i sin kurv, så rejser mormor sig op og henter ham, for han skal da sove i skødet hos hende.. Og om natten kommer hun ind til mig og spørger om han ikke må kommer op og sove hos dem..
Åh, ja, det er simpelthen ligesom at holde styr på en flok unger at være hjemme hos dem, man skal hele tiden holde øje med hvad der sker rundt omkring, men hva, de nyder det vist lige meget allesammen, og det nytter nok ikke noget at forsøge at opdrage nogle af dem til noget andet...
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
At han har haft adfærdsproblemet netop omkring andre hunde som vi har trænet væk, og hans frygt skal ikke forstærkes af at hun løfter ham op.. så vi skal starte forfra..
feb 2008
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 24
sådan er bedsteforældre, uanset om det er overfor hunde eller børn.... så man må vælge hvad man vil kommentere og evt. forbyde og hvad man lukker øjnene for. For ingen tvivl om at begge parter nyder forkælelsen. Hvorfor mon vores børn elsker at sove hos bedsteforældre hehe
feb 2008
mar 2008
Sille skal passes 14 dage i sommerferien, og lige mht. maden kommer jeg til at være skrap, men om de vil have hende sovende i sengen bestemmer de selv, det er deres seng (og hun sover ikke i sengen hos os). Jeg tror ikke det vil spolere hende, for reglerne bliver ikke ændret herhjemme. Mon ikke Sille kan kende forskel? Børn kan i hvert fald
feb 2008
feb 2008
mar 2008
Jeg har også sagt det fra starten, når vi har haft hende med nogen steder, at hvis nogen giver hende andet end det vi giver hende, så risikerer hun at få tynd mave og så får de Sille med hjem til det er overstået - det plejer at hjælpe
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 92
Er sværere at opdrage bedsteforældre end et helt kuld hvalpe. Min hund har altid taget på når hun bliver passet hos bedsteforældrene, selvom jeg har prøvet at forklare at en voksen hund ikke behøver at få morgenmad, frokost, aftensmad, natmad og en masse godbidder ind i mellem.
Selvfølgelig er der visse regler de skal overholde, men ellers er mit bedste råd så frie tøjler som muligt. De skal jo også gerne synes at det er sjovt at passe hund. Så må man nok bare være glad for at de gider ;o)
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 322
Men kan godt forstå dig at det ikke dur når han har de problemer at de så ikke hører efter dig og respekterer dine grænser!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.167
åhja, de hundebedsteforældre