Overfaldet af Amstaf... {{forumTopicSubject}}
Ja, så blev det vores tur....
Er ellers ikke meget for at være racistisk, men hvor er det svært når man selv oplever det på nær hold...
Jeg har altid været loyal overfor folk med muskelhunde og prøvet at mane stemningen til jorden, men efter vores oplevelse i dag er jeg vist blevet lidt af en racist!
Jeg er så bange.....
Min søsters hund var med på tur i snor. En løs Amstaf kommer stille trissende bagfra. Uden ejer og uden snor.
Den kom logrende, men det ændrede sig hurtigere end jeg nogensinde har set og fluks så sad den i nakken på stakkels Toby... Vi forsøgte at holde Toby helt stille da den ruskede i ham af hensyn til nakken og jeg fik fingrende ind i dens mund, mens en ven forsøgte at tæve den af ham.... Nu sidder vi tilbage med en hund med et kødsår og ar på sjælen samt en narkose imorgen... Sidst men ikke mindst et falsk tlf nr. på ejeren.... Øv hvor er det bare noget lort!!!!!!
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 182
nov 2004
jul 2007
jul 2007
nov 2004
men rigtig meget held og lykke med din hund håber den kommer over det uden for mange men` fysisk som psykisk!
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Sikke noget svineri. Jeg føler med dig. Føj en grim oplevelse. Jeg håber i kommer over episoden. Både dig, din hund og din søster.
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
Ejeren kommer først da hunden står ved vores, og min veninde råber til dem at de godt må få deres hund til dem, til det får vi svaret: "Tag det roligt!" Jeg var så gal, jeg stod med en han der ikke kan li andre hanner og en tæve som beskytter hendes flok, så det var sjovt for mig.. Ejeren kom endelig hen til mig, og så kunne han selvfølgelig ikke få fat i sin hund!!! Det var sgu som om han var bange for den, for han rakte ikke hånden ned mellem de tre hunde! Han slog den så med snoren, det hjalp ikke, så hans kæreste måtte fare igennem flokken og tage fat i hunden.
Det er simpelthen for meget. Jeg var så gal da jeg gik derfra, tænker på hvor galt det kunne ha gået..
Så kære dig, der træner indkald på vejen i Hundige, næste gang din hund løber over til min, så kan du sgu i det mindste sige undskyld!
jul 2007
Er der noget at sige til det! Hvad ville du selv gøre hvis du stod med problemet? Mit problem er IKKE muskelhunde, men muskelhunde uden snor på...... Jeg mener bare hvor svært kan det være at tage visse foranstaltninger... Det gør vi jo alle, alt efter hvilken race vi har!
maj 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 100 Svar: 1.265
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
- før har jeg heller ikke været specielt bekymret hvis folk havde deres muskelhund løs i indhegningen i hundeskoven, det er jeg nu - efter den oplevelse er vi dem der er smuttet - desværre.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 58
jul 2007
Nu kommer Toby med på arbejde (dyreklinikken), og så må vi se hvor slemt det er;O)
God dag til alle
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 52
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Emner: 102 Svar: 513
Heldigvis kom hun godt fra det men med flænge over øje og i panden!
Det er ikke kun muskelhunde der angriber på den måde, så se nu at få jeres små chihuahuaer og labrador i snor også. Det er sku dem der er ved at kvæle sig sev fordi de gør så meget, mens vi går stille og roligt forbi!
jul 2007
Vi har meldt overfaldet.
aug 2007
Jeg kan sagtens holde min hund, og hun er altså en basse på 30 kg.
Hvis ikke du kan holde en hund, så har det noget med opdragelsen at gøre.
Jeg bliver så indebrændt over at se små hunde stå og gø på livet løs, når vi kommer forbi. Bella har aldrig givet lyd for en hund, hun underkaster sig endda med det samme ved enhver lyd. Og at smide historien i ekstra bladet, hvad er det nu for noget fis? Det er sku de mindre hunde der er så skide hidsige at det er til at brække sig over. Ja undskyld mig. Men sådan nogle ord som jeres kan sku kun komme fra uvidende mennesker. Der ikke ved en skid om racen og opdragelsen på disse hunde.
De skal lige siges at vi aldrig har bella uden snor. Men Dolly render op og ned af bella hele tiden og der har aldrig været det mindste.
aug 2007
Havde chihuahuaer været kg større, så havde de været de rene dræbermaskiiner, hvertfald efter deres temperament at bedømme.
aug 2007
Ja, så kald mig naiv og uvidende, men det gør hun ikke.
Jeg har intet imod små hunde, vi har selv en lille pekingeser pige også. Hun er vokset op med Bella, så hun kender hende ud og ind. Selvom hun er lille gør hun aldrig af andre hunde. Fordi hun er vant til dem. Så hvad er grunden til at jeres små hunde gør af min store farlige bidske kamphund? Hiver dem afsted når vi kommer gående... Jeg kan ikke andet end at smile lidt af det her, for i er simpelthen fantastisk uvidende. At den eneste "forskel" i kan komme med er størrelsen.. Bella er sku ikke særlig stor... Hn er stærk ja, men igen, træner man en hund til ikke at trække, hvor er problemet så?
nov 2008
- så stor ros til de ejere der ved hvad de har med at gøre og handler derefter, det er jo ikke jer der gør statistikken for muskelhunde og overfald er kedelig, desværre er der mange der måske ikke har kompetencen til sådan en hund som lige præcis vælger den race, så det er vel ikke så underligt vi andre går den anden vej når vi møder en muskelhund, vi kan jo ikke vurdere dens ejer på 2 min.
- hvis i havde et rødt kryds på ryggen var det lidt nemmere (0
jul 2007
Hvis man har en muskelhund må man være sit ansvar bevidst og holde den i snor. Også selvom det er den sødeste og kærligste hund bag hjemmets 4 vægge.
Ham der ejede denne hund havde nok heller ikke regnet med udfaldet siden der var sluppet løs! Jeg mener, at hvis man ikke som muskelhundeejer kan se, at man har et ansvar og tager racen seriøst, så ved man ikke hvad man har med at gøre... Og så er det dem der er useriøse og uvidende.
Som jeg skrev... Denne hund kom logrende, men forvandlede sig på et split sekund.
Hvad havde jeg gjort hvis jeg havde været alene afsted?
Jeg er stadig påvirket af det og ja jeg er blevet pisse bange for hvad jeg jeg ene mand kan stille op for at forsvare min hund imod så stærk en hund...
Jeg er stadig dybt taknemmelig for at vi var flere afsted for jeg har tit taget den tur alene, men det tør jeg bare ikke mere nu.
Hvis den hund havde været i snor havde Toby haft det fint... Han havde ikke været i narkose, og han havde sluppet for overfaldet, som jeg nu er bange for har præget ham for livet.....
jul 2007
nov 2008
- det der undrer mig er hvorfor et lyst hoved der selv ejer en muskel hund og et stykke mark ikke laver et sted hvor den race kan mødes og lege sammen, få en hundetræner ud der netop er kompetent nok til at træne dem, det må da være fedt for dem med muskelhunde at have sådan et fristed og vi andre slipper for angsten ved at opleve dem løse.
jul 2007
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Overfaldet af Amstaf...