15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Udenlandske hundeforums {{forumTopicSubject}}
Jeg er selv med i 3 stk's Silky forums - Finland, Norge og Tyskland.
En af grundene til at jeg blander med lidt med dem i udlandet er, fordi min race er forholds lille her i DK og så er det rart at få noget input og viden udefra den store verden.
En anden grund er selvfølgelig, at den ene af mine vovser med stor sandsynlighed bliver god udstillingsmæssigt og avlsmæssigt. Og så er det jo rart at brede sig lidt ude i verdenen - også set i lyset af racens ringe størrelse i DK
Og så er det jeg kommer til at tænke på, hvor mange af Jer derude er med i udenlandske forums for at snakke/diskutere hunde/racer ?
Og hvad er Jeres bevægegrunde for at udvide horisonten udenlands ?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg skæver nogle gange til et international Belgisk Hyrdehunde forum, men det bliver højst til et par besøg årligt, da det ofte er de samme diskussioner, som kommer frem igen og igen.
Har egentlig ikke nogen bevægegrunde for at udvide horisonten udenlands, jeg er opvokset som tosproget (dansk og engelsk) og læser flydende tysk, så det er nok mere, at jeg skæver ikke så meget til sprog, når jeg surfer rundt på nettet eller ser TV og dette giver mig så flere muligheder at vælge mellem. Jeg savner f.eks. meget den tyske TV kanal VOX, der har nogle gode hunde- og dyreprogrammer.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
http://pets.groups.yahoo.com/group/ClickerSolutions/
Man skal være medlem for at kunne deltage, men det er ganske gratis.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
flest fra DK og england, men osse folk fra andre dele af verden.
Jeg blev præsenteret for forummet af min bror, og er blevet hængende fordi snakken der oftest er noget mere seriøs en f.eks. herinde.
Derudover synes jeg det er ganske interessant at høre hvordan man gør i andre dele af verden.
Forummet har sektioner for flere dyr, men hundesektionen er den mest benyttede
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Det er også det jeg godt kan lide ved de udenlandske forums jeg rumstere rundt i - seriøsiteten. Men tror mest at det er fordi de kun går på den race som jeg har og derfor er det jo hovedsagligt det snakken går om.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Vi kan nu osse være bunduseriøse -men har man et problem kan man osse forvente at få ærlige og oprigtige svar, og det kan jeg godt li'
-OG at folk ikke går helt i selvsving over at nogen har en anden holdning end de selv...
Og som sagt synes jeg det er vældig interessant hvordan man gør tingene andre steder. Der er markante forskelle på hvad den almindelige måde at holde hund på, er når man kigger til andre lande... Og man behøver ikke engang længere væk en f.eks. england.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Det kan du have fuldstændig ret i - det med at gå i selvsving. Det har jeg heller ikke oplevet på de forums jeg er med i. Det er faktisk rart ind imellem.
Udenlandske hundeforums