{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Overfaldet af Amstaf... {{forumTopicSubject}}

Ja, så blev det vores tur....
Er ellers ikke meget for at være racistisk, men hvor er det svært når man selv oplever det på nær hold...
Jeg har altid været loyal overfor folk med muskelhunde og prøvet at mane stemningen til jorden, men efter vores oplevelse i dag er jeg vist blevet lidt af en racist!
Jeg er så bange.....
Min søsters hund var med på tur i snor. En løs Amstaf kommer stille trissende bagfra. Uden ejer og uden snor.
Den kom logrende, men det ændrede sig hurtigere end jeg nogensinde har set og fluks så sad den i nakken på stakkels Toby... Vi forsøgte at holde Toby helt stille da den ruskede i ham af hensyn til nakken og jeg fik fingrende ind i dens mund, mens en ven forsøgte at tæve den af ham.... Nu sidder vi tilbage med en hund med et kødsår og ar på sjælen samt en narkose imorgen... Sidst men ikke mindst et falsk tlf nr. på ejeren.... Øv hvor er det bare noget lort!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overfaldet af Amstaf...
  • #1   17. mar 2009 Du har forhåbentlig meldt det til politiet?

• #4   17. mar 2009 Det var en Amstaff.... det er svært at melde når manden opgav forkert nr og navn!!!

• #5   17. mar 2009 Nææ det er det vel ikke, det er faktisk ret enkelt, du kan vel give en signalement af både ejer og hund??

• #6   17. mar 2009 Jeg snakkede med vagthavende....Lød ikke videre interesseret skal komme forbi i morgen med alle oplysningerne.....

• #7   17. mar 2009 Tror næppe jeg får noget ud af det...

• #8   17. mar 2009 ikke sikkert men du kan være heldig at de har haft fat i ham før, ihvertfald er det en god ide hvis det skulle ske igen for andre, idioter som ham skal sgu ikke bare have lov at slippe!!!
    men rigtig meget held og lykke med din hund håber den kommer over det uden for mange men` fysisk som psykisk!

• #9   17. mar 2009 Det skal du bare melde til politiet med det samme!!!

Sikke noget svineri. Jeg føler med dig. Føj en grim oplevelse. Jeg håber i kommer over episoden. Både dig, din hund og din søster.

• #10   17. mar 2009 Jeg gik tur i dag med min veninde, og jeg holdte begge hunde, da hun er syg.. Hun har en SBT'er, hanhund som ikke er skide glad for fremmede hanhunde efter overfald, så derfor er de altid i snor når vi går tur. Op over bakken, kommer der en løs hund, også en amstaff.

Ejeren kommer først da hunden står ved vores, og min veninde råber til dem at de godt må få deres hund til dem, til det får vi svaret: "Tag det roligt!" Jeg var så gal, jeg stod med en han der ikke kan li andre hanner og en tæve som beskytter hendes flok, så det var sjovt for mig.. Ejeren kom endelig hen til mig, og så kunne han selvfølgelig ikke få fat i sin hund!!! Det var sgu som om han var bange for den, for han rakte ikke hånden ned mellem de tre hunde! Han slog den så med snoren, det hjalp ikke, så hans kæreste måtte fare igennem flokken og tage fat i hunden.

Det er simpelthen for meget. Jeg var så gal da jeg gik derfra, tænker på hvor galt det kunne ha gået.. smiley Havde det været en tæve havde jeg tabt alt hvad jeg har fået trænet med Money på gulvet. Det er så tarveligt at folk har deres hunde løse hvis de ikke har styr på indkald, det mindste manden kunne ha sagt var da undskyld!! smiley

Så kære dig, der træner indkald på vejen i Hundige, næste gang din hund løber over til min, så kan du sgu i det mindste sige undskyld!

• #12   17. mar 2009 *DKK* Basset Hound-
    Er der noget at sige til det! Hvad ville du selv gøre hvis du stod med problemet? Mit problem er IKKE muskelhunde, men muskelhunde uden snor på...... Jeg mener bare hvor svært kan det være at tage visse foranstaltninger... Det gør vi jo alle, alt efter hvilken race vi har!

• #14   17. mar 2009 det var dog fordærdeligt, håber din hund kommer sig.. jeg synes ganske enkelt alle hunde skal i snor, tænk på dem der er bange for hunde, det er ikke sjovt for dem uanset hvad hunderace det er, og så undgår man også disse grimme episoder der kan ske.. vi har jo mange hundeskove og arealer hvor man kan gå hen med sine hunde så de kan rende rundt der uden at genere nogen..

• #16   18. mar 2009 Oplevede det samme med en muskel hund for to måneder siden, sød og rar men lige pludselig uden varsel.... haps, og ville ikke slippe igen.
    - før har jeg heller ikke været specielt bekymret hvis folk havde deres muskelhund løs i indhegningen i hundeskoven, det er jeg nu - efter den oplevelse er vi dem der er smuttet - desværre.

• #17   18. mar 2009 Sammen her , hunden (amstaf) var uden snor ..

• #18   18. mar 2009 Pyh, tror jeg var godt lige at få en nats søvn... Jeg har godt nok været i chok....
    Nu kommer Toby med på arbejde (dyreklinikken), og så må vi se hvor slemt det er;O)
    God dag til alle

• #19   18. mar 2009 altså jeg oplevede også at blive overfaldet, eller min huns gjorde for nogle år siden. Men det var altså en dansk svensk gårdhund der hoppede i flæsket på den hund jeg gik med.. I tænker aldrig at det er tilfældigt at hundene ik kan li hinanden og det så lige er en muskelhund?

• #21   18. mar 2009 Kald nu en kamphund for en kamphund og se sandheden i øjnene! Det er fint folk har de hunde men få dem nu i snor!

• #23   18. mar 2009 Vores KAMPHUND, som i er så glade for at kalde dem herinde blev angrbet af en labrador blanding i lørdags. Og det var ikke selvforskyldt, og det var helt uden varsel!

Heldigvis kom hun godt fra det men med flænge over øje og i panden!

Det er ikke kun muskelhunde der angriber på den måde, så se nu at få jeres små chihuahuaer og labrador i snor også. Det er sku dem der er ved at kvæle sig sev fordi de gør så meget, mens vi går stille og roligt forbi!

• #24   18. mar 2009 Så er Toby blevet sat sammen igen! 15 sting blev det til....
    Vi har meldt overfaldet.

• #27   18. mar 2009 Så den eneste forskel du kan nævne er størrelsen?

Jeg kan sagtens holde min hund, og hun er altså en basse på 30 kg.
    Hvis ikke du kan holde en hund, så har det noget med opdragelsen at gøre.
    Jeg bliver så indebrændt over at se små hunde stå og gø på livet løs, når vi kommer forbi. Bella har aldrig givet lyd for en hund, hun underkaster sig endda med det samme ved enhver lyd. Og at smide historien i ekstra bladet, hvad er det nu for noget fis? Det er sku de mindre hunde der er så skide hidsige at det er til at brække sig over. Ja undskyld mig. Men sådan nogle ord som jeres kan sku kun komme fra uvidende mennesker. Der ikke ved en skid om racen og opdragelsen på disse hunde.
    De skal lige siges at vi aldrig har bella uden snor. Men Dolly render op og ned af bella hele tiden og der har aldrig været det mindste.

• #28   18. mar 2009 Det eneste i kan se er de dårlige ting om muskelhunde, fordi der er så meget fokus på dem for tiden!

Havde chihuahuaer været kg større, så havde de været de rene dræbermaskiiner, hvertfald efter deres temperament at bedømme.

• #32   18. mar 2009 Min kamphund kan hverken slås eller bide en anden hund..
    Ja, så kald mig naiv og uvidende, men det gør hun ikke.

Jeg har intet imod små hunde, vi har selv en lille pekingeser pige også. Hun er vokset op med Bella, så hun kender hende ud og ind. Selvom hun er lille gør hun aldrig af andre hunde. Fordi hun er vant til dem. Så hvad er grunden til at jeres små hunde gør af min store farlige bidske kamphund? Hiver dem afsted når vi kommer gående... Jeg kan ikke andet end at smile lidt af det her, for i er simpelthen fantastisk uvidende. At den eneste "forskel" i kan komme med er størrelsen.. Bella er sku ikke særlig stor... Hn er stærk ja, men igen, træner man en hund til ikke at trække, hvor er problemet så?

• #37   18. mar 2009 Problemet er vel også at man i sådan en debat er nød til at se udover sin egen næsetip, for selvfølgelig findes der muskelhunde der aldrig vil overveje at bide ligesom der findes små hunde der gør det, men hvis man lige ser ud over sin egen ufarlige guldklump kommer man vel ikke uden om muskelhunde ligger i den tunge ende mht . overfald på hunde eller mennesker.
    - så stor ros til de ejere der ved hvad de har med at gøre og handler derefter, det er jo ikke jer der gør statistikken for muskelhunde og overfald er kedelig, desværre er der mange der måske ikke har kompetencen til sådan en hund som lige præcis vælger den race, så det er vel ikke så underligt vi andre går den anden vej når vi møder en muskelhund, vi kan jo ikke vurdere dens ejer på 2 min.
    - hvis i havde et rødt kryds på ryggen var det lidt nemmere (0

• #39   19. mar 2009 Ærlig talt jeg ville 1000 gange hellere have mødt en løs chihuahua i tirsdags end den Amstaff. Hvis de små hunde er i snor og gør betyder det jo ikke, at hvis de var løs, ja så ville de fare hen og prøve at slagter min!
    Hvis man har en muskelhund må man være sit ansvar bevidst og holde den i snor. Også selvom det er den sødeste og kærligste hund bag hjemmets 4 vægge.
    Ham der ejede denne hund havde nok heller ikke regnet med udfaldet siden der var sluppet løs! Jeg mener, at hvis man ikke som muskelhundeejer kan se, at man har et ansvar og tager racen seriøst, så ved man ikke hvad man har med at gøre... Og så er det dem der er useriøse og uvidende.

Som jeg skrev... Denne hund kom logrende, men forvandlede sig på et split sekund.

Hvad havde jeg gjort hvis jeg havde været alene afsted?

Jeg er stadig påvirket af det og ja jeg er blevet pisse bange for hvad jeg jeg ene mand kan stille op for at forsvare min hund imod så stærk en hund...

Jeg er stadig dybt taknemmelig for at vi var flere afsted for jeg har tit taget den tur alene, men det tør jeg bare ikke mere nu.

Hvis den hund havde været i snor havde Toby haft det fint... Han havde ikke været i narkose, og han havde sluppet for overfaldet, som jeg nu er bange for har præget ham for livet.....

• #40   19. mar 2009 Desuden er min venindes hund også blevet bidt... værre end vi troede så det var 2 hunde ud af 3 den fik fat i!

• #41   19. mar 2009 Jeg synes heller ikke muskel hunde skal være løse, men kan godt forstå deres ejere ligesom vi gerne vil have den løs til leg osv med andre hunde.
    - det der undrer mig er hvorfor et lyst hoved der selv ejer en muskel hund og et stykke mark ikke laver et sted hvor den race kan mødes og lege sammen, få en hundetræner ud der netop er kompetent nok til at træne dem, det må da være fedt for dem med muskelhunde at have sådan et fristed og vi andre slipper for angsten ved at opleve dem løse.

• #46   23. mar 2009 Vi fandt frem til ejeren. Der har åbenbart været problemer med denne hund før. Manden har tilstået, så må vi se! Det bedste af det hele han har den forsikret!

• #49   23. mar 2009 Ej helt ærligt. Hvad laver det fjols? Når det er sket før, må han simpelthen erkende at han bliver nød til at få den hund i snor!

Kommentér på:
Overfaldet af Amstaf...

Annonce