Muskelhund /: {{forumTopicSubject}}
Dette bliver nok en lille smule langt, undskyld :o)
Skal lige siges at jeg bor i lejlighed og derved er der andre lejere med hunde.
Men den oplevelse jeg havde igår var virkelig, ja.. kan næsten ikke forklare hvad der gik igennem hovedet på mig i det øjeblik.
Vores overbo er ngole unge, som er ejer af en muskelhund, han lufter den kun når den skal tisse eller besørge, jeg har ikke set ham gå tur med den i de 5mdr min kæreste og jeg har boet i vores lejlighed.
når han så er ude med den, og v i kommer ud for at gå tur med Basse, piver den helt vildt og vil selvfølgelig hen til Basse, men han får ikke lov til det - og ejeren af ham kan næsten ikke holde den tilbage.
Nu ved jeg ikke meget om selve muskelhunden, udover at jeg synes den er utrolig smuk! menpiver de fordi at de vil lege eller fordi de vil noget andet? har ladet mig fortælle at muskelhunde ikke gør, men piver? hmm - nogle der kan forklarer det?
- nå men, igår mødte vi så hunden og ejeren igen, og hunden blev så vild at ejeren ikke kunne holde den tilbage og den slap fri - og styrtede hen mod basse, med børsterne oppe og pev heeeelt vildt, den begyndte at gnurre og lyttede slet ikke til ejeren - jeg sagde til min kæreste at han skulle tage Basse. et splitsekundt efter var muskelhunden på vej lige i sulet på Basse, og Basse (som også er en rimelig stor hund, begyndte at løbe ud mod vejen) - jeg tænkte slet ikke i det øjeblik, men da muskelhunden løb forbi mig, kastede jeg mig efter dens snor hen over græsset og jeg fik sku fat i den. jeg tog virkelig fat i snoren og hev tilbage i muskelhunden, ejeren kom løbende og så mig stå med snoren og en hund der slet ikke var til at styre, og begyndte at beskylde mig for at havde slået hunden og sparket den, fordi den pev så meget?!?!?! jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. også tog han hunden og gik, vendte sig om og sagde at det ikke var sidste gang jeg havde mødt ham.
gjorde jeg noget forkert i at prøve at stoppe hunden?
skal lige siges at jeg i den grad ikke gjorde noget ved hunden, andet end at holde den tilbage.
jeg er ked af at havde fået sådan en oplevelse med en muskelhund, da jeg har set så mange positive og engagerede ejeren i racen - som i virkelig skal have ros for.. men puha, den oplevelse skal jeg lige synke en gang til :o(
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.575
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
nej selvfølgelig gjorde du ikke noget galt i at stoppe den, der er jo ikke noget at sige til at den ikke ved hvordan den skal hilse på andre hunde når den aldrig har fået lov til det , og det er da slet ikke utænkteligt at den ville have gjort din hund fortræd, netop af den grund, så godt at du fik fat i den
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 228
jeg ser det også som godt jeg fik fat i snoren, men han havde mere travlt med hvad jeg har gjort galt, hmm
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Og ja, det er synd at der er nogen der ødelægger billedet af den slags hunde.
jul 2008
ja, bestemt - da jeg faktisk er ret facineret af de racer :o)
- men nu kigger jeg rundt herinde og ser alle de gode eksemplare
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
jul 2008
nogler der kender til dette at muskelhunde ikke gør, men piver kun?!?
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Jeg havde i mange år også fordomme om racerne derunder - men er nu begynd at acceptere af alle hunde (Næsten) kan trænes til at være onde - og at alle hunde ( Næsten ) Kan trænes til at være kærlige og søde og at det hele komemr an på ejer !!
Har aldrig mødt en muskelhund jeg måtte snakke med - men glæder mig til den dag, for synes de er så smukke og hamoniske!!
Vil så gerne møde en så de sidste af mine fordomme kan forsvinde !
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Pyha - Det er fandme ikk rart at der kommer en fri hund styrtende
mod een, så jeg syns squ at du er modig
dec 2004
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
dec 2004
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=256
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=4821
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1844
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=551
jul 2008
- men jeg kan vil ikke gøre noget ved det når det er sket en gang, men hvad hvis det sker en gang til , og jeg så ikke får fat i snoren?
- mange gange når man er ude og jeren kommer ud med sin, stille han sig midt på vejen og står bare og kigger, med hunden der trækker og trækker ?!?
¤ En SBT er for livet - ik´ for sjov ¤ :
tak, smiler. men jeg tænkte slet ikke over hvad jeg gjorde, jeg skulle bare stoppe hunden.. :o)
jul 2008
hvor er hun over skøn med den kæmoe pind :oD
dec 2004
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 311
Min veninde har en SBT og han piver helt vildt når han ser andre hunde, og logre med halen.. desværre er det bare en undskyldning for at få dem tæt på.. han er ikke go med andre hunde, og det er virkelig fordi hun ikke har trænet med ham.. det er så syndt for han er ellers en rigtig dejlig dreng.
jul 2008
- men ham der ligner en rigtig puttetrold :o)
jul 2008
den var agressiv, vidste tænder, knurrede og rejste børster :o/
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 39
Sås kal du møde min kusines amstaff Miclo. Den er så sød og dejlig, alle mine fordomme forsvandt 100 % efter jeg lærte ham at kende!
Han er også herinde på HG.
jul 2008
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
men de grynter også en del hehe og øffer især når de leger eller snuser i jorden på tur .
og de kan hyle også .
for mig lyder det som en idiot der har den hund du har mødt hunden virker ud fra hvad du siger ikke helt aggrasiv men nærmere bange -angst og hans måde at håndtere den på og opdrage den gør bare den blir værrer og værrer og derfor ender med at skade en anden hund eller menneske ....havde han bare ladet den hilse eller møde andre havde hunden været helt anderledes .
mine piver og trækker også når de vil hilse på en hund men stopper når de får lov at hilse .....men det er jo ik altid andre vil lade dem gøre det og det må man jo acceptere .men så er hundene da også slukøret hele turen hjem
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Iøvrigt begriber jeg ikke at folk har problemer med at holde deres hunde, han brugte sikkert en sele. Jeg kan gå tur med 1 hånd og 3 Amstaffs uden problemer, takket være en halti. Hvis folk som det mindste gav de hunde de har problmer med at holde et kvæler halsbånd på, så var det jo overhovedet ikke noget problem.
Men nej nej hunden skal jo have et kæmpe bredt læder halsbånd på eller en sele, for det ser jo smart ud, folk er sku nogle kegler.
mar 2007
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 39
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 58
Den muskelhund er helt sikkert sød og dejlig . Men er bare hos de forkerte mennesker desværre . Jeg har mødt den sødeste Red Nose . Selvom racen er ulovlig i danmark var den simpelthen så velopdragen .
Jeg tror ikke på det er hunden der er født sindssyg . Men ejeren der gør den sindssyg .
mar 2007
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 912
Sådan en nar!! Han har da ikke den mindste forstand på hunde:(
Muskelhund /: