{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

hjæp - pingeling elsker at køre bil - {{forumTopicSubject}}

ja det lyder banalt -- men en køretur med pingeling er efterhånden ved at være en prøvelse -- den er typisk sådan her ---

når alt andet er klart og vi alle sammen har tøj på - så finder jeg hans halsbånd frem - ikke før - for så skriger han af glæde i et væk indtil vi skal afsted.

pingeling starter så sirenen op og hopper rundt som en gås der skal slagtes - han flyver først til havelågen - så videre ud i gårdspladsen når lågen går op også fiser han rundt imellem de to biler indtil han finder ud af hvilken vi skal med.

herefter hopper han op og ned op og ned op og ned - indtil vi åbner bilen og han kommer i buret.

når så vi andre er kommet på plads så stiller han sig på bagbenene også starter sirenene igen --- wuuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
wuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
wuf wuf wuf - galb galb hyl hyl - hulk hulk.
wuuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu
wuuuuuuuuooooooooouuuuuuuuuu

og sådan forstætter det indtil vi når frem til hvor vi nu er på vej hen --- han eeeeeeeeeelsker at komme i byen og elsker skoven og hundeparken - og det er jo i sig selv fedt nok -- der er aldrig noget på vej hjem igen - men turen ud er en pest at komme igennem og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre -- har prøvet alt syntes jeg - men det lyder forfærdeligt og er så højlydt at det sommetider giver mig hovedepine - og har vi nye folk med i bilen sidder jeg altid og undskylder - men hvordan tager jeg glæden fra ham *ss* eller bare dæmper den ---

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjæp - pingeling elsker at køre bil -
  • #1   27. mar 2009 Uh sådan er Zoe også - lytter lige med her - for det er godt nok irriterende på en underlig måde ? (for det er jo bedre end køresyge?? )

• #2   27. mar 2009 jeg kigger lige med... smiley

• #3   27. mar 2009 kan man ikke smide et tæppe over buret - så engang det der - mig eller hunden, hvor det hjalp at de dækkede vinduerne til ...
    På vej ud til bilen, kan du ikke holde ham i snor og be ham gå på plads og først hoppe i buret når han har siddet stille uden for bilen ?

Men det må vaære en oplevelse at se jer på vej i byen .... op ned op ned op ned ......

• #4   27. mar 2009 Så må du læse ALLE de indlæg der er her på HG... om hvordan man får en hund til at tie stille........ der står i alle indlæggene at man skal bare give hunden en godbid , når den tier stille....som belønning ....:O)

• #5   27. mar 2009 Hver gang han starter sit hyleri når snoren kommer frem, så fjern den. Han skal lære at når man hyler og er overgearet, det får man ikke ud af.

Det lyder bare nemmere sagt end gjort. For vores er også helt vildt glade når vi skal ud. Men kan man ikke leve med det, så er det nok den eneste udvej at lære det på den "hårde" måde.

• #7   27. mar 2009 Nico må ikke hoppe i buret før jeg siger - BUR ... og han skal bestemt ikk hoppe ud før jeg siger - JA ....
    Det ved han - og det tog ikke mange køreture at lære ham det, men så skal man jo være konsekvent ...

Er der ikk andre der så¨det program hvor de kørte en tur med 2 store hunde genne en by og hvor vinduerne var dækket - de lærte at tie stille....

• #8   27. mar 2009 Nittib -self. Ignorer dårlig adfærd ikke... osse ustoppelig gøen;o)

Reiki er osse en pest at køre med, når han sidder i sele på bagsædet. Han gør af lastbiler (omend det er meget bedre nu), andre hunde og hvad vi nu ellers passerer på vejen og så hopper han rundt som en gal, alt det selen tillader.
    Og det er jo svært at gøre ret meget, når jeg i reglen kører alene med ham. Styre bilen OG opdrage hund, kunne hurtigt blive lidt farligt

I bur er han tilgengæld sød -han lægger sig bare ned og sover. Halvdelen af hans bur er dækket med et tæppe -det giver ham mere ro, måske det var en mulighed?

• #9   27. mar 2009 Reiki kan i øvrigt fint vente med at hoppe ud til han får lov -han er bare vældig overgearet mens vi kører... Suuuuuk jeg glæder mig til at få min egen bil igen hvor han kan være i bur *G*

• #10   27. mar 2009 vi har indtil nu prøvet --

- godbidder (er han fuldstændig kold overfor - han kigger ikke engang på dem)
    - stoppe bilen (hvor efter han går fuldstændig op i limningen - for så tror han at han skal ud og have det sjovt)
    - tæppe over bure (indtil nu det som hjælper mest - han ligger sig så og klynker i buret det meste af vejen men ind i mellem mener han lige han skal fortælle at han stadig glæder sig)

han kan ikke selv hoppe ind i buret og bliver først løftet op når han står stille. men det ændre desværre ikke på hyleriet i bilen.

• #11   27. mar 2009 Bare en tanke -det er ikke afprøvet eller noget, men giver mening for mig.

Hvad med at lade ham komme ind i bilen uden at man kører nogen steder, og så bare ud igen.
    Så hn bliver vandt til at komme ind og ud af bilen, uden at noget vildt skal ske.

• #12   27. mar 2009 michelle -- ja den har jeg også tænkt på -- det er da et forsøg værd...

• #14   27. mar 2009 Michelle *strid kælling*-nu med fanklub
    Det hjalp her. Begge vuffer slapper bare af i deres seler på bagsædet;-)
    Så Hundemutter - nu med ny lille hundeprut, når du får din egen bil er det øve, øve....

• #15   27. mar 2009 sådan har det nu aldrig vært med mine..

• #16   27. mar 2009 vil lige sige inden folk hidsr sig op over at chardame skriver at pingeling ikke var i bur den dag -- at det er i vores lille bil som er bygget om med gitter inddeling.

• #17   27. mar 2009 Til Julie & Westierne - man kan få sån en man sætter fast på selve bil-selen som man så også sætter til hundens sele. Det giver lidt mere sikkerhed for det der er farligt ved en løs hund i bilen er at hvis du bremser hårdt kan du risikerer at få hunden lige i nakken eller at den ramer ruden og den kan nemt forstyrre dig mens du kører hvis den hopper rundt i bilen. (er ked af den lidt snørklede formulering i starten med ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det)

• #18   27. mar 2009 ja det med køreglæden er så urimeligt fordelt -- jeg bliver altid dybt misundeligt når vi ser andre komme med sine hunde der sidder lige så pændt i bilen -- når vi ankommer ender det altid i panik - og råben og gøen og hunde alle vegne -- men så falder der også ro over flokken ...

i forhold til hvad der er frkert i at have hunden løs i bilen - ja så risikere du ved en hård opbræmsning at din hund flyver ud igennem en rude eller lig.

og i forhold til at danny hader at køre bil kan det være en fordel at lære ham at ligge i et bur som han har som en trykhedszone - men det kræver dog tilvending

Kommentér på:
hjæp - pingeling elsker at køre bil -

Annonce