6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
hjæp - pingeling elsker at køre bil - {{forumTopicSubject}}
ja det lyder banalt -- men en køretur med pingeling er efterhånden ved at være en prøvelse -- den er typisk sådan her ---
når alt andet er klart og vi alle sammen har tøj på - så finder jeg hans halsbånd frem - ikke før - for så skriger han af glæde i et væk indtil vi skal afsted.
pingeling starter så sirenen op og hopper rundt som en gås der skal slagtes - han flyver først til havelågen - så videre ud i gårdspladsen når lågen går op også fiser han rundt imellem de to biler indtil han finder ud af hvilken vi skal med.
herefter hopper han op og ned op og ned op og ned - indtil vi åbner bilen og han kommer i buret.
når så vi andre er kommet på plads så stiller han sig på bagbenene også starter sirenene igen --- wuuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
wuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
wuf wuf wuf - galb galb hyl hyl - hulk hulk.
wuuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
wuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
og sådan forstætter det indtil vi når frem til hvor vi nu er på vej hen --- han eeeeeeeeeelsker at komme i byen og elsker skoven og hundeparken - og det er jo i sig selv fedt nok -- der er aldrig noget på vej hjem igen - men turen ud er en pest at komme igennem og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre -- har prøvet alt syntes jeg - men det lyder forfærdeligt og er så højlydt at det sommetider giver mig hovedepine - og har vi nye folk med i bilen sidder jeg altid og undskylder - men hvordan tager jeg glæden fra ham *ss* eller bare dæmper den ---
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
På vej ud til bilen, kan du ikke holde ham i snor og be ham gå på plads og først hoppe i buret når han har siddet stille uden for bilen ?
Men det må vaære en oplevelse at se jer på vej i byen .... op ned op ned op ned ......
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Det lyder bare nemmere sagt end gjort. For vores er også helt vildt glade når vi skal ud. Men kan man ikke leve med det, så er det nok den eneste udvej at lære det på den "hårde" måde.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
Det ved han - og det tog ikke mange køreture at lære ham det, men så skal man jo være konsekvent ...
Er der ikk andre der så¨det program hvor de kørte en tur med 2 store hunde genne en by og hvor vinduerne var dækket - de lærte at tie stille....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Reiki er osse en pest at køre med, når han sidder i sele på bagsædet. Han gør af lastbiler (omend det er meget bedre nu), andre hunde og hvad vi nu ellers passerer på vejen og så hopper han rundt som en gal, alt det selen tillader.
Og det er jo svært at gøre ret meget, når jeg i reglen kører alene med ham. Styre bilen OG opdrage hund, kunne hurtigt blive lidt farligt
I bur er han tilgengæld sød -han lægger sig bare ned og sover. Halvdelen af hans bur er dækket med et tæppe -det giver ham mere ro, måske det var en mulighed?
jan 2007
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
- godbidder (er han fuldstændig kold overfor - han kigger ikke engang på dem)
- stoppe bilen (hvor efter han går fuldstændig op i limningen - for så tror han at han skal ud og have det sjovt)
- tæppe over bure (indtil nu det som hjælper mest - han ligger sig så og klynker i buret det meste af vejen men ind i mellem mener han lige han skal fortælle at han stadig glæder sig)
han kan ikke selv hoppe ind i buret og bliver først løftet op når han står stille. men det ændre desværre ikke på hyleriet i bilen.
jan 2007
Hvad med at lade ham komme ind i bilen uden at man kører nogen steder, og så bare ud igen.
Så hn bliver vandt til at komme ind og ud af bilen, uden at noget vildt skal ske.
mar 2008
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Det hjalp her. Begge vuffer slapper bare af i deres seler på bagsædet;-)
Så Hundemutter - nu med ny lille hundeprut, når du får din egen bil er det øve, øve....
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
mar 2008
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 49
mar 2008
i forhold til hvad der er frkert i at have hunden løs i bilen - ja så risikere du ved en hård opbræmsning at din hund flyver ud igennem en rude eller lig.
og i forhold til at danny hader at køre bil kan det være en fordel at lære ham at ligge i et bur som han har som en trykhedszone - men det kræver dog tilvending
hjæp - pingeling elsker at køre bil -