{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ubegrænset tyggeben?
  • #1   21. mar 2009 Hvorfor ikke give den noget legetøj osv den kunne bide i?

    Når du siger tyggeben hvad er det så for nogle du tænker på?
    Hvis der er sådan et hårdt kalkben ville jeg ikke have noget imod det, det har min hvalp flere af over hele huset og haven.
    Men er det de der blød nogle giver jeg max 1 om dagen.


  • #2   21. mar 2009 Joey har altid et okseøre, men ting han kan sluge og kløjs i, fx tyggestænger det får han kun mens jeg er her til at holde øje.. det samme gælder rå ben´osv. i den stil.. Joey kan nemlig finde på at tygge et stykke fri uden at bide det af også sluge det, også kan det hverken komme op eller ned.. det samme gælder med tyggeben hvor han lige blødgør enden også sluger den også sætter den sig jo fast når man når til den hårde del.. så man skal lige huske at holde øje engang i mellem..

  • #3   21. mar 2009 Louise, når du skriver tyggeben, så tænker jeg sådan nogle oksehuds-nogle.

    Dem ville jeg bestemt ikke give ad libitum. Både fordi de indeholder en del kalorier, men også fordi, de kan blive kvalt i det skidt.

    En om dagen af den slags ;o)


  • #4   21. mar 2009 Han har masser af legetøj og marv ben over alt:-) Men det er som om han hellere vil bide i den store hund. Får han hudben er han travlt optaget af det i længere tid. Han får dem selvfølgelig kun når jeg er hjemme da jeg godt ved de kan sætte sig fast. Det er mest for at aflaste den gamle da den lille faktisk ikke sover ret meget i forhold til han kun er 11 uger. Han er nok lidt damp....

  • #5   21. mar 2009 Så må du i gang med at aflede ham, hvis den gamle på ingen måder viser, at han bliver træt af hapseriet.

    Afledning med tricks, små øvelser og leg - men observer lige, om ikke den gamle rent faktisk selv kan hitte ud af at sætte grænsen, så den lille også får lært lidt hundesprog.


  • #6   21. mar 2009 Louise:
    Jeg har selv oplevet det du beskriver der med min hvalp de sidst 6 uger (siden hun var 8 uger gammel).
    Jeg valgte at lade dem selv styre det så hun som CH skriver lærer hundesproget. Og blev hun ALT for meget kom den gamle lige en tur i baggangen så kunne han få lidt fred derude, eller jeg tog den lille emd ud i haven og aktiverede hende derude.
    Efter disse 7 uger hvor den store har flyttet sig hver gang den lille kom og han ikke rigtig gad hende kunne de igår ligge i samme hundekurv og sove. De sidst 2-3 uger har den lille drillet den gamle mindre og mindre... så vil nok sige væbne dig med tålmodighed og aktiver den lille selv i stedet for at give den et tyggeben.


  • #7   21. mar 2009 Jeg har altid tyggeben af forskellig art til at ligge fremme. Både knudeben, okseører, griseører, politistave osv. Det styrer min hund helt selv..

Kommentér på:
ubegrænset tyggeben?

Annonce