{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

uskrevet regl i hundeskoven {{forumTopicSubject}}

hved ikke om der findes en regl om dette. men vil lige dele en oplevelse og hører hvad i syntes.

jeg kommer derud og der er ikke andet end 2 hunde (lab størelser) og deres 2 ejere. tæven er ved at være 7 måneder og hanhunden er 2 år. ejeren til tæven er en kvinde og hun kæmper en brag kamp for at holde hanhunden væk fra hendes tæve. som nok dufter liidt for godt.
manden til handen er en lidt ældre herre som står med en påskebryg og sludre om vind og vejr og gider ikke engang kalde på sin hund.

damen vælger at gå en en runde med hendes hund, men hannen følger efter og det samme gør herren jo så også.

til sidst bliver det for meget for hende, for hun har virkelig problemer med at holde de hunde fra hinanden og hun går.

herren bliver stående og snakker med mig, i det resultat og hun ikke kan komme ud og hundeskoven fordi hanhunden følger med.
så blev det nok for mig og jeg gik ned og prøvede at holde hans hund inde, men den slap ud af lågen og fuldte efter hende. jeg løb efter og hold den og bad ham om at komme med en line.

ikke en gang kaldte han på sin hund og gav hende skylden for at dukke op med en højløbsk tæve.

kvinden anede jo ikke at hunden er ved at komme i løb og valgte jo at prøve at undgå dem. enten ved at gå rundt med hunden eller gå hjem, da hun tydeligt kunne se at det stressede hendes hund for meget.

jeg holder mig selv væk fra hundeskoven når vi har en fornemmelse af at det er ved at være tid.
men syntes stadig godt at han kunne have kaldt sin hund til sig, så hun fik chancen for at komme væk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uskrevet regl i hundeskoven
  • #1   18. mar 2009 ja, jeg holder mig væk fra hundeskoven når min tæve er i løb eller ved at være det..

Men, jeg har oplevet hanhunde der ter sig som om min tæve var ved at komme i løb, på trods af at hun IKKE er...Det er kun nogle, men det var så meget at vi troede hun havde livmoderbetændelse, men der var intet.. så det er jo ikke til at vide om hendes hund også bare er en hannen reagerede på-..
    Vi oplever dog også nogle der kom med løbske tæver, og det forstår jeg ikke..

• #2   18. mar 2009 Min tæve er omsværmet hele året stortset, det er bare trælst når nu hun ik er i løb.
    Kommer heller ik i hundeskoven når hun er i løb, eller li inden og efter. For det er synd for de hanhunde og hende selv, for hun siger som regel ik fra overfor dem, når hun ik er i løb.

• #3   18. mar 2009 Man tager da heller ikke en højtløbsk tæve med i en hundeskov/hundelege plads. Det er kun og bede om ballade.. Men udover det synes jeg også det var for dårlig af manden ikke at kalde den til sig eller i det mindste give den snor på.. Hvis tæven ikke var så gammel indnu og dette var dens første løb kan jeg sagtens forstå hun ikke lige var klar over den var i løb.

• #4   18. mar 2009 Jeg holder Kia væk fra andre hunde når hun er ved at komme i løb, er i løb og efter at hun har været i løb.

Kommer i forvejen aldrig i hundeskove, og kunne ikke finde på at tage en løbsk tæve med i en hundeskov men den skal jo stadig luftes og her er det alles opgave at holde deres hunde fra hinanden ...

Men der er altså hanhunde som bare altid er hormonfyldte og ikke kan lade en usteriliseret tæve være om den er i løb eller ej og de ejere har i den grad den opgave at holde styr på deres hunde. Og disse synes jeg har mindst lige så lidt at gøre i en hundeskov som en løbsk tæve !!

Det er så træls at min hund skal gå med en hanhunds snude i røven konstant og skal stresse og frustrere over at holde denne han væk fra sin bagdel, bare fordi hanhunden ikke kan styre sine drifter og ejeren ikke kan styre sin hanhund.

Der er jeg ret kold og går ind og fjerner hanhunden indtil jeg får Kia væk fra situationen, da hun har svært ved at sige ordentlig fra uden at frustrere.

Kias eneste "trælse" oplevelser med andre hunde har været to Sct. Bernard hanner der ikke ville lade hende være :o(

• #5   18. mar 2009 Sanne M.: ka ik være mere enig at det er trælst at ens tæve har en hanhund, rendende med dens snud i min tæves bagdel, selvom den ikke er i løb.

• #6   18. mar 2009 han lyder da ikke som om at han overhoved opdagede hvad hans hund havde gang i.. som du skriver er det en ung tæve, der åbenbart er ved at gå ind i sin første løbetid.. det er altså ikke lige noget man lægger mærke til med det samme, da de lugter et par dage før at der kommer blod. Freja er så go til at holde sig ren, og kommer der en plet på gulvet slikker hun den op, så jeg lægger kun mærke til et når vi ligger og leger på gulvet og kan se at hun er hævet, eller hvis hun har lagt på et tæppe.

Men er enig i at ham manden nok skulle ha sat den pilsner fra sig og holdt bedre øje med sin hund

• #7   18. mar 2009 som kvinden selv sagde var der ikke tegn på at hun skulle komme i løb, men hanhunde hved jo mange gange mere end vi hved.

men hun var helt forpustet af at skulle holde den hund væk og løb rundt efter dem.

man hved aldrig hvornår det 1. løb kommer, men jeg har også en tæve der dufter godt hele året og der er altid en eller anden hanhund der har snuden i r... på hende. hun hader det og vi ender altid med at gå, for som sagt så stresser det en tæve meget.

manden syntes ikke hans hund gjorde noget forkert, og det gjorde den nok heller ikke i følge dens drifter, men jeg syntes også at han handlede forkert og ikke kaldte sin hund til sig eller i det mindste sagde nej til den.

han blev med med at sige at der bare manglede en større hanhund som kunne holde den væk, men der var jo ikke andre end os og derved hjalp det jo ikke i stående stund

• #8   18. mar 2009 Det er vel ikke en uskrevet regel, men ganske enkelt at tage hensyn?

Når tæven var så ung, kan der jo sagtens være en måned eller mere til den kommer i løb, hvor skal ejeren vide det fra?

Alle hannerne begyndte da at humpe Gaia over en måned inden hun kom i løb..

Hvis ens hund volder problemer (uanset om den dufter godt, eller humper) så afhjælper man da problemet!

Men det er der desværre mange der glemmer at tænke på!..

• #9   18. mar 2009 Jeg var forsat ud af hundeskoven hen til min bil og kørt. Så kan han finde sin hund hvor den end måtte være.

• #11   18. mar 2009 aner ikke om han havde kontrol, for han prøvede jo ikke engang:-(

men respekt for andre er vel regl nr 1

• #12   18. mar 2009 ja, jeg holder mig så langt væk fra hundeskove generelt! Mine hunde behøver ikke udsættes for alverdens ukontrollerede hundemøder...

Kommentér på:
uskrevet regl i hundeskoven

Annonce